قیمت ویلاهای ارزان شمال

-۱۶ دی ۱۳۹۱

فقط کافی است نگاهی به آگهی‌های ویلاهای فروشی در برخی از شهرها یا دهکده‌های شمالی بخصوص در محدوده نور، چمستان و سیسنگان بیندازید. در این صورت با کلی قیمت‌های پیشنهادی فروش کمتر از 50 میلیون تومان مواجه خواهید شد.

 

شاید در گذشته خرید ویلا برای عده‌ای از متقاضیان به عنوان یک آرزو تلقی می‌شد، اما حال قیمت‌های پیشنهادی همچون سابق از ارزش بالایی برخوردار نیست، چراکه وجود وام خرید از یک سو و پرداخت بخشی از قیمت تعیین شده به صورت اقساط از سوی دیگر اقدام به خرید ویلا را برای متقاضیان آسان کرده است.

با توجه به این تفاسیر عده‌ای از بنگاهداران یا دلالان مسکن که در این شهرها به مشتری یابی مشغول هستند، اظهار می‌کنند که در اغلب آگهی ها تله وجود دارد تا متقاضی وسوسه بازدید از ویلای معرفی شده شود، اما به محض درخواست بازدید مستقیم از ویلا، واسطه ها اظهار می‌کنند که ویلای مورد نظر فروش رفته است.

علاوه براین شواهد نشان می‌دهد که آب و تابی که در فایل آگهی برخی از ویلاهای فروشی داده می‌شود در واقعیت اصلا این چنین نیست زیرا بسیاری از بازدیدکنندگان پس از بازدید تاکید می‌کنند: برای مصرف‌کننده‌هایی که به محل و کیفیت واحد سکونت اهمیت می‌دهند انتخاب مناسبی برای سکونت حتی برای چند روز در سال نیست.

چراکه عده‌ای از مشتریان که برخی از ویلاها را مورد بازدید قرارداده‌اند به این نکته اشاره می‌کنند: یا متریال به‌کار رفته قدیمی هستند یا اینکه استانداردهای نقشه ساخت در نظر گرفته نشده است و سازنده سعی داشته سقف یک چهار دیواری را با امکانات ضروری مثل سرویس بهداشتی تحویل مشتری دهد. در بین کلیه ویلاهای آماده فروش آگهی شده فقط تعداد ‌اندکی از آنها در فایل‌های شان از برخورداری ویلا از سند اشاره شده است.

یک ویلا با 600 متر مربع زمین و 142 متر مربع بنا در سرخرود واقع در محمودآباد به خریداران معرفی شده است. مالک این ویلا عنوان کرده است: قیمت کارشناسی این ملک 105 میلیون تومان برآورد شده است، اما وی به دلایل نا معلوم تصمیم دارد واحدش را 69 میلیون تومان به متقاضی تحویل دهد !

شاید قیمت واقعی این ویلا همان 69 میلیون تومان باشد و مالک برای بازار گرمی چنین مساله‌ای را عنوان کرده باشد. نرخ‌های پیشنهادی ستون نبض بازار در هر شهر ممکن است به ضعیف‌ترین یا با کیفیت‌ترین ویلا مربوط شود که البته درجه کیفیت محله هم بر این امر تاثیر بسزایی دارد. 


[ دو شنبه 18 دی 1391 ] [ 18:29 ] [ مصطفی ]
[ ]

کاهش نرخ بهره وام مسکن در فرانسه


کارشناسان فرانسوی علل کاهش نرخ بهره وام مسکن را در این کشور متعدد می دانند.

 

ژان میشل گرن کارشناس فرانسوی گفت یکی از علل آن این است که وام مسکن به میزان استقراض کشور وابسته و نرخ بهره استقراض فرانسه نیز به شدت کاهش یافته است.

وی ادامه داد علاوه بر آن بانکها که در سال دوهزار و دوازده در خصوص اعطای وام بسیار محتاط بودند تصمیم گرفته اند دوباره رقابتی را برای جلب بیشتر مشتری آغاز کنند و به همین منظور بر ارائه وام مسکن تاکید می کنند. به این ترتیب بانکها با اعطای وام مسکن می توانند مشتری ثابتی طی پانزده سال داشته باشند.

 


[ دو شنبه 18 دی 1391 ] [ 18:28 ] [ مصطفی ]
[ ]

خلا قانونی اخذ مالیات از مسکن خالی


معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: تا زمانی که برای اخذ مالیات از واحدهای مسکونی خالی قانونی نداشته باشیم، امکان اظهارنظر وجود نخواهد داشت.

 

عسکری درباره آخرین اقدامات صورت گرفته درباره اخذ مالیات از واحدهای خالی و اظهارات برخی مقامات وزارت راه و شهرسازی درباره لزوم انجام این برنامه، گفت: هر زمانی که این موضوع قانون شد، سازمان مالیاتی آن را اجرا خواهد کرد. معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: تا زمانی که برای اخذ مالیات از واحدهای مسکونی خالی قانونی نداشته باشیم، امکان اظهارنظر وجود نخواهد داشت.

علی عسکری درباره آخرین اقدامات صورت گرفته درباره اخذ مالیات از واحدهای خالی و اظهارات برخی مقامات وزارت راه و شهرسازی درباره لزوم انجام این برنامه، گفت: هر زمانی که این موضوع قانون شد، سازمان مالیاتی آن را اجرا خواهد کرد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: تا زمانی که ما در این خصوص قانونی را نداشته باشیم، امکان اظهارنظر درباره آن را نیز نخواهیم داشت. عسکری با تاکید بر اینکه لازمه اجرای طرح اخذ مالیات از واحدهای مسکونی خالی کشور وجود قانون است، تاکید کرد: ما در سازمان امور مالیاتی کشور مجری قانون هستیم.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه موضوع اخذ مالیات از واحدهای خالی در قالب اصلاح قانون مالیاتی دیده نشده است، گفت: با این حال، برخی پیش بینی ها و ظرفیت هایی در اصلاح قانون برنامه ریزی شده که می تواند این موضوع را نیز تا حدی پوشش بدهد. وی ادامه داد: با این حال به صورت مستقل در قالب لایحه اصلاح قانون مالیاتی، برای بحث مسکن و دریافت مالیات از واحدهایی که خالی و بدون سکنه هستند، بحثی مطرح نشده است.

 


[ دو شنبه 18 دی 1391 ] [ 18:27 ] [ مصطفی ]
[ ]

تلاش امارات برای تسهیل مقررات وام مسکن

بانک‌های بازرگانی امارات متحده عربی قصد دارند از بانک مرکزی این کشور درخواست کنند مقررات جدید مربوط به سقف وام مسکن برای املاک مسکونی را به تاخیر انداخته و تسهیل کند.

 

بانک مرکزی امارات هفته گذشته بخشنامه‌ای صادر کرد که بر اساس آن، وام‌های مسکن برای اتباع خارجی به 50 درصد ارزش خانه برای اولین خرید و 40 درصد برای خریدهای بعدی محدود می‌شود و سقف وام مسکن برای شهروندان اماراتی نیز به 70 درصد ارزش ملک برای اولین خرید و 60 درصد برای خرید بعدی محدود می‌شود.

به نظر می‌رسد این مقررات که بانک مرکزی امارات تاکنون در مورد آن‌ها توضیحی نداده، برای جلوگیری از تکرار حباب املاک در این کشور منظور شده‌اند اما بانک‌های بازرگانی می‌گویند ممکن است این مقررات روند احیای بازار املاک را که از سال گذشته در دوبی آغاز شد، کندتر کنند.

منابع اگاه گزارش داده اند که انجمن بانک‌های امارات نشستی را برگزار کرده تا در مورد واکنش به بخشنامه بانک مرکزی تصمیم‌گیری کند. به علاوه این انجمن پیشنهادی را تهیه کرده که بر اساس آن، وام مسکن برای نخستین خریداران خانه که اتباع خارجی هستند، به 60 درصد و برای شهروندان امارات به 80 درصد ارزش ملک محدود شود.

اتباع خارجی اکثر جمعیت هشت میلیون نفری امارات متحده عربی را تشکیل می‌دهند و اجازه دارند در مناطق تعیین شده ملک خریداری کنند. مقررات جدید اعلام شده موجب شد قیمت‌های سهام سازندگان املاک کاهش پیدا کند اما این کاهش موقتی بود که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران حتی با وجود مقررات جدید، به ادامه احیای بازار املاک امارات امیدوارند.


[ دو شنبه 18 دی 1391 ] [ 18:26 ] [ مصطفی ]
[ ]

ثبت‌نام اراضی و ساختمان‌های فاقد سند

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی گفت: 3 هزار و 231 مورد ثبت‌نام برای اجرای قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی در استان انجام شده است.

 

علی مهر‌آیین اظهار کرد: این تعداد از آغاز ثبت‌نام تا دهم همین ماه در استان بوده است. وی افزود: از مجموع ثبت‌نام‌ها 150 مورد زمین‌های مزوعی، 24 مورد باغ و 3 هزار و 57 مورد ساختمان در سایت سازمان ثبت و مدارک آنان نیز از طریق پست در حال وصول است.

مهر‌آیین تاکید کرد: متقاضیانی که در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند باید با شماره پیگیری که سایت به آن‌ها ارائه می‌دهد کار خود را پیگیری کرده تا در اسرع وقت و در مهلت قانونی مذکور نسبت به رفع مشکل احتمالی اقدام کنند در غیر این صورت پس از مهلت قانونی مذکور ثبت‌نام آن‌ها باطل شده و باید مجدداً در سایت مربوطه به نشانی www.ssaa.ir ثبت‌نام کنند.

به گفته وی، در صورت پذیرفته شدن پرونده از سوی دبیران هیئت در ادارات ثبت اسناد هیئت‌های قانون مذکور تشکیل می‌شود و به نوبت به پرونده‌ها رسیدگی شده و با رعایت قانون سند مالکیت مفروضی به نام متقاضیان صادر خواهد شد.


[ دو شنبه 18 دی 1391 ] [ 18:26 ] [ مصطفی ]
[ ]

رونمایی از سند رسمی وقف

در چهارمین همایش وقف و رسانه از سند رسمی وقف در جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد.

 

در این مراسم که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان ثبت اسناد، رییس سازمان اوقاف و امور خیریه، قائم مقام سازمان صدا و سیما و لاله افتخاری نماینده مجلس شورای اسلامی برگزار شد، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: درگذشته در حق وقف، این سنت حسنه الهی ظلم و جفاهای متعددی شده که هم اکنون نیاز است تا با همکاری رسانه ها گام های استواری برداشته تا گذشته جبران شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی با اشاره به فعالیت های خوب رسانه ها در سالهای گذشته افزود: ما ازاصحاب رسانه انتظار داریم تا اصل وقف را هنرمندانه و عالمانه برای مردم تبیین و تبلیغ کنند در این صورت است که کسانی هم که با کارکردها و احکام وقف آشنا نیستند می توانند با درک احکام درست وقف حق آنرا ادا کنند و ناخواسته در حق وقف جفا نکنند.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه به اصحاب رسانه پیشنهاد کرد تا خدمات و کارکردهای مختلف وقف برای مردم مطرح و خدمات معنوی، فرهنگی و کارکردهای اجتماعی در قالب کمک به محرومان و یتیمان، کارکردهای فرهنگی از جمله ایجاد مساجد،‌ تکایا، مراکز علمیه، مدارس و دانشگاه ها، کمک به دانشگاهیان برای تحصیل و کسب رتبه های علمی ، بازگو شود.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف در ادامه به تشریح کارکردهای وقف در ترویج اسلام از دوران حضرت رسول اکرم (ص) تاکنون پرداخت و گفت:کاهش فاصله طبقاتی، ایجاد مهر و محبت و ایثار و تواضع از جمله آثاری است که وقف در جامعه به جا می گذارد. وی افزود: اصحاب رسانه باید درباره ماندگار بودن وقف و‌‌‌‌ آثار آن به مردم اطلاع رسانی کنند چنانچه هم اکنون ما موقوفه ای داریم که متعلق به 1116 سال پیش است و هنوز از آن بهره برداری می شود.

وی ترویج وقف و تبین آن برای مردم را وظیفه همگانی بیان کرد و افزود: اگر امروزه کسی نمی تواند به تنهایی سرمایه ای را وقف کند جا دارد که رسانه ها وقف خانوادگی را مطرح کنند به این منظور که یک خاندان، یک صنف، یک سرمایه را با نیت واحد وقف کنند. محمدی افزود: رسانه ها باید مردم را از چگونگی بهره برداری از موقوفات و مصرف عواید آن مطلع کنند چرا که برخی اوقات ما ارقام بالایی را از وقف می شنویم که باید برای مردم کارکردهای آن را نیز مطرح کنیم. وی اضافه کرد:دولت به عنوان مجموعه ای اجرایی نیز باید حمایت کافی برای این مشارکت مردمی داشته باشد.

رییس سازمان اوقاف با اشاره به اصلاح ساختار جدید این سازمان افزود: بعد از 27 سال ساختار اوقاف اصلاح شده که امیدواریم با هدف گذاری صحیح به آنچه که مد نظر است، برسیم. وی در ادامه به موقوفات مورد نیاز جامعه اشاره کرد و گفت: تناسبی بین نیات واقفان نیست به این منظور که گاهی اوقات برای یک نیت دو درصد موقوفه داریم و برای برخی نیات تا 50 درصد وقف شده است.

محمدی افزود: نیاز است تا سازمان اوقاف و رسانه ها با کمک یکدیگر در شناسایی نیازهای جامعه مردم را راهنمایی کنند. وی با اشاره به نظرسنجی سال 89 سازمان اوقاف و نتیجه 75 درصدی بی اطلاعی مردم از وقف گفت: پس از تلاش رسانه ها و سازمان اوقاف در اطلاع رسانی به مردم تا پایان سال 88 میانگین موقوفات جدید مردم هر سال 200 موقوفه بوده که به برکت این همکاری ها در سال 89 پنج برابر و در سال 90 هفت برابر شده است و در سال 91 گزارش شش ماهه نشان می دهد که رشد خوبی داشته ایم.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی با انتقاد از کسانی که بدون تخصص در مورد وقف اظهار نظر می کنند افزود: همان طور که علوم جدید مثل فیزیک و شیمی تخصص می خواهد در امور دینی نیز باید تخصص داشت و به این امر نیز باید توجه کرد که عمل به نیت واقف واجب است و نمی توان وقف را با صلاحیت خود تغییر داد اما متأسفانه برخی مدیران و دستگاهها بدون رعایت قوانین شرعی و حقوقی کارهایی را انجام می دهند. وی گفت: 19 هزار و سیصد موقوفه را متولیان اداره می کنند و کسی نیست که از آنها بازخواست کند.

محمدی با اشاره به بیش از 12 هزار متولی در کشور گفت: برخی از این متولیان به خوبی کار خود را انجام می دهند و برخی نیز آن را حیف و میل می کنند که باید سازمان اوقاف کار آنها را سر و سامان دهد. وی افزود: بیش از 770 نوع نیت واقف را در نظام بانکی اطلاعات موقوفات بقاع برای شفاف سازی عملیات مالی موقوفات ایجاد کرده ایم تا همه بتوانند از این عملیات مالی مطلع شوند.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه از رسانه ها خواست تا با بیان عملکردهای سازمان اوقاف، اطلاع رسانی هنرمندانه ای را در جلب اعتماد مردم به دستگاه وقف و بیان انتظارات و توقعات مردم به دستگاه وقف انجام دهند و آنها را دراین زمینه یاری کنند. در این مراسم از تلاش های جمعی از مدیران رسانه ای فعال در عرصه وقف قدردانی شد.


[ دو شنبه 18 دی 1391 ] [ 18:25 ] [ مصطفی ]
[ ]

اصفهان پیشتاز ثبت اسناد کاداستری

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان گفت: 10 میلیون و 700 هزار هکتار از اراضی استان اصفهان از اراضی ملی هستند و از این تعداد قریب به 9.3 میلیون هکتار از این اراضی در بانک جامع املاک ثبت شده است.

 

محمد مجنون اظهار کرد: اسناد مالکیت الکترونیکی امکان جعل اسناد را تا حد قابل ملاحظه‌ای پایین می‌آورد و این اسناد تک برگی از امنیت بالاتری برخوردارند. وی در پاسخ به این پرسش که میزان استقبال مردم از اسناد مالکیت الکترونیکی چگونه بوده است، اظهار کرد: تعداد اسناد کاداستری صادره نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 8هزار و 144 فقره بوده است که در مقایسه با سال گذشته 50 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان در افزود: در هشت ماهه نخست سال جاری بیش از 65 میلیارد و 700 میلیون تومان از مطالبات بانک‌ها با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک استان اصفهان وصول شده است. وی تصریح کرد: تعداد شرکت‌های ثبت شده در هشت ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 23 درصد کاهش داشته و تعداد شرکت‌های منحل شده در همین تاریخ 44 درصد افزایش یافته است.

مجنون در پاسخ به این سوال که چگونه از اراضی ملی محافظت می‌شود، ادامه داد: که اراضی ملی خارج از محدوده شهری متعلق به منابع طبیعی است که با همت یگان حفاظت کنترل می‌شود و اراضی داخل محدوده شهر متعلق به سازمان راه و شهرسازی است که فاقد یگان حفاظت است.


[ دو شنبه 18 دی 1391 ] [ 18:23 ] [ مصطفی ]
[ ]

برکناری متخلفین مسکن مهر آمل

مدیران عامل چهار تعاونی مسکن مهر به علت تاخیر پنج ساله در تحویل واحدهای مسکونی به متقاضیان برکنار شدند.

 

برکناری این افراد در جریان نشست برطرف شدن اختلاف میان پیمانکاران و دستگاه های نظارتی و مدیران عامل شرکت های تعاونی مسکن مهر 541 واحدی آمل صورت گرفت که در دفتر  سیدجعفر رسولی، معاون فرماندار شهرستان تشکیل شده بود. سیدعباس رهگشای، مدیر مسکن و ساختمان اداره مسکن و شهرسازی و عبداله کیاکجوری معاون امور تعاون اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مازندران و تعدادی از مدیران عامل شرکت های تعاونی مسکن مهر541 واحدی شهرستان آمل در این نشست حضور داشتند.

معاون فرماندار آمل در این نشست با بیان اینکه تاکنون بیش از ده ها نشست با مدیران عامل شرکت های تعاونی مسکن مهر 541  واحدی شهرستان در محل فرمانداری و محل پروژه تشکیل شد تا مشکلات مورد بررسی قرار گیرد، گفت: متاسفانه تاخیرهای آنان در تکمیل پروژه مسکن مهر 541 واحدی بیش از حد متعارف بوده است.

رسولی افزود: طرح مسکن مهر در هیچ دوره ای در کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی وجود نداشت، اما به علت کم کاری و زیاده خواهی تعدادی از افراد فرصت طلب، متاسفانه این اقدام مهم دولت نهم و دهم به کام 541 نفر از شهروندان آملی تلخ شده است. وی با اظهار این که دود اختلاف مدیران تعاونی ها نباید به چشم مردم و متقاضیان مسکن مهر برود ، ادامه داد : زمین دولتی و خدمات زیربنایی ویژه از سوی دولت به مدیران تعاونی ها داده شده است.

معاون فرماندار آمل گفت: بیش از حد نیز به مدیران عامل تعاونی های مسکن مهر زمان برای تکمیل پروژه داده شده، اما آنان هر بار پس از جلسه خلف وعده کردند. وی اضافه کرد: متاسفانه متقاضیان واحدهای مسکن مهر 541  واحدی که البته حق هم دارند، به فرمانداری مراجعه و کم کاری و پاسخ ندادن مدیران تعاونی ها را از سوی فرماندار شهرستان خواستار هستند.

در این نشست پس از توضیحات مدیران عامل چهار شرکت تعاونی مسکن مهر و پس از تنظیم صورتجلسه، مقرر شد تا مستندات اقدام های انجام شده به ناظران ارائه شود تا نشست دیگری در این هفته که با حضور معاون عمرانی استاندار مازندران برگزار می شود ، مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گیرد.

مجموعه 541 واحدی مسکن مهر شهرستان آمل از نخستین طرح های مسکن مهر مازندران بود که ساخت آن در سال 87 آغاز شد. با وجود این که تعداد زیادی از مجموعه های مسکن مهر به مراتب بزرگ تر از 541 واحدی در آمل همزمان و حتی سال ها بعد در شهرهای دیگر استان آغاز و بهره برداری شد، ولی این طرح همچنان نیمه تمام رها شده است.


[ دو شنبه 18 دی 1391 ] [ 1:21 ] [ مصطفی ]
[ ]

اختصاص وام به مسکن مهر نیشابور

رئیس اداره راه و شهرسازی نیشابور گفت: مبلغ 844 میلیارد و 220 میلیون ریال برای تسهیلات ساخت به واحدهای مسکن مهر این شهرستان پرداخت شده است.

 

محمد دهباشیان افزود: پنج هزار و 281 واحد مسکن مهر در این شهرستان در مراحل مختلف ساخت است. رئیس اداره راه و شهرسازی نیشابور اظهار داشت: نیشابور با داشتن دو هزار و 545 واحد مسکن مهر در مرحله نازک‌کاری پس از مشهد، رتبه دوم واحدهای مسکن مهر قرارگرفته در این مرحله را دارد. وی خاطرنشان کرد: از این تعداد واحد مسکن مهر در حال نازک‌کاری 49 درصد به صورت خود مالک، 32 درصد به‌صورت انبوه‌سازان و 19 درصد به‌صورت تعاونی در حال ساخت است.

دهباشیان درباره فعالیت‌های این اداره به‌مناسبت هفته حمل و نقل و گرامی‌داشت روز راهدار در هفته آخر آذرماه گذشته، توضیح داد: رژه ماشین‌آلات راهداری، ملاقات با امام جمعه شهرستان و بهره‌مندی از رهنمودهای امام جمعه درباره راهداری، شرکت راهداران شهرستان با لباس راهداری در نماز جمعه و برگزاری مراسم تجلیل از راهداران نمونه و بازنشسته شهرستان نیشابور از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره در این مناسبت‌ها بود.

وی در پایان با اشاره به باز بودن تمام راه‌های شهرستان با وجود بارش مکرر برف توسط عوامل این اداره، اظهار امیدواری کرد امسال راهداران شهرستان در طول فصل زمستان با ایمان به خدا و بدرقه دعای خیر مردم بتوانند در خدمت‌رسانی به مسافران و هموطنان موفق باشند.


[ دو شنبه 18 دی 1391 ] [ 1:20 ] [ مصطفی ]
[ ]

مسکن مهر ورزقان آماده تحویل

فرماندار ورزقان گفت: مستاجرینی که قبل از وقوع زلزله، در مسکن مهر ثبت نام کرده‌اند تا 15 روز آینده، کلید منزل خود را تحویل خواهند گرفت.

 

محرم فروغی شجاعی گفت: هر شهروند ورزقانی که در بنیاد مسکن پرونده تشکیل داده است، در صورت مستاجر بودن، تاکنون وام ودیعه‌ی مسکن دو میلیون تومانی دریافت کرده است.

فرماندار ورزقان یادآور شد: در آیین نامه ابلاغی به این مستجرها، تنها دو میلیون تومان وام ودیعه مسکن اختصاص یافته است و امکان ارائه کانکس رایگان، به مشمولان وام ودیعه مسکن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه طبق برآوردهای صورت گرفته قبل از وقوع زلزله 70 خانوار در شهر ورزقان مستاجر بودند، گفت: با توجه به امتیاز واگذاری وام ودیعه مسکن برای 320 نفر، تاکنون 320 خانوار برای دریافت وام ودیعه مسکن به بانک معرفی شده‌اند.

وی با بیان اینکه بعد از وقوع زلزله در 86 روستا فعالیت‌های ساخت و ساز آغاز شده است، گفت: تاکنون 5350 واحد بتن ریزی، 5300 واحد اسکلت بندی، 4300 واحد سقف گذاری و در مجموع در 3750 واحد، در و پنجره نصب شده است.

فروغی شجاعی با بیان اینکه با گچ کاری 3375 واحد در شهرستان ورزقان، تعهد بنیاد مسکن در این شهرستان تمام شده است، گفت: از این تعداد 2150 واحد پایانکار دریافت کرده‌اند و 1400 خانوار در این واحدها، ساکن هستند.

وی در پایان از پرداخت وام معیشتی یک میلیون تومانی به 5 هزار و 200 خانوار ورزقانی خبر داد و گفت: خانوارهایی که بصورت فصلی در منطقه ساکن هستند یا برای ساخت و ساز مسکن خود تاکنون اقدام نکرده‌اند، موفق به اخذ این کمک هزینه نشده‌اند.


[ دو شنبه 18 دی 1391 ] [ 1:20 ] [ مصطفی ]
[ ]

مسکن مهر چالدران به بهره برداری می رسد

رییس بنیاد مسکن چالدران گفت: به مناسبت گرامیداشت فجر اسلامی 246 واحد مسکن مهر در این شهرستان به بهره برداری می رسد.

 

وحید شعبانی اظهار کرد: در دهه فجر امسال 203 واحد مسکن مهر شهری و 43 واحد مسکن روستایی در شهرستان چالدران به بهره برداری می رسد. وی با بیان اینکه 72 میلیارد و 866 میلیون ریال اعتبار و تسهیلات در این راستا هزینه شده است افزود: از این میزان 44 میلیارد و 736 میلیون ریال به صورت تسهیلات بوده است. رییس بنیاد مسکن چالدران به مقاوم سازی 70 واحد مسکونی روستایی در شهرستان نیز در سال جاری اشاره کرد.


[ دو شنبه 18 دی 1391 ] [ 1:19 ] [ مصطفی ]
[ ]

ساخت مسکن مهر گلستان تحقق یافته است

مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی گلستان اعلام کرد: تاکنون 53 درصد از برنامه های ساخت مسکن مهر در استان تحقق یافته است.

 

عادل مصدقی افزود: از سال 86 و با اجرای طرح ملی مسکن مهر تاکنون هفت هزار و 609 واحد مسکن مهر در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت استان گلستان به بهره برداری رسیده است. وی ادامه داد: در دهه فجر امسال نیز، هشت هزار و 394 واحد دیگر در شهرهای بالای 25 هزار نفر، شهرهای کمتر از 25 هزار نفر جمعیت و در بافت های فرسوده استان به بهره برداری می رسد.

به گفته مصدقی، در استان گلستان برای ساخت 48 هزار و 700 واحد مسکن مهر برنامه ریزی شده که بناست 33 هزار و 200 واحد در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت، 10 هزار و 500 واحد در شهرهای کمتر از 25 هزار نفر جمعیت و پنج هزار واحد نیز در بافت های فرسوده استان ساخته شود.

وی اضافه کرد: 22 هزار و 481 واحد خودمالکی نیز در 9 شهر بالای 25 هزار نفر جمعیت استان هم چون آزادشهر، آق قلا، بندرترکمن، علی آبادکتول، کردکوی، کلاله، گرگان، مینودشت و ... در حال اجراست. وی گفت: از 33 هزار و 200 واحدی که در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت استان در حال ساخت است با 33 هزار و 395 واحد عقد قرارداد شده و برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده اند.

وی ادامه داد: اگر چه در برخی مناطق استان ساخت واحدهای مسکن مهر با تاخیر مواجه بوده اما با پیگیری های جدید، روند ساخت آن ها شتاب خوبی گرفته و بر اساس برنامه زمان بندی شده به بهره برداری خواهند رسید.


[ دو شنبه 18 دی 1391 ] [ 1:19 ] [ مصطفی ]
[ ]

345 هزار مسکن مهر آماده تحویل است

همه مسکن های مهر در حال ساخت سراسر کشور تا پایان دولت دهم به متقاضیان واگذار می‌شود.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از طرح های مسکن مهر نمین و اردبیل گفت : تا پایان امسال 600 هزار مسکن مهر تحویل متقاضیان می‌شود و بیش از 200 باب مسجد نیز تکمیل شده و 360 باب مسجد دیگر نیز در حال ساخت است.
احمد اصغری مهرآبادی با یادآوری اینکه در تکمیل این واحدها هیچ نارسایی وجود ندارد اضافه کرد : هم اکنون 164 هزار واحد دیگر در 22 استان کشور آماده افتتاح است که 14 هزار واحد آن در سالگرد پیروزی انقلاب در استان اردبیل به بهره ‌برداری می‌رسد.
رئیس سازمان ملی زمین و مسکن افزود: با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط خدمات‌رسان نظیر آب و فاضلاب، برق، گاز و مخابرات مقرر شده است تمام زیرساخت‌ها در این مجموعه‌ها تکمیل و مسکن مهر کامل و بدون نقص به مردم تحویل داده شود .


[ دو شنبه 18 دی 1391 ] [ 1:18 ] [ مصطفی ]
[ ]

افتتاح مسکن مهر هرمزگان؛ بزودی

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان از افتتاح بیش از 10 هزار واحد مسکن مهر همزمان با دهه فجر در هرمزگان خبر داد.

 

مهدی زندیه وکیلی در حاشیه جلسه شورای مسکن استان هرمزگان با بیان اینکه امسال 10 هزار واحد مسکن مهر با حضور رئیس جمهور در هرمزگان به بهره برداری رسید، عنوان کرد: در دهه فجر سال جاری نیز بیش از 10 هزار واحد مسکن مهر دیگر در استان هرمزگان افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: در دهه فجر بیش از هشت هزار واحد در شهرهای بالای 25 هزار نفر، دو هزار واحد در شهرهای زیر 25 هزار نفر و هزار واحد نوسازی شده در بافت های فرسوده نیز افتتاح خواهند شد.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان میزان تسهیلات بانکی مسکن مهر در هرمزگان را از 20 تا 30 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: سهم آورده در هرمزگان نیز از شش تا 18 میلیون تومان بوده که به تناسب از سوی بانک ها تسهیلات مسکن برای آنها پرداخت شده است.

زندیه وکیلی یکی از مشکلات واحدهای تکمیل شده مسکن مهر در هرمزگان را عدم نصب انشعابات آب و برق عنوان کرد و اظهار داشت: با تصمیماتی که در جلسه شورای مسکن گرفته شد، انشعابات واحدهایی که قرار است تا دهه فجر افتتاح شوند، به زودی نصب خواهد شد.


[ دو شنبه 18 دی 1391 ] [ 1:18 ] [ مصطفی ]
[ ]

گلایه از مسکن مهر مازندران

تاخیر سه ساله در ساخت بزرگ‌ترین سایت مسکن مهر مازندران سبب گلایه مردم و مسئولان از پیمانکاران این پروژه شده است.

 

مسکن مهر 541 واحدی شهرستان آمل که به نوعی بزرگ‌ترین سایت مسکن مهر مازندران به شمار می‌رود با وجود پنج سال از شروع آغاز به کار آن هنوز تحویل مشتریان نشده است. طویل شدن ساخت این مجتمع که مجموعا در اختیار چهار تعاونی است سبب اعتراضات زیادی از سوی متقاضیان شده است. بارها نیز قول افتتاح این مجموعه به رسانه‌ها داده شد اما هر بار خبری از به بار نشستن این پروژه نبود.

حالا این بار به نظر می‌رسد پس از دو سال جلسه رسمی و غیررسمی، جلسه تصمیم‌گیری نهایی درباره این پروژه قرار است با حضور معاون عمرانی استاندار مازندران در ساری برگزار شود، اما مدیرکل مسکن و ساختمان اداره راه و شهرسازی مازندران روز گذشته پیش جلسه‌ای را در فرمانداری آمل برگزار کرد تا بار دیگر با پیمانکار و مدیرعامل این پروژه‌ها به نتیجه‌ای برسد.

مسکن مهر را به کام مردم تلخ کردید

معاون فرماندار آمل در این جلسه با تاکید بر اینکه دولت درباره مسکن مهر تسهیلات خوبی قائل شده است، گفت: قرار شده بود با این طرح شیرینی و حلاوت خانه‌دار شدن به کام مردم باشد، اما با این تاخیرها و زیاده‌خواهی‌ها این طرح به کام مردم تلخ شد. سیدجعفر رسولی با اعلام اینکه مسکن مهر در سایر نقاط شهر آمل به خوبی در حال احداث است و مردم از آن رضایت دارند، گفت: مهم‌ترین مشکل فقط در این مسکن مهر است که نارضایتی‌های زیادی را ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه در جلسات مشترک با مدیران عامل و پیمانکاران به این نتیجه رسیدیم که باید تکلیف خود را با آقایان مشخص کنیم، افزود: ما نمی‌توانیم از حق مردم بگذریم، دیگر چه کاری برای این پروژه باید می‌کردیم که نکردیم. رسولی با تاکید بر اینکه زمین این پروژه به صورت رایگان واگذار شده و تسهیلات آن نیز پرداخت شده است، بیان کرد: قرار بود با این حمایت‌ها باری از دوش مردم برداشته شود، اما هر روز کوله‌باری از مشکلات بر دوش مردم افزوده شد.

وی اظهار داشت: مسکن مهری که قرار بود با 8 میلیون آورده متقاضیان به پایان برسد امروز چرا به این میزان افزایش یافته است، اگر این متقاضیان وضع مالی خوبی داشتند که گرفتار مسکن مهر نمی‌شدند و می‌توانستند در بازار آزاد به راحتی خانه تهیه کنند. رسولی با بیان اینکه متاسفانه برخی با سیاه‌بازی مردم را بیچاره کردند، یادآور شد: این افراد برای سرپوش گذاشتن بر ناکارآمدی خود مردم را به سوی فرمانداری هدایت می‌کنند و ما را مسئول این مشکلات اعلام می‌کنند در حالی که دولت هر حمایتی که لازم بود از پیمانکار انجام داد.

برخی برای جیب مردم کیسه دوختند

معاون فرماندار آمل با اشاره به اینکه پیمانکار بی‌انصاف قیمت مصالح از سال 87 را به نرخ امروز محاسبه کرده است، افزود: مگر قیمت مصالح سه سال پیش چقدر بود که نوسانات امروز را باید در این پروژه لحاظ کنیم. وی بیان کرد: این وضعیت به گونه‌ای شده که پیمانکار برای پروژه‌ای که قرار بود با هفت تا 8 میلیون تومان به مردم تحویل دهد 22 میلیون تومان طلب می‌کند.

ارائه تمامی حمایت‌ها از مسکن مهر 541 واحدی آمل

مدیرکل مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی مازندران نیز در این جلسه با بیان اینکه پروژه‌های مسکن مهر در مازندران به خوبی پیش می‌رود، یادآور شد: بسیاری از تعاونی‌ها این پروژه‌ها را به موقع تحویل می‌دهند. عباس رهگشا با تاکید بر اینکه پروژه 541 واحدی آمل از جمله پروژه‌هایی است که زمین بدون معارض تحویل تعاونی‌ها شد، گفت: این پروژه از تخفیف‌های ویژه‌ای برخوردار شد تا بتواند افراد را خانه‌دار کند. وی بیان کرد: متاسفانه بعد از سه سال از اتمام قرارداد هنوز شاهد به اتمام نرسیدن این پروژه هستیم.

برگزاری 250 ساعت جلسه کارشناسی برای یک پروژه

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی آمل نیز در سخنانی با بیان اینکه در طی سه سال گذشته تمام جلسات بدون خروجی سپری شده است، یادآور شد: بیش از 250 ساعت جلسات کارشناسی با اداره راه و شهرسازی آمل برگزار کردیم که متاسفانه مسولان این پروژه به هیچ یک از تعهدات خود در جلسات عمل نکردند.

محمد رمضانی با اشاره این پروژه امروز به جایی رسیده که مانند یک کلاف سردرگم شده است، افزود: بسیاری از کارهایی که برای این پروژه انجام دادیم در حدود وظایف تعاون نبود، اما برای حل مشکل مردم پاپیش گذاشتیم. وی با اعلام اینکه ما بازیچه دست پیمانکار و مدیران عامل تعاونی‌ها شده‌ایم، اذعان داشت: قیمت تمام شده به خوبی از سوی ناظر و دستگاه‌ مشخص شده است و دریافت بیش از آن از مردم قانونی نخواهد بود.

رمضانی با بیان اینکه پیمانکار باید در تاریخ 20 تیرماه سال گذشته پروژه را تحویل می‌داد، افزود: بارها به پیمانکار نامه زدیم که باید شفاف‌سازی صورت گیرد که ما به شما بدهکاریم یا بستانکار ولی هیچ شفاف‌سازی صورت نگرفته است. وی با اشاره به اینکه 8 میلیارد و 150 میلیون تومان به تعاونی 23 این سایت پرداخته شده است، یادآور شد: این تعاونی با 246 واحد بزرگ‌ترین پروژه این مجموعه را دارا است.

این مسئول با تاکید بر اینکه بر اساس قرارداد این پیمانکار باید 7 میلیارد و 839 میلیون تومان از پروژه دریافت می‌کرد، افزود: این پیمانکار بیش از میزان قرارداد دریافت کرده است و این درحالی است سه تعاونی دیگر این مجموعه نیز به تبعیت از ایشان رفتار می‌کنند. وی گفت: پیشرفت فیزیکی این پروژه 92 و نیم درصد با احتساب مصالح پای کار است که متاسفانه پیمانکار شروع به تخلیه مصالح پای نیز کرده است.

بدهی پیمانکار به مردم

معاون مسکن اداره راه و شهرسازی آمل نیز با اعلام اینکه پس از کشمکش‌های فراوان به ناظر و دستگاه متولی گفتیم که قیمت واحدها را شفاف اعلام کند، افزود:درباره سه تعاونی دیگر هنوز نرخی اعلام نشده ولی تعاونی 23 با گزارش ناظر بدهکار اعلام شده است. محسن غفاری با اشاره به اینکه نتیجه گزارش‌ها این شد که دیگر منتظر پیمانکار نمانیم و نتیجه نهایی این پروژه اعلام شود، گفت: بیش از یک هفته است که پیمانکار تعاونی 23 پروژه را تعطیل کرده است و این نشان می‌دهد پیمانکار علاقه‌ای برای اتمام پروژه ندارد.

پیشنهاد فسخ قرارداد پیمانکار

در این جلسه اگرچه سخنان پیمانکار و مدیرعامل این تعاونی نیز بررسی شد اما هیچ یک از استدلال‌ها و اسناد آنها مورد تایید دستگاه‌های ناظر و مسئولان جلسه قرار نگرفت و در نهایت معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی مازندران از فسخ قرارداد پیمانکار تعاونی 23 مجتمع 541 واحدی این شهرستان خبرداد.

رهگشا خطاب به پیمانکار که بسیار عصبانی و برآشفته بود، گفت: فراتر از قانون به شما کمک شده است و امروز با تعطیل کردن کارگاه و عدم انجام تعهدات خود نشان دادید که برای این پروژه کیسه دوخته‌اید. وی افزود: شما با باقی گذاشتن دو درصد پروژه سعی داشتید که از آن سواستفاده کنید و علیرغم تمام مساعدت‌ها به تعهدات خود عمل نکردید.

رهگشا با بیان اینکه این مصوبه به عنوان پیشنهاد به کارگروه استانی نیز ارائه می‌شود تا تصمیم نهایی گرفته شود. از سه پیمانکار دیگر این پروژه یک پیمانکار با در جریان قرار گرفتن از احتمال خلع قرار شد پروژه را در کوتاه‌ترین زمان ممکن تحویل دهد و دو پیمانکار دیگر نیز برای اتمام پروژه مشکلی نداشتند و قرار شد که مشکلات داخلی هیئت مدیره این تعاونی‌ها برای اتمام پروژه بررسی شود.


[ دو شنبه 18 دی 1391 ] [ 1:17 ] [ مصطفی ]
[ ]

مسکن مهر بروجن واگذار می‎شود

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: 740 واحد از واحدهای مسکن مهر شهرک الهیه بروجن آماده واگذاری است.

 

علی علیخانی اظهار داشت: خدمات زیربنایی این شهرک بطور کامل آماده بهره برداری است. وی با اشاره به کیفیت ساخت واحدهای مسکن مهر، افزود: در احداث این واحدهای مسکونی از روش‌های مناسب به منظور استفاده بهینه از انرژی در ساختمان سازی بکار گرفته شده است. علیخانی اجرای طرح مسکن مهر را در کاهش قیمت مسکن تأثیرگذار دانست و ابراز داشت: طرح مسکن مهر در کشور به دلیل حذف قیمت زمین از مسکن موفق عمل کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری مسکن مهر را یک استراتژی موفق دانست و تاکید کرد: باید سرمایه‎های کشور را حفظ کنیم و از همه ظرفیت‌های کشور بهره بگیریم. این مسئول تصریح کرد: با اجرایی شدن پروژه‌ مسکن مهر اقشار محروم جامعه از سرپناهی مطمئن برخوردار خواهند شد که البته اقدامی شایسته است.

وی تأکید کرد: برهمین اساس لازم است تا طرح مسکن مهر با در نظر گرفتن امتیازها و کمک‌هایی مناسب برای اقشار نیازمند همچنان و به جدیت و البته با کیفیت عالی مصالح ساختمانی استفاده شده دوام بیابد.


[ دو شنبه 18 دی 1391 ] [ 1:16 ] [ مصطفی ]
[ ]

مسکن مهر کرمانشاه افتتاح می شود

استاندار کرمانشاه گفت: به‌زودی متقاضیان «مسکن مهر» استان طعم شیرین صاحب مسکن شدن را خواهند چشید.

 

سیددادوش هاشمی در بازدید از پروژه‌های «مسکن مهر» شهر کرمانشاه، پروژه‌ «مسکن مهر» را تحولی بنیادی و اثر گذار دانست و گفت: با روی کار آمدن دولت خدمتگزار دکتر احمدی‌نژاد طرح ارزشمند و کلانی در حوزه‌ی مسکن خانوارهای فاقد مسکن طراحی شد که به فضل خدای متعال آثار این ابتکار عمل در حال نمایان شدن است.

هاشمی با اشاره به اجرای این طرح در استان کرمانشاه، افزود: هرچند پروژه‌های «مسکن مهر» در استان کرمانشاه با تاخیر آغاز شد اما خوشبختانه با تدبیر به موقع و برنامه‌ریزی‌های لازم در حوزه‌ی ساخت مسکن، پیشرفت‌های خوبی در این حوزه بدست آمد و به‌زودی مردم شیرینی مسکن‌دار شدن خود را خواهند چشید.

وی تصریح کرد: پروژه‌های «مسکن مهر» در استان، کیفیت مطلوب و سطح مقاوم‌سازی خوبی دارند که این موضوع تاییدکننده‌ی هوشمندی و ابتکار عمل جامعه‌ی مهندسان استان است.


[ دو شنبه 18 دی 1391 ] [ 1:15 ] [ مصطفی ]
[ ]

برق‌رسانی به مسکن مهر یزد

 

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد اعلام کرد: امسال افزون بر20 هزار میلیون ریال اعتبار به منظور تکمیل طرح برق‌رسانی به واحدهای مسکن مهر در استان هزینه خواهد شد.

"محمدرضا صحتی" در خصوص وضعیت برق‌رسانی به واحدهای مسکن مهر استان یزد، با بیان این که در زمینه مسکن مهر در کشور کارهای بزرگی صورت گرفته است، گفت: در ابتدای سال 90 بالغ بر 83 هزار و 362 میلیون ریال جهت برق‌رسانی به مسکن مهر جذب و هزینه شد.

صحتی افزود: تا پایان سال 91، افزون بر 20 هزار میلیون ریال دیگر در تکمیل طرح برق‌رسانی به مسکن مهر در استان یزد هزینه خواهد شد. وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برق‌ رسانی به 5165 پروژه در سطح استان یزد در راستای تحقق اهداف دولت در استان یزد به اتمام رسیده است.

این مقام مسوول تأمین برق متقاضیان مسکن مهر را در سطح استان بالغ بر 270 هکتار برشمرد و افزود: پروژه‌های مسکن مهر شهرستان خاتم، شهرک استقامت و خیابان جمهوری شهر تفت، منازل ویلایی مسکن مهر شهرستان بافق و فاز اول مسکن مهر اردکان به طور کامل برق‌دار شده‌اند.

صحتی در پایان اظهار امیدواری کرد 10 پروژه برق‌رسانی مسکن مهر شهری و دو پروژه روستایی در استان نیز تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری کامل برسد.


[ دو شنبه 18 دی 1391 ] [ 1:14 ] [ مصطفی ]
[ ]

برق رسانی به مسکن مهر دماوند

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران از برق‏رسانی به همه واحدهای مسکونی مسکن مهر شهرستان دماوند در منطقه مهرآباد و مهک تا پایان امسال خبر داد.

 

سیدعلی بربند که در جریان بازدید از پروژه مسکن مهر مهرآباد و مهک انجام شد، اظهار داشت: با تلاشی که از سوی فرماندار پرتلاش دماوند و دیگر دست‏اندرکاران مسکن مهر در شهرستان دماوند انجام شده است، شاهد آن هستیم که زیرساخت‏های لازم برای انجام عملیات برق‏رسانی به این واحدها آماده شده و در اختیار شرکت برق قرار گرفته است.

وی ضمن اظهار رضایت از پیشرفت پروژه مسکن مهر در منطقه مهک دماوند تصریح کرد: بازدید امروز نسبت به بازدیدهای دوره‏ای که در گذشته انجام می‏شد، بسیار متفاوت بود؛ چراکه تقریباً در منطقه افتتاح پروژه کارهای انتهایی واحدهای مسکونی در حال انجام است و پیشرفت خوبی را در پروژه شاهد هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران ضمن اعلام برق‏رسانی به یک‌هزار واحد مسکونی در منطقه افتتاح پروژه مسکن مهر مهک تا پایان دی‌ماه افزود: با توجه به آماده‏سازی مسیرها، همکاران شرکت برق در منطقه دماوند توانسته‏اند تیرهای برق‏رسانی را نصب کنند. این مسئول ادامه داد: در آینده‏ای نزدیک با نصب کنتورهای واحدهای مسکونی، این انرژی پاک در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

بربند با اشاره به برق‏رسانی به واحدهای مسکن مهر مهرآباد تا پایان دی‌ماه اظهار داشت: در مهرآباد از یک‌هزار و 300 واحد مسکونی که در حوزه افتتاح قرار دارد، 80 درصد کار به اتمام رسیده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران یادآور شد: 20 درصد باقیمانده نیز که نصب تعدادی از کنتورهای برق واحدهای مسکونی است، به زودی به پایان خواهد رسید. بربند اظهار امیدواری کرد؛ تا پایان سال‏جاری در هر دو پروژه مهک و مهرآباد کار برق‏رسانی به اتمام برسد و این امکان ضروری زندگی در اختیار مردم قرار گیرد.


[ دو شنبه 18 دی 1391 ] [ 1:14 ] [ مصطفی ]
[ ]

مسکن مهر قم به سرانجام می‌رسد

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه به اجرای پروژه مسکن مهر اشاره کرد و اظهار داشت: مسکن مهر کاری بی‌بدیل است و مصمم هستیم که مسکن مهر به سرانجام برسد.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: باید در شهرسازی به معماری اسلامی در شهرسازی توجه کرد و این مسئله در قم نیز باید با جدیت بیشتری دنبال شود. علیرضا محفوظی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: پس از تصویب ادغام دو وزارت راه و ترابری و مسکن و شهرسازی، دو استان همدان و قم به عنوان پایلوت برای انجام امور اجرایی و قانونی ادغام انتخاب شدند.

وی با اشاره به دستاوردهای بهره‌گیری از مدیریت در کنار تلاش شبانه‌روزی گفت: موفقیت مدیران فقط در سایه علم، دانش و ایمان کامل نیست، بلکه عامل موفقیت همراهی و همکاری همه مسئولان در مسیر خدمت‌گذاری است.

 معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در سایه فضای مهر، محبت، همدلی و برادری می‌توان در راستای خدمت به مردم تلاش کرد و اهداف نظام را پیش برد. وی با بیان اینکه قم متعلق به جهان تشیع است افزود: مراجعات به قم متعلق به شهروندان قم نیست بلکه از همه کشور در قم تردد دارند و این شهر همانند مشهد شهری ملی است.

محفوظی در ادامه به مصوبه سفر مقام معظم رهبری و برنامه پنجم توسعه در خصوص رسیدگی و توجه به معماری اسلامی در شهرسازی ایران اشاره کرد و یادآور شد: در شهر قم باید با درایت و عالمانه این مصوبه اجرا شده و از نظر علما و بزرگان نیز در این مسیر بهره برد. وی با تاکید بر اینکه املاک و اراضی قم نیازمند مدیریت و پیگیری است گفت: باید توجه و ساماندهی املاک و اراضی قم به صورت جدی مورد نظر قرار گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه به اجرای پروژه مسکن مهر اشاره کرد و اظهار داشت: مسکن مهر کاری بی‌بدیل است و هرچه در این مسیر داریم از رئیس جمهور است. وی اضافه کرد: اولویت‌های دیگر برای دولت‌های قبلی وجود داشت ولی در دولت نهم و دهم شخص رئیس جمهور کار بی‌بدیلی انجام داد و مصمم هستیم که مسکن مهر به سرانجام برسد.

محفوظی با اشاره به اینکه در ساخت، تحویل، اسکان و اقساط مسکن مهر باید مراحل با جدیت دنبال شود تاکید کرد: استان قم که رتبه آخر مسکن مهر را داشت توانسته است با همدلی و همراهی رتبه اول مسکن مهر کشور را به دست آورد و استان‌های دیگر نیز باید از قم الگوبرداری کنند.


[ دو شنبه 18 دی 1391 ] [ 1:13 ] [ مصطفی ]
[ ]