قیمت نفت به مرز ۵۶ دلار رسید

 
افزایش قیمت نفت

در حالی که افزایش تولید نفت شیل آمریکا نگرانی ها در مورد تنش های ژئوپلتیک در خاورمیانه و تاثیر کاهش تولید اوپک و غیر اوپکی ها را خنثی کرده، قیمت نفت امروز از بالاترین رقم ۵ هفته اخیر فاصله گرفت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که افزایش تولید نفت شیل آمریکا نگرانی ها در مورد تنش های ژئوپلتیک در خاورمیانه و تاثیر کاهش تولید اوپک و غیر اوپکی ها را خنثی کرده، قیمت نفت امروز از بالاترین رقم 5 هفته اخیر فاصله گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت، امروز با 4 سنت، معادل 0.1 درصد کاهش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به 55 دلار و 90 سنت رسید. قیمت نفت برنت دیروز به بالاترین رقم در طی 5 هفته اخیر یعنی 56 دلار و 16 سنت رسیده بود.

قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا نیز امروز با 8 سنت، معادل 0.15 درصد افزایش به 53 دلار رسید. قیمت نفت خام آمریکا اوایل جلسه امروز تا رقم 53 دلار و 23 سنت بالا رفته بود.

قیمت نفت برنت در طی 6 جلسه متوالی افزایش قیمت داشته در حالی که قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا نیز در طی 5 جلسه اخیر روند افزایشی متوالی را طی کرده است.

بر اساس آمارهای دولت آمریکا، میزان ذخایر نفت خام این کشور در هفته های اخیر در هر دو مرکز ذخیره سازی نفت آمریکا یعنی کوشینگ اوکلاهاما و ساحل خلیج آمریکا به بالاترین رقم ها رسیده است.

اما بعد از حمله موشکی آمریکا به سوریه و تعطیلی مجدد بزرگترین میدان نفتی لیبی، قیمت ها روندی افزایشی را طی کرده است.

میدان نفتی شراره لیبی روز یکشنبه پس از آنکه گروهی خط لوله انتقال نفت این میدان به یک پایانه نفتی را بست، تعطیل شد. این میدان به تازگی فعالیت خود را از سر گرفته بود.

تعطیلی فعالیت این میدان به روند افزایش قیمتی که اواخر هفته گذشته و پس از حمله آمریکا به سوریه آغاز شده بود افزود.

توجه بازار همچنین معطوف آغاز فصل سفرهای تابستانی در آمریکاست که معمولا موجب افزایش تقاضا برای سوخت و تقویت قیمت ها می شود.



موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: یارانهروز پدرخبرفوریاخبار اقتصادیاخبار فوریخبر مهممسکن اندیشهاندیشه مسکنمسکن آی تکآپارتمان اندیشهاندیشه ملکخبر مسکنمسکن خبر
[ سه شنبه 22 فروردين 1396 ] [ 11:36 ] [ مصطفی ]
[ ]

نخستین یارانه 96 کی واریز می شود؟

سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها از پرداخت یارانه فروردین ماه 96 خبر داد.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  براساس اعلام سازمان هدفمند سازی یارانه ها، هفتاد و چهارمین مرحله یارانه نقدی خانوار ساعت 24 شنبه 26 فرودین ماه 96 واریز خواهد شد.

 

براین اساس یارانه نقدی برای هر نفر 45 هزار و 500 تومان است که ساعت 24 روزشنبه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.



موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: یارانهروز پدرخبرفوریاخبار اقتصادیاخبار فوریخبر مهممسکن اندیشهاندیشه مسکنمسکن آی تکآپارتمان اندیشهاندیشه ملکخبر مسکنمسکن خبر
[ سه شنبه 22 فروردين 1396 ] [ 11:35 ] [ مصطفی ]
[ ]

تعیین میزان افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان در جلسه چهارشنبه دولت


معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: میزان افزایش حقوق و مزایای سال 1396 کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری در جلسه روز چهارشنبه دولت تعیین می شود.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز، جمشید انصاری، ضمن اعلام این خبر افزود: در اجرای تبصره ذیل ماده 64 قانون مدیریت خدمات کشوری که مقرر می دارد «ضریب ریالی حقوق کارکنان دولت با توجه به شاخص هزینه زندگی در لایحه بودجه سالانه پیش بینی و به تصویب مجلس شورای اسلامی می رسد» و با توجه به بند الف تبصره 12 قانون بودجه سال 1396 کل کشور که تعیین ضریب ریالی یا همان میزان افزایش حقوق و مزایای سال جاری به دولت واگذار شده است.

 

وی ادامه داد: بررسی های لازم از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان اداری و استخدامی کشور صورت گرفته و پیشنهاد تعیین افزایش ضریب ریالی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان در چارچوب اعتبارات پیش بینی شده برای این موضوع به دولت ارائه شده است.

 

انصاری ابراز امیدواری کرد که ضریب ریالی در جلسه روز چهارشنبه دولت نهایی شود و امکان صدور احکام افزایش حقوق کارکنان دولت در کلیه دستگاههای اجرایی و نیز بازنشستگان لشکری و کشوری در پایان فروردین ماه فراهم شود.

 

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور در پاسخ به سوالی پیرامون نحوه اجرای تصویب نامه مورخ 21/12/1395 هیأت وزیران درخصوص «افزایش حداکثر امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری» و چگونگی تأثیر آن در افزایش حقوق و مزایای کارکنان مشمول گفت : همانطور که در متن مصوبه اشاره شده است دولت با استفاده از ظرفیت بند الف ماده (50) قانون برنامه پنجم توسعه کشور نسبت به افزایش سقف حداکثر امتیازات مواد 65، 66، 68 و 71 قانون مدیریت خدمات کشور به میزان 50% اقدام نموده و اعمال آثار این تصمیم درخصوص افزایش امتیازات و فوق العاده های هریک از دستگاههای اجرایی و هر گروه از کارکنان دولت منوط به طی مراحل پیش بینی شده در قانون مذکور و آیین نامه ی اجرایی مربوط و تأمین اعتبار مورد نیاز صورت خواهد گرفت.

 

وی با تاکید بر این نکته که مواد فوق به ویژه ماده 68 قانون شامل فوق العاده های متعددی است، گفت: پیشنهادات دستگاههای اجرایی درخصوص تغییر در فوق العاده های فصل دهم قانون توسط سازمان اداری و استخدامی بررسی و حسب مورد در هیأت وزیران و شورای حقوق و دستمزد طرح خواهد شد.

 

لازم به توضیح است که افزایش ضریب ریالی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان متناسب با شاخص هزینه زندگی (تورم سالانه) تعیین می شود که برای سال 1395 به میزان حدود 8% اعلام شده است.



موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: روز پدرخبرفوریاخبار اقتصادیاخبار فوریخبر مهممسکن اندیشهاندیشه مسکنمسکن آی تکآپارتمان اندیشهاندیشه ملکخبر مسکنمسکن خبر
[ سه شنبه 22 فروردين 1396 ] [ 11:33 ] [ مصطفی ]
[ ]

قیمت دلار و سکه در بازار آزاد تهران کاهش یافت

تهران- ایرنا- صرافان ارز و سکه امروز (دوشنبه) هر دلار آمریکا را با 35 ریال کاهش قیمت در مقایسه با دیروز (یکشنبه) 37 هزار و 526 ریال و هر قطعه سکه طلای بهار آزادی طرح جدید را با افت 21 هزار و 500 ریالی، 12 میلیون و 6 هزار ریال داد وستد کردند.

 

به گزارش ایرنا، بر اساس معاملات ثبت شده صرافی های مجاز کل کشور در سامانه نظارت بر ارز (سنا)، قیمت هر یورو تا لحظه تنظیم این خبر به 40 هزار و 191 ریال رسید که در مقایسه با دیروز ( بیستم فروردین) 407 ریال افزایش نشان می دهد.
همچنین هر پوند انگلیس در بازار آزاد 46 هزار و 840 ریال داد و ستد شد که حاکی از افزایش قیمت 80 ریالی آن است.
اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران نیز امروز قیمت هر دلار را 37 هزار و 640 ریال و هر یورو را 40 هزار و 590 ریال اعلام کرد.

** مسکوکات طلا
برپایه اعلام اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران تا لحظه انتشار این خبر، هر قطعه سکه طلای بهار آزادی طرح قدیم با افزایش 20 هزار ریالی قیمت در مقایسه با روز گذشته، 11 میلیون و 830 هزار ریال و هر نیم سکه با افزایش 45 هزار ریالی، 6 میلیون و 880 هزار ریال به فروش رفت.
هر قطعه ربع سکه طلا نیز با افزایش 50 هزار ریالی، سه میلیون و 855 هزار ریال و هر سکه یک گرمی با افزایش 30 هزار ریالی قیمت، دو میلیون و 480 هزار ریال داد و ستد شد.
اتحادیه طلا، قیمت هر اونس طلا را با یک دلار و 55 سنت کاهش قیمت نسبت به دیروز، یک هزار و 253 دلار و 25 سنت اعلام کرد.
همچنین این اتحادیه قیمت هر گرم طلای 18 عیار را یک میلیون و 167 هزار و 30 ریال اعلام کرد که حاکی از افزایش 350 ریالی آن نسبت به شنبه است.



موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: روز پدرخبرفوریاخبار اقتصادیاخبار فوریخبر مهممسکن اندیشهاندیشه مسکنمسکن آی تکآپارتمان اندیشهاندیشه ملکخبر مسکنمسکن خبر
[ سه شنبه 22 فروردين 1396 ] [ 11:32 ] [ مصطفی ]
[ ]

با عجیب‌ترین شغل‌ها در چند سال آینده آشنا شوید!

در این مطلب می خواهیم چند شغل عجیب و غریب که انسان ها در آینده برای خود انتخاب می کنند را معرفی کنیم.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز؛ در این مطلب می خواهیم چند شغل عجیب و غریب که انسان ها در آینده برای خود انتخاب می کنند را معرفی کنیم.
 
وب
 
اگر یک قرن پیش کسی به شما می گفت کسانی پیدا خواهند شد که کارشان مثلا برنامه نویسی یا طراحی صفحات وب باشد، آیا کسی پیدایش این مشاغل را باور می کرد و شناختی نسبت به ماهیت آنها می داشت؟
 
به همین ترتیب پیشرفت فناوری و تکامل جوامع انسانی، باعث خواهد شد که در آینده شاهد به وجود آمدن شغل ها و حرفه های تازه باشیم.در این پست لاپلاس ۱۰ شغلی را با هم مرور خواهیم کرد که در آینده نسبتا نزدیک مثلا در دو دهه بعد رواج پیدا خواهند کرد.
 
آدمی است دیگر! همیشه دوست دارد که محل زندگی خود را به سبک های مختلف آماده کند. در فیلم Midnight in Paris قهرمان های فیلم شاهد بودند که آدم های هر دوره ای دلتنگ زندگی ساکنان دهه های پیش پاریس می شدند و زندگی در دهه های پیش را پررنگ و لعاب تر و رُمانتیک تر می دانستند.
 
به شیوه مشابهی هیچ بعید نیست که آدم های دهه، مخصوصا تحت فشار زندگی مدرن و بسیار ماشینی و احتمالا خالی از معنویت دهه ها بعد، هوس کنند که جلوه ای از گذشته مثلا دهه ۱۹۸۰ یا اصلا دهه ای را که ما در آن به سر می بریم، بازسازی کنند و برای این کار به آدم های متخصصی نیاز خواهند داشت که اتاق ها و خانه هایشان را به سبک گذشته بیارایند.
 
 جراح از راه دور یا Telesurgeon
 
همین حالا هم جلوه هایی از پزشکی از راه دور را شاهد هستیم، در دهه های آینده اما این کار بسیار رایج تر خواهد شد. با پیشرفت وسایل دقیق جراحی کنترل از راه دور، احتمالا جراحی ها چه به صورت جراحی های اورژانس بیماران دچار تروما یا جراحی هایی مثل جراحی های زیبایی، از حالت کنونی به درخواهند آمد.
 
در این صورت احتمالا ما شاهد مسائل جدیدی خواهیم بود:
 
- بیماران ثروتمندی که خودپسندانه ترجیح می دهند در یکی از مراکز نزدیک پزشکی، توسط بهترین جراحان دنیا عمل شوند.
 
- یا جراحان چینی که با نصف قیمت، جراحی می کنند و کار و کسب جراحان داخلی را کساد می کنند.
 
- شاید هم بازار سیاه جراحی های غیرقانونی را شاهد باشیم!
 
 احیاکنندگان طبیعت
 
هیچ نمی دانیم که در دهه های بعد اصولا طبیعتی هم باقی خواهد ماند یا نه. می توان حدس زد در آن زمان آنقدر مساحت نقاط بکر و دست نخورده طبیعت کم شود که به جای حرفه حفظ محیط زیست، شاهد رونق گرفتن حرفه احیای طبیعت باشیم.
 
احیاکنندگان طبیعت، احتمالا با داشتن دانش زیست شناسی و ژنتیک پیشرفته و فناوری های نوین تلاش خواهند کرد به صورت محدود برای آدم های دلتنگ، جلوه هایی از طبیعت را ایجاد کنند
 
طراحان زباله
 
در ادامه مشاغل کنونی مثل بازیافت زباله و با تکامل دانش هایی مثل مهندسی مواد، احتمالا سر و کله «طراحان زباله» پیدا خواهد شد. حجم زباله در دهه ها بعد بسیار بیشتر خواهد شد و انسانهاای مجبور خواهد شد که توده ها بزرگ زباله را به صورت های جدیدی بیارایند، طوری که تحمل آنها ساده تر شود.
شاید به سبک Wall E!
 
متخصصان تسهیل پروژه ها
 
پروژه های آینده بسیار پیچیده تر از پروژه های کنونی خواهند بود و بنابراین لازم است که کسانی پیدا شوند که کارشات تبدیل مراحل متعدد یک کار، به مراحل ساده تر و کمتر بشود. آنها یاوران مدیران پروژه خواهند شد.
 
راهنماهای سیستم های بهداشتی و درمانی
 
همین حالا هم شاید به چنین حرفه ای نیاز داشته باشیم. در سیستم درمانی ایران که اصولا خبری از ارجاع و اجرای الگوریتم های از پیش تعریف شده درمانی و بهداشتی نیست، این خود بیماران هستند که انتخاب می کنند بیماری شان به کدام تخصص مربوط است، خود پزشک را انتخاب می کنند و پزشک مربوطه هم تنها از زاویه تنگ تخصص خود، به بررسی بیماری می پردازد. گذشته از آن، اگر عضوی از خانواده شما مبتلا به بیماری شود، عملا اجرای مراحل تشخیصی و درمانی بسیار گیج کننده خواهد بود.
 
اما صرف نظر از شرایط خاص ما در ایران، در آینده با پیشرفت دانش پزشکی و ایجاد زیرشاخه های فوق تخصصی، روند تشخیص و درمان بیماری ها پیچیده خواهد بود و بیماران و اعضای خانواده آنها نیاز به راهنماهای ویژه ای خواهند داشت.
 
این راهنماها ترکیبی از دانش پزشکی، مشاوران روانپزشکی و کارشناسان اقتصادی را خواهند داشت و می توانند به خوبی بیماران و اعضای خانواده آنها را راهنمایی کنند.
 
درمانگرهای سال های پایانی عمر
 
 با افزایش امید به زندگی، سال های پایانی عمر انسانهاا، توأم با شرایط ایستایی خاصی خواهد شد. در این سال ها که ما علیرغم داشتن بیماری های متعدد، همچنان زنده خواهیم بود، کیفیت زندگی کاهش خواهد یافت. پس لازم است که علاوه بر متخصصان کنونی طب سالخوردگی، درمانگرهایی هم به مردم کمک کنند و به آنها در مورد چگونگی گذران مناسب سال های پایانی مشاوره بدهند.
 
طراحان بازی وارسازی
 
در دهه های آینده ما نیاز خواهیم داشت که کارها پیشرفته و دشوار آن زمان را با روحیه و نشاط بهتری انجام بدهیم و در این راستا، سر و کله متخصصان بازی وارسازی یا Gamification پیدا خواهد شد.
 
آنها دنیا را به محیط قابل تحمل تری تبدیل می کنند و ترتیبی می دهند که روند آموختن مهارت ها یا انجام کارها، ساده تر شود، انگیزه انجام کارها را پیدا کنیم و تنش های روزانه ما کم شود.
 
مشاوران ربات ها
 
کسانی پیدا خواهند شد که به شما در مورد مدل های بسیار متنوع ربات ها مشاوره بدهند و بتوانند در انتخاب مدل مناسب ربات خانه دار یا مربی توصیه های خوبی کنند.
 
 
سرگرم کننده های چندرسانه ای
 
دی جی ها یا خوانندگان مراسم جشن کنونی را فراموش کنید. در آینده سر و کله کسانی پیدا خواهد شد که برای برگزاری بهتر مراسم ازدواج یا کارزارهای تبلیغاتی می توانند به صورت چندرسانه ای به ما کمک کنند.
 
آنها صوت و ویدئو و عکس و واقعیت افزوده را با هم ترکیب می کنند و از ترکیب آنها شیوه جدیدی برای سرگرم کردن ما ایجاد خواهند کرد.



موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: روز پدرخبرفوریاخبار اقتصادیاخبار فوریخبر مهممسکن اندیشهاندیشه مسکنمسکن آی تکآپارتمان اندیشهاندیشه ملکخبر مسکنمسکن خبر
[ سه شنبه 22 فروردين 1396 ] [ 11:30 ] [ مصطفی ]
[ ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 159 صفحه بعد