شرایط ثبت نام مسکن مهر

[ یک شنبه 14 آبان 1391 ] [ 18:57 ] [ مصطفی ]
[ ]

خبر جدید مسکن مهر

 

خبر جدید مسکن مهر

برای ورود به سایت روی عکس بالاا کلیک نمایید



برچسب‌ها: خبر جدید مسکن مهر

ادامه مطلب
[ یک شنبه 14 آبان 1391 ] [ 18:24 ] [ مصطفی ]
[ ]

شناسایی خانه خالی در تهران!

 178 شناسایی خانه خالی در تهران!

 

ابوالفضل صومعلو، معاون امور مسکن و ساختمان وزیر مسکن و شهرسازی‌در پاسخ به این سؤال که آیا آماری وجود دارد که چه تعداد خانه خالی از سکنه در تهران شناسایی شده است گفت: در حال حاضر از طریق اداره برق ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در تهران مصرف برقشان صفر تا۵۰ کیلووات ساعت گزارش شده که این به معنی خالی و نیمه خالی بودن آن واحد مسکونی است.

معاون امور مسکن و ساختمان وزیر مسکن و شهرسازی افزود: دقیقا نمی‌توانیم در مورد خالی از سکنه بودن این واحدهای مسکونی اظهار نظر کنیم، چرا که احتمال دارد مالک آن واحد مسکونی در شهرستان باشد و یا مالکی که منتظر گران‌تر شدن مسکن و یا مالکی که تصمیم به فروش دارد، اما خریداری برای آن پیدا نمی‌شود.

بنا به گزارش فارس وی اظهار داشت: اما طبق گزارش اداره برق برای ۲۰۰ هزار واحد مسکونی مصرف برق صفر تا ۵۰ کیلووات گزارش شده است که این نشانگر این است که با این واحد مسکونی خالی از سکنه است و یا اینکه تردد در آن بسیار پایین است.

صومعلو تاکید کرد: استنباطی که می‌توان از گزارش اداره برق کرد این است که واحدهای مسکونی خالی از سکنه که مصرف برق آنها صفر کیلووات ساعت است حدود ۱۰۰ هزار مسکن است.

 


[ یک شنبه 14 آبان 1391 ] [ 18:20 ] [ مصطفی ]
[ ]

آثار ممنوعیت وام خرید مسکن

 اثر ممنوعیت سه ساله پرداخت وام خرید مسکن را این بار نه منتقدان این تصمیم دولتی که نهاد ارشد نظارتی در خود دولت، مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و به دور از موضع گیری های تعصبی سیاست گذاران بازار مسکن –موافقان حذف وام- تاثیر واقعی آن را تشریح کرده است.
معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور در مطالعه ای که برای سنجش عملکرد دولت در اجرای برنامه چهارم توسعه انجام داده، گریزی هم به بازدهی سیاست های به اجرادرآمده در بخش مسکن در سال های 84 تا 89 زده و از آنجا که همه ابعاد بازار مسکن را در آزمون وام خرید دخالت داده، به نتیجه ای متفاوت از تیم اقتصادی دولت درباره تاثیر توقف ارائه وام، رسیده است.
نتایج بررسی های معاونت نظارتی رییس جمهور نشان می دهد: قطع دسترسی بدون محدودیت به وام خرید مسکن در سال های اخیر اگرچه به سرکوب انگیزه «سوداگری» در بازار مسکن منجر شده، اما در کنار آن باعث کاهش «تقاضای موثر» در بازار نیز شده است.
در سیستم دولت از سال87 به بعد که تصویب شد بانک ها وام خرید مسکن پرداخت نکنند، این اولین موضع گیری درون سیستمی با نگاه نه چندان مثبت به این تصمیم به حساب می آید.
تیم اقتصادی دولت در این سال ها با تاکید بر اثر تک بعدی تسهیلات خرید مسکن معتقد بوده، پرداخت این تسهیلات، جز کمک به توسعه بساط سفته بازی در بازار مسکن و در نتیجه تحریک قیمت ها، تاثیر مثبتی بر بازار به همراه نداشته است.
«وام خرید مسکن» در سال86 و همزمان با رشد افسارگسیخته قیمت آپارتمان، مقصر حوادث شناخته شد و در نتیجه از بازار حذف شد و چون در سال های اخیر قیمت ها به سطح نافرم شبیه آن دوران نرسیده، برای دولت مسجل شده، دور نگه داشتن بازار مسکن از وام خرید به نفع بازار است.
اما اکنون در بررسی هایی که معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور در خصوص تسهیلات خرید مسکن انجام داده مشخص شده است: محرومیت از وام خرید مسکن تاثیر دوگانه -یکی خوب و دیگری نامطلوب- بر بازار تقاضا دارد. به این شکل که تسهیلات بانکی از یک سو نیاز غیرقابل جایگزین برای تقاضای موثر در بازار مسکن محسوب می شود و از سوی دیگر برای قسمتی از بازار که سوداگر در آنجا فعالیت می کند خاصیت سمی دارد و اگر مصرف شود به تحریک قیمت منتهی خواهد شد.
در گزارشی که توسط این معاونت منتشر شده، به صورت مستقیم و بی پرده درباره وام خرید مسکن صحبت نشده است، اما با مرور سابقه افت وخیز قیمت مسکن و اشاره به زمان تصویب قطع پرداخت وام خرید در دولت، تاکید شده است: در طول های سال های پس از 86 و87 –یعنی زمان ممنوعیت پرداخت وام خرید مسکن- به دلیل فقدان قدرت خرید لازم و افت ارزش نسبت تسهیلات بانکی به بهای مسکن، تقاضای موثر در بازار کاهش پیدا کرد.
معاونت نظارت راهبردی رییس جمهور در عین حال، تاثیر مثبت این ممنوعیت مالی در بازار ملک را کاهش حاشیه سود سفته بازی و در نتیجه کاهش انگیزه این گونه اقدامات عنوان کرده و در گزارش خود نوشته است: «از سال 88 به دنبال سیاست موثر دولت مبنی بر محدودکردن طرف تقاضا (بسته سیاستی نظارتی بانک مرکزی) و هدایت تسهیلات به سمت ساخت مسکن، سیر صعودی و فزاینده قیمت مسکن کنترل شد.»
به این ترتیب با آنچه این معاونت دفتر رییس جمهور اعلام کرده، مشخص می شود نتیجه محرومیت اجباری بازار مسکن از وام خرید طی سه سال گذشته، نوعی تاثیر دو گانه بوده که بر متقاضیان موثر – مصرفی و خانوارهای عادی که نیت واقعی برای خرید مسکن دارند- به شکل نامطلوب و بر سرکوب سوداگران بازار – متقاضیان سرمایه ای- به شکل واقعی بروز کرده است.
آنچه از این گزارش استنباط می شود این است: با قطع پرداخت وام خرید مسکن، اگر چه سوداگری از بازار ریشه کن شد و این ریشه کنی به صورت مستقیم یا غیرمستقیم بر کنترل قیمت مسکن اثر گذاشت و به نفع متقاضیان مصرفی تمام شد، اما از طرف دیگر فاصله بین متقاضیان مصرفی و مسکن، به خاطر عدم دسترسی به این تسهیلات بیشتر شد.
بازتاب توصیه معاونت رییس جمهور
معاونت نظارتی رییس جمهور در بخش مربوط به مسکن در گزارش عملکرد برنامه چهارم توسعه بعد از تشریح پررنگ آثار حذف وام خرید مسکن از بازار که نسبت به سایر تحولات همچون مسکن مهر، بیشتر مورد توجه این معاونت قرار گرفته، توصیه کرده است: «بانک ها با افزایش و ارائه تسهیلات، تامین مسکن را برای مردم سهل کنند.»
این گزارش که آخر هفته گذشته منتشر شد، آیا می تواند مقدمه تجدیدنظر در دولت برای نحوه پرداخت وام خرید مسکن باشد؟
دکتر حسین عبده تبریزی صاحب نظر اقتصادی در این باره به «دنیای اقتصاد» گفت: باید با انتشار چنین گزارشی در خود دولت امیدوار بود که بازار رهنی برای بخش مسکن توسعه پیدا کند.
عبده تبریزی با تاکید براینکه باید مکانیزمی در بانک ها برای پرداخت یک بار وام خرید مسکن به کسانی که تاکنون سابقه ملکی نداشته اند، تعریف شود، تصریح کرد: متقاضیان مصرفی قطعا بدون حمایت بانکی توان خرید مسکن را ندارند.
وام خرید مسکن بعد از تعادل بازار
مقداد همتی مشاور وزیر راه وشهرسازی در امور مسکن در پاسخ به «دنیای اقتصاد» مبنی براینکه «آیا گزارش اخیر معاونت نظارت راهبردی رییس جمهور به معنی شکست طرح ممنوعیت پرداخت وام خرید مسکن است؟» گفت: تجربه سال هایی که بانک ها بدون هیچ محدودیتی وام خرید مسکن اعطا می کردند، نشان داد اولا قدرت وام توان پوشش 15 درصد قدرت خرید متقاضیان را داشت و دوم اینکه این تسهیلات نه تنها به تامین مالی افراد کمک نکرد که بار روانی منفی داشت و قیمت ها را افزایش داد.
همتی همچنین تصریح کرد: با شناختی که از سیستم بانکی وجود دارد، حتی با فرض اینکه دولت جلوی پرداخت وام خرید مسکن را آزاد کند، باز هم افزایش سقف وام از سوی بانک ها اتفاق نمی افتد؛ چون بانک ها معمولا به بخش هایی تسهیلات می دهند که با اندازه کم، نرخ سود بالا و دوره بازگشت کوتاه، به دردشان بخورد. در بازار خرید مسکن هیچ یک از این شروط قابلیت اجرا ندارد.
وی در پاسخ به اینکه «چطور بانک های خصوصی تا پیش از اعمال ممنوعیت وام های بالای 50 میلیون پرداخت می کردند،» گفت: این وام ها برای اقشار خاص است؛ به طوری که اقساط بازپرداخت آنها میلیونی و از توان عموم متقاضیان مسکن خارج است.
مشاور وزیر راه وشهرسازی با تاکید براینکه در این دولت قطعا احیای وام اتفاق نخواهد افتاد، گفت: بعد از آنکه عرضه و تقاضا در بازار مسکن به تعادل رسید و میزان عرضه از تقاضا بالا زد، می توان به اندازه مازاد عرضه، برنامه پرداخت وام خرید مسکن را به اجرا درآورد.
همتی در عین حال گفت: در حال حاضر بخشی از کسانی که در بانک مسکن برای اخذ وام 20 میلیونی اقدام می کنند افرادی هستند که قصد خرید ملک ندارند، بلکه به دنبال کسب سود از محل فروش امتیاز وام هستند.
قشر هدف دنبال وام خرید نیست
علی چگینی، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی نیز در گفت وگو با «دنیای اقتصاد» تاکید کرد: با ممنوعیت پرداخت و افزایش سقف وام خرید مسکن طی سال های اخیر، درست است که اثربخشی وام در بازار کم شده و حمایت بانک ها از متقاضیان مسکن افت کرده، اما جامعه تقاضای مورد بحث، میان درآمدها و پردرآمدها هستند و گروه های کم درآمد آسیبی از این ممنوعیت ندیده اند که برعکس، منابع بانک ها از طریق ورود به ساخت وسازهای مسکن مهر برای گروه های کم درآمد هزینه شده است.
چگینی افزود: منابع بانک ها در بخش مسکن طی سال های اخیر به سمت کم درآمدها سوق پیدا کرده و با کاهش نرخ تراکم خانوار در واحد مسکونی، مشخص شده این هدایت منابع درست بوده و باعث بهبود بازار شده است.
مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن همچنین گفت: سیاست اولیه دولت در اعمال ممنوعیت وام خرید کم کردن فشار تقاضا بود و الان مشاهده می شود در شرایطی که در اغلب بازارهای اقتصادی، قیمت ها با شیب زیادی افزایش پیدا کرده، اما در بازار مسکن شیب کمتر بوده است و این نشانه کسب نتایج مثبت از این ممنوعیت می تواند باشد.



برچسب‌ها: آثار ممنوعیت وام خرید مسکن
[ شنبه 13 آبان 1391 ] [ 21:43 ] [ مصطفی ]
[ ]

وام نوسازی با بهره 27 درصدی!

 مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران با اعلام خبر افزایش سه برابری بهره بانکی وام نوسازی، از سخت تر شدن روند تشکیل پرونده بانکی متقاضیان نوسازی انتقاد کرد و گفت: با وجود آنکه این وام ارزان قیمت باید پشتوانه نوسازی بافت فرسوده باشد اما تاکنون در سال جاری هیچ یک از مالکان بافت فرسوده موفق به دریافت آن نشده اند.

علیرضا جعفری مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در این باره اظهار کرد: امسال 140 هزار امتیاز وام از سوی دولت برای نوسازی بافت های فرسوده در تهران اختصاص یافته است که تاکنون آماری از پرداخت هیچ یک از این وام ها به دست ما نرسیده است.
به گزارش «ایسنا» جعفری معتقد است: این رویه موجب کاهش 40 درصدی ساخت وسازها در بافت فرسوده شده است.
او ادامه داد: مشکل دیگری که این وام در سال جاری پیدا کرده این است که این وام ارزان قیمت که باید پشتوانه نوسازی بافت های فرسوده باشد، با افزایش سه برابری نرخ بهره بانکی مواجه شده است.
او تصریح کرد: بهره وام نوسازی بافت های فرسوده باید 9 تا 14 درصد باشد و این در حالی است که امسال این میزان به 23 درصد رسیده و با احتساب هزینه های مالی بازگشت وام با نرخ 27 درصد انجام می شود، به این ترتیب وام ارزان قیمتی که باید پشتوانه نوسازی بافت های فرسوده باشد، گران شده و حتی همین وام هم توسط دولت عملیاتی نشده است.
جعفری با بیان اینکه واجدان شرایط دریافت وام نوسازی بافت فرسوده از سوی شهرداری به بانک ها معرفی می شوند، گفت: به رغم پیگیری برای ارائه گزارش مستند در مورد آمار وام های اعطا شده، تاکنون هیچ گزارش مستندی از سوی دولت در اختیار ما قرار نگرفته است.
او افزود: بر اساس نتایج مراجعات مردمی به دفاتر خدمات نوسازی شهر تهران، امسال هیچ یک از مالکان بافت های فرسوده موفق به دریافت وام 20 میلیون تومانی نوسازی نشده اند.
او تاکید کرد: این رویه به اعتماد مردم آسیب می زند و حتی موجب شده که 40 درصد از مالکانی که موفق به دریافت پروانه شده اند، اقدام به ساخت وساز نکنند.



برچسب‌ها: وام نوسازی
[ شنبه 13 آبان 1391 ] [ 21:41 ] [ مصطفی ]
[ ]

طبقه بندی آپارتمان های اجاره ای براساس رهن 40 تا 80 میلیونی

 ستون امروز نبض بازار به معرفی تعدادی واحدهای مسکونی اجاره ای در مناطق مختلف تهران با شرایط رهن بین 40 میلیون تا 80 میلیون تومان پرداخته است. البته این نرخ های پیشنهادی در هر محله ممکن است به ضعیف ترین یا باکیفیت ترین واحد مسکونی مربوط شود که البته درجه کیفیت محله هم بر نرخ اجاره بها تاثیر بسزایی دارد.


نکته ای که این روزها در فایل های فروش یا در بنگاه های املاک به چشم می خورد این مساله است که در حال حاضر موجران دست یاری به سوی مستاجران دراز کرده اند، البته با این تفاسیر نباید اینطور تصور کرد که بالاخره مالکان تصمیم گرفتند تا شرایط مالی متقاضیان را درک کنند بلکه به دلیل حجم اندک مستاجر در بازار فعلی و از سوی دیگر، افزایش تعداد واحدهای اجاره ای در بازار تقاضا باعث شده تا مالکان شرایط پرداخت اجاره بها و همچنین تعهدات مستاجران را ساده تر تعیین کنند تا مبادا رقبا، متقاضیان را منصرف کنند. برای مثال در خیابان ازگل یک واحد 177 متری، 2 خوابه و بدون مالک به بازار عرضه شده و مالک اظهار کرده که حاضر است واحدش را به خانواده پر جمعیت هم اجاره بدهد! از طرف دیگر، این روزها بسیاری از مالکان که قصد دارند واحدشان را با شرایط رهن کامل به بازار معرفی کنند، تاکید می کنند که شرایط پرداخت اجاره بها قابل تبدیل است.

 




برچسب‌ها: رهن
[ شنبه 13 آبان 1391 ] [ 21:40 ] [ مصطفی ]
[ ]

قیمت اجاره تالار عروس

[ جمعه 12 آبان 1391 ] [ 20:37 ] [ مصطفی ]
[ ]

فروش ویلادر شمال

 

 

     istgah.com 

istgah.com

فروش ویلادر شمال



برچسب‌ها: فروش ویلادر شمال
[ جمعه 12 آبان 1391 ] [ 20:28 ] [ مصطفی ]
[ ]

قیمت سکه

 

 

 

برای قیمت سکه روی عکس کلیک کنید



برچسب‌ها: قیمت سکه
[ جمعه 12 آبان 1391 ] [ 20:19 ] [ مصطفی ]
[ ]

اخبار جدید دلار

[ جمعه 12 آبان 1391 ] [ 20:12 ] [ مصطفی ]
[ ]

گام سوم از روز يکشنبه در مرکز مبادلات ارزي اجرا مي شود

 به منظور تسريع در پرداخت ارز به متقاضيان مرکز مبادلات ارزي از روز يکشنبه فقط پذيراي ثبت سفارش بانک هاي خصوصي و دولتي است.


صمد کريمي سخنگوي مرکز مبادلات ارزي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: اين کار براساس توافقات انجام شده در خصوص عملکرد مرکز مبادلات ارزي از روز يکشنبه انجام مي شود به گونه اي که با توجه به سيستم هاي ارتباطي که بانک هاي عامل دارند متقاضيان دريافت ارز با مراجعه به شعب ارزي آنها معادل وجه ريالي ارز مورد نياز خود را به حساب مربوطه واريز و بانک ها آن را از طريق سيستم هاي ارتباطي خود به نمايندگان بانک هاي خصوصي و دولتي مستقر در مرکز مبادلات ارز اعلام مي کنند.

وي تصريح کرد: پس از اين مرحله نمايندگان بانک هاي مستقر در اين مرکز اقدام به توديع مشخصات متقاضيان دريافت ارز به بانک مرکزي براي گشايش اعتبار ارزي و واريز وجه ريالي به بانک کارگزار خارجي هستند که بعد از انجام کار توسط بانک مرکزي مدارک مربوطه به صورت کاملا الکترونيکي به نمايندگان بانک هاي عامل حاضر در مرکز مبادلات ارزي اعلام مي شود و آنها اين موضوع را در اختيار مشتريان دريافت ارز قرار مي دهند.

وي در خصوص آخرين آمار ثبت سفارش هاي انجام شده تا ساعت 12 امروز تصريح کرد: تا پايان وقت اداري روز گذشته بالغ بر 5 هزار و 713 فقره ثبت سفارش انجام شده که با توجه به اينکه تا ساعت 12 امروز 50 فقره ديگر ثبت سفارش انجام شده است در مجموع امروز رقم ثبت سفارش ها از مرز 5 هزار و 763 فقره فراتر رفته است./ک



برچسب‌ها: مبادلات ارزي آماربانک
[ جمعه 12 آبان 1391 ] [ 18:9 ] [ مصطفی ]
[ ]

آقای بهمنی با نان 6 میلیون ایرانی بازی نکنید

 

 
عصرخودرو : از مدتها پیش بحث عدم پرداخت تسهیلات به خودروسازان به موضوعی پیچیده در محافل صنعتی تبدیل شده است و کارشناسان این کم کاری در پرداخت تسهیلات به خودروسازان را در برهه حساس کنونی مفید نمی دانند.
 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل از صدخبر،از مدتها پیش بحث عدم پرداخت تسهیلات به خودروسازان به موضوعی پیچیده در محافل صنعتی تبدیل شده است و کارشناسان این کم کاری در پرداخت تسهیلات به خودروسازان را در برهه حساس کنونی مفید نمی دانند.

تقریباً بیشتر دنبال کنندگان اخبار خودرو دیگر از کم و کیف ماجرای پرداخت تسهیلات به خودرو سازان آگاهی دارند اما محض یادآوری باید گفت این تسهیلات بدلیل عدم رونق و افت تولید در صنعت خودروسازی کشور توسط کارگروهی به نام حمایت از تولید در حدود 5 ماه پیش برای خروج خودروسازان از روند افت تولید و حمایت از قطعه سازی تصویب شد.
بی شک دولت و مجلس به خوبی از ارزش صنعت خودرو و رابطه آن با صنایع پائین دستی و بالادستی مطلع اند وبه گفته کارشناسان اتخاذ این تصمیم و انجام به موقع آن کمک شایان توجهی به صنعت بزرگ خودروسازی کشور می کرد. 
اما در مقابل موافقت دولت، مجلس و دیگر نهادهای ذیربط، بانک مرکزی بعنوان مرجع پرداخت تسهیلات بطور کل با ایجاد شروط نا معقولی که به گفته انجمن خودروسازان به شوخی بیشتر شبیه است، این تفکر را ایجاد کرده است که این نهاد در نظر دارد خودروسازان را از دریافت این کمک های دولتی منصرف کند.
این درحالی است که به گفته برخی از صاحب نظران پرداخت تسهیلات به خودروسازان از طرفی حتی به سود نظام بانکی خواهد بود چرا که بخش اعظم این تسهیلات به قطعه سازان بدهکار به بانکها خواهد رسید و ازاین طریق زمینه پرداخت بخشی اعظمی از بدهی های معوقه دهها بلکه صدها شرکت قطعه ساز به بانک ها هموار و این امر باعث ایجاد نشاط بیشتردر سیستم بانکی خواهد شد.
اما متاسفانه بانک مرکزی در اقدامی غیرقابل قبول با ایجاد شروط نامناسب، دست بر نقطه حساسی گذاشته است.چرا که صنعت خودرو در بدبینانه ترین حالت ، منبع درآمد 6میلیون ایرانی بوده که باید حمایت شودتا از این بحران گذر کند و در حالی که امروز می توان بااقداماتی از این دست از فروپاشی صنعت خودرو کشور جلوگیری کرد باید با تمام توان از تولید و کار و سرمایه ایرانی دفاع کرد
رئیس کل بانک مرکزی باید به این نکته توجه بیشتری داشته باشد که شاید این آخرین تذکرات و یادآوری ها باشد و با وجود تاخیر 5 ماهه هنوز می توان به این صنعت کمک کرد و می شود از اقدامات نسنجیده پرهیز کرد چون از بین رفتن و به خطر افتادن منابع درآمد 6میلیون ایرانی طبیعتاً نتایج خوبی نخواهد داشت و سوال اینجاست آیا این نهاد تبعات زمین گیر شدن و از بین رفتن و بیکاری بخش عظیمی از سرپرستان خانواده های کشوررا متقبل خواهد شد؟
صنعت خودرو در حال زمین گیر شدن است و عدم پرداخت تسهیلاتی که مورد تائید دولت و مجلس شورای اسلامی و بسیاری از کارشناسان بوده بواسطه تصمیمات فردی با خطر تعطیلی مواجه شده است.



برچسب‌ها: عصرخودروخبر
[ جمعه 12 آبان 1391 ] [ 18:6 ] [ مصطفی ]
[ ]

به زودی 2 هزار و 676 نفر در شرکت نفت استخدام می شوند

 معاون توسعه منابع انسانی و مدیریت وزارت نفت از موافقت وزیر نفت و صدور مجوز انتخاب، استخدام و بکارگیری 2 هزار و 676 نفر در شرکت ملی نفت ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،  کریم سلحشور با بیان این مطلب گفت: به منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز شرکت ملی نفت ایران، مجوز انتخاب، استخدام و به‌کارگیری 2676 نفر در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در گروه‌های شغلی مورد نیاز صادر شده است. 

وی تصریح کرد: افراد جدیدالاستخدام در برابر سمت‌های سازمانی مصوب بلاتصدی و با رعایت دستورالعمل و ضوابط پذیرش و استخدام نیروی انسانی شایسته و اصلح در صنعت نفت به کار گرفته خواهند شد. 

سلحشور خاطرنشان کرد: استخدام 2676 نفر مذکور با هماهنگی و نظارت مستقیم معاونت توسعه منابع انسانی و مدیریت و رعایت سایر شرایط از طریق فارغ‌التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت، دانش‌آموختگان ممتاز دانشگاه‌ها و فراخوان عمومی در آینده نزدیک محقق خواهد شد. /ر

[ جمعه 12 آبان 1391 ] [ 18:4 ] [ مصطفی ]
[ ]

وام نوسازی با بهره 27 درصدی!

 

مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران با اعلام خبر افزایش سه برابری بهره بانکی وام نوسازی، از سخت تر شدن روند تشکیل پرونده بانکی متقاضیان نوسازی انتقاد کرد و گفت: با وجود آنکه این وام ارزان قیمت باید پشتوانه نوسازی بافت فرسوده باشد اما تاکنون در سال جاری هیچ یک از مالکان بافت فرسوده موفق به دریافت آن نشده اند.

علیرضا جعفری مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در این باره اظهار کرد: امسال 140 هزار امتیاز وام از سوی دولت برای نوسازی بافت های فرسوده در تهران اختصاص یافته است که تاکنون آماری از پرداخت هیچ یک از این وام ها به دست ما نرسیده است.
به گزارش «ایسنا» جعفری معتقد است: این رویه موجب کاهش 40 درصدی ساخت وسازها در بافت فرسوده شده است.
او ادامه داد: مشکل دیگری که این وام در سال جاری پیدا کرده این است که این وام ارزان قیمت که باید پشتوانه نوسازی بافت های فرسوده باشد، با افزایش سه برابری نرخ بهره بانکی مواجه شده است.
او تصریح کرد: بهره وام نوسازی بافت های فرسوده باید 9 تا 14 درصد باشد و این در حالی است که امسال این میزان به 23 درصد رسیده و با احتساب هزینه های مالی بازگشت وام با نرخ 27 درصد انجام می شود، به این ترتیب وام ارزان قیمتی که باید پشتوانه نوسازی بافت های فرسوده باشد، گران شده و حتی همین وام هم توسط دولت عملیاتی نشده است.
جعفری با بیان اینکه واجدان شرایط دریافت وام نوسازی بافت فرسوده از سوی شهرداری به بانک ها معرفی می شوند، گفت: به رغم پیگیری برای ارائه گزارش مستند در مورد آمار وام های اعطا شده، تاکنون هیچ گزارش مستندی از سوی دولت در اختیار ما قرار نگرفته است.
او افزود: بر اساس نتایج مراجعات مردمی به دفاتر خدمات نوسازی شهر تهران، امسال هیچ یک از مالکان بافت های فرسوده موفق به دریافت وام 20 میلیون تومانی نوسازی نشده اند.
او تاکید کرد: این رویه به اعتماد مردم آسیب می زند و حتی موجب شده که 40 درصد از مالکانی که موفق به دریافت پروانه شده اند، اقدام به ساخت وساز نکنند.

 



[ جمعه 12 آبان 1391 ] [ 11:29 ] [ مصطفی ]
[ ]

احداث پروژه صدر - نیایش با «دلار»

 

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران دیروز موضوع بسته شدن بودجه احداث پروژه صدر - نیایش براساس دلار را تایید کرد و گفت: هزینه های تونل نیایش و پل صدر براساس دلار بسته شده است و هزینه پروژه صدر - نیایش یک میلیارد دلار است.

مازیار حسینی در جمع خبرنگاران اعلام کرد: اگر پروژه صدر- نیایش در زمان شهرداری فعلی به اتمام نرسد ممکن است به سرنوشت تونل رسالت دچار شود که 14 سال ساخت آن طول کشید.
به گزارش «دنیای اقتصاد» موضوع محاسبه هزینه های اجرای پروژه صدر -نیایش براساس دلار، پیش تر در شورای شهر تهران نیز مطرح شده بود و آن زمان گفته شد که این ماجرا صحت ندارد.
درباره این نحوه محاسبه هزینه پروژه با توجه به اینکه پیمانکار پروژه ایرانی است، یک نکته حائز اهمیت است: در شرایطی که طبق اصول باید از واحد پول ملی استفاده کرد، چه دلیلی دارد هزینه احداث این پروژه با نرخ دلار یعنی ارزی که در ماه های اخیر شرایط فوق العاده التهابی داشته، استفاده شود؟

 



[ جمعه 12 آبان 1391 ] [ 11:28 ] [ مصطفی ]
[ ]

طبقه بندی آپارتمان های اجاره ای براساس رهن 40 تا 80 میلیونی

 ستون امروز نبض بازار به معرفی تعدادی واحدهای مسکونی اجاره ای در مناطق مختلف تهران با شرایط رهن بین 40 میلیون تا 80 میلیون تومان پرداخته است. البته این نرخ های پیشنهادی در هر محله ممکن است به ضعیف ترین یا باکیفیت ترین واحد مسکونی مربوط شود که البته درجه کیفیت محله هم بر نرخ اجاره بها تاثیر بسزایی دارد.


نکته ای که این روزها در فایل های فروش یا در بنگاه های املاک به چشم می خورد این مساله است که در حال حاضر موجران دست یاری به سوی مستاجران دراز کرده اند، البته با این تفاسیر نباید اینطور تصور کرد که بالاخره مالکان تصمیم گرفتند تا شرایط مالی متقاضیان را درک کنند بلکه به دلیل حجم اندک مستاجر در بازار فعلی و از سوی دیگر، افزایش تعداد واحدهای اجاره ای در بازار تقاضا باعث شده تا مالکان شرایط پرداخت اجاره بها و همچنین تعهدات مستاجران را ساده تر تعیین کنند تا مبادا رقبا، متقاضیان را منصرف کنند. برای مثال در خیابان ازگل یک واحد 177 متری، 2 خوابه و بدون مالک به بازار عرضه شده و مالک اظهار کرده که حاضر است واحدش را به خانواده پر جمعیت هم اجاره بدهد! از طرف دیگر، این روزها بسیاری از مالکان که قصد دارند واحدشان را با شرایط رهن کامل به بازار معرفی کنند، تاکید می کنند که شرایط پرداخت اجاره بها قابل تبدیل است.

 



[ جمعه 12 آبان 1391 ] [ 11:27 ] [ مصطفی ]
[ ]

مسکن مهر بر سر دو راهی

 رای به نفع انبوه ساز صادر می شود یا متقاضی مسکن مهر؟
قراردادهای متری 300 هزار تومان احتمالا به 350 هزار تومان تبدیل می شود
تاوان تاخیرهای طولانی انبوه سازان در تحویل واحدهای مسکونی مهر را چه کسی باید بپردازد؟


این تصور که «مسکن مهر روی غلتک افتتاح ها افتاده و به راحتی می توان از این طرح ملی به عنوان موفق ترین کارنامه اقتصادی دولت دهم بهره برداری کرد» تا دو ماه پیش درست بود اما بخاطر شرایطی که اخیرا دامن کارگاه های ساختمانی این طرح را گرفته، فعلا غیرقابل استناد شده است.
هر چند همین دیروز 30 هزار واحد مسکونی مهر توسط رییس جمهور در استان اصفهان افتتاح شد، اما در پروژه های تهران که شریان حیاتی مسکن مهر درست از آنجا عبور می کند و قبولی یا مردودی کل طرح مسکن مهر به آن گره خورده است، شرایط چندان خوش احوال نیست.
به رغم افتتاح بیش از نیم میلیون واحد مسکونی مهر در استان های مختلف کشور، در تهران و شهرهای جدید اطراف آن تاکنون فقط حدود 30 هزار واحد تحویل متقاضیان شده است و در حالی که در کل کشور نزدیک به 40 درصد این واحدها تحویل صاحبانشان شده، در پایتخت حجم افتتاح ها به 10 درصد هم نمی رسد.
خلاصه کارنامه افتتاح های مسکن مهر در استان تهران عبارت است از: واگذاری 10 هزار واحد از 100 هزار واحد در حال ساخت در شهر جدید پرند، افتتاح 5 هزار واحد از 85 هزار واحد در حال ساخت در شهر جدید پردیس، تحویل نزدیک به 4 هزار واحد در شهر جدید هشتگرد و بالاخره بهره برداری از حدود 8 هزار واحد از 80 هزار مسکن مهر در حال احداث در شهرهای اقماری استان.
قطار واگذاری قطره چکانی مسکن مهر در پایتخت اگر شرایط اقتصادی کشور دستخوش تورم های لحظه ای ماه های اخیر نمی شد، می توانست سر موقع به مقصد برسد، اما هم اکنون بعید است تا پیش از مهلت قانونی راننده اصلی این قطار –قبل از تغییر دولت در تابستان سال آینده- پرونده این طرح ملی بسته شود. به گزارش «دنیای اقتصاد» هم اکنون تحت تاثیر افزایش قیمت مصالح ساختمانی و سایر هزینه های ساخت وساز همچون دستمزد بنا و کرایه ماشین آلات ساختمانی، انبوه سازان مسکن مهر کارگاه هایشان را در برخی مناطق همچون پرند که به پایتخت مسکن مهر مشهور است نیمه تعطیل کرده اند.
وتوی عدد انبوه سازان در وزارتخانه
سازنده های مسکن مهر گزارش های مرکز آمار را بهانه قرار داده اند و از وزارت راه وشهرسازی خواسته اند قراردادهایشان را مشمول افزایش قیمت کند.
در قرارداد دولت با انبوه سازان برای ساخت مسکن مهر، قیمت ساخت مترمربعی 300 هزار تومان تعیین شده و حالا یک طرف قرارداد خواهان افزایش قیمت به مترمربعی حداقل 550 هزار تومان شده است. وزارت راه وشهرسازی در واکنش به این درخواست، اصل خواسته انبوه سازان مبنی بر اجازه افزایش قیمت فروش مسکن مهر را پذیرفته اما هنوز در این وزارتخانه، معاونین وزیر برسر میزان افزایش قیمت، به توافق جمعی نرسیده اند.
آنطور که «دنیای اقتصاد» کسب اطلاع کرده، دولت با قیمت مدنظر انبوه سازان –متری 500 هزار تومان- کاملا مخالف است و علیه آن موضع فوق العاده تندی گرفته است.
اگر قراردادهای مسکن مهر از متری 300 هزار تومان به متری 500 هزار تومان تبدیل شود، متقاضیان این واحدها باید هر آنچه را تاکنون تحت عنوان آورده نقدی به دولت پرداخته کرده اند معادل 5/1 برابر افزایش دهند!
بازی دو سر باخت؟
چالش اصلی دولت در داستان تازه ای که به بهانه افزایش قیمت مصالح ساختمانی بوجود آمده، جلب رضایت انبوه سازان از بابت صدور مجوز افزایش قیمت مسکن مهر نیست بلکه نحوه پاسخگویی به متقاضیانی است که طی یک سال اخیر واحدهای مسکونی مهر به آنها پیش فروش شده است. در شهر جدید پرند همه 100 هزار واحد مسکونی در حال ساخت پیش فروش شده و دولت در قراردادهای پیش فروش به پیش خریداران قیمت نهایی را براساس قیمت ساخت متری 300 هزار تومان، اعلام کرده است.
در این حالت اگر وزارت راه وشهرسازی رای نهایی را به نفع انبوه سازان صادر کند در آنچه به مردم پیش فروش کرده مجبور است خلف وعده کند و اگر به مفاد قرارداد پیش فروش مسکن مهر پایبند باشد، نمی تواند به تعهدی که بابت تحویل به موقع واحدها به متقاضیان، ارائه کرده عمل کند چون که هم اکنون انبوه سازان مسکن مهر کار را تا زمان توافق مورد پسند برسر افزایش قیمت مسکن مهر تعطیل کرده اند.
در حال حاضر پیش خریداران مسکن مهر در مناطق مختلف کشور از جمله تهران طبق قراردادهایشان با دولت امیدوارند با پرداخت 10 تا حداکثر 30 میلیون تومان پول نقد در طول چند ماه آینده، صاحب یک واحدمسکونی شوند.
محاسبات ریاضی معاونین وزیر؛ تشویق به جای جریمه؟
با احتساب این شرایط، در وزارت راه وشهرسازی معاونین وزیر مشغول محاسبات ریاضی برای تعیین قیمت جدید ساخت و فروش مسکن مهر هستند.
معاونین وزیر البته می توانستند پیش از آنکه مجبور به این محاسبات هزینه دار شوند، از ابزارهای تنبیهی و جرایم ریالی پیش بینی شده در قراردادهای انبوه سازان بهره ببرند و مانع تاخیر طولانی انبوه سازان در ساخت و تکمیل پروژه های مسکن مهر شوند.
بیش از 90 درصد قراردادهای ساخت مسکن مهر در سال88 تحت عنوان قراردادهای سه جانبه بسته شد و در متن قراردادها از انبوه سازان تعهد گرفته شد که حداکثر ظرف 18 ماه واحدها تحویل متقاضیان شود.
اکنون که بیش از 24 ماه از شروع ساخت وسازهای مشمول این قراردادها می گذرد، نه تنها انبوه سازی از بابت تاخیر جریمه نشده که در عوض قرار است پول بیشتری به آنها پرداخت شود.
اگر زمان پیش بینی شده در قراردادهای ساخت مسکن مهر درست پیش می رفت، الان این پروژه ها از گرانی و تورم در بازار ساخت وساز در امان بودند و نیازی هم به افزایش قیمت نبود.
جزئیات مذاکرات دو طرف
با این حال طبق آنچه «دنیای اقتصاد» از آخرین نتایج محاسبات ریاضی مسوولان کسب اطلاع کرده، قرار است اوایل هفته آینده قیمت های جدید مسکن مهر توسط وزیر اعلام شود.
ظاهرا تا این لحظه گزینه «مترمربعی 350 هزار تومان» در اولویت مسوولان قرار دارد به این معنی که قیمت ساخت این واحدها 16 درصد افزایش یابد و به همین نسبت آورده نقدی متقاضیان نیز زیاد شود. البته لازم است قیمت ساخت، متناسب با پیشرفت فیزیکی واحدها افزایش یابد به این صورت که افزایش قیمت برای پروژه های تازه شروع شده و پروژه هایی که به مرحله تحویل رسیده اند، متفاوت باشد.
انبوه سازان شهر جدید پرند در این باره اعلام کرده اند: برای پروژه هایی که آماده تحویل هستند ارزش قرارداد باید مترمربعی 60 تا 70 هزار تومان افزایش یابد و برای پروژه های عقب تر رقم افزایشی باید حداقل 100 هزار تومان باشد.
با این حال، طرفین اصلی این ماجرا یعنی رییس کانون سراسری انبوه سازان و معاونین وزیر راه وشهرسازی هنوز قیمت مدنظرشان را به «دنیای اقتصاد» اعلام نکرده اند و معتقدند: نباید عدد موردنظر قبل از مذاکره نهایی لو رود.
ایرج رهبر رییس کانون سراسری انبوه سازان در این باره می گوید: با توجه به اینکه قیمت مصالح ساختمانی ساعتی در حال تغییر است باید همان لحظه مذاکره با مسوولان، از بازار قیمت بگیریم و آن را اعلام کنیم!
افزایش روزانه قیمت مصالح اساسی
رییس کانون انبوه سازان نیز ضمن تشریح دلایل منطقی بودن درخواست انبوه سازان از دولت برای افزایش رقم ساخت مسکن مهر به «دنیای اقتصاد» گفت: در حال حاضر افزایش شدید هزینه ها در دو فاکتور اساسی ساخت وساز یعنی دستمزدها و مصالح ساختمانی، ادامه فعالیت ها برای ساخت مسکن مهر با رقم قبلی برای انبوه سازان را با مشکل مواجه کرده است. ایرج رهبر افزود: هم اکنون شرایط خرید در بازار مصالح ساختمانی به خصوص اقلامی مانند میلگرد مانند بازار طلا و ارز شده است و قیمت ها به صورت روزانه و حتی ساعتی تغییر می کند که با این شرایط حتی نمی توان تخمین زد که هزینه ها به صورت دقیق چقدر خواهد شد. وی ادامه داد: سال گذشته نیز به دولت اعلام کردیم که اعضای کانون سراسری درخواست افزایش قیمت ها از مترمربعی 450 تا 550 هزار تومان را مطرح کرده اند، اما دولت این را نپذیرفت. رهبر افزود: با این وجود انبوه سازان برای نشان دادن حسن نیت خود با رقم اعلام شده از سوی دولت – مترمربعی 330 هزار تومان – ادامه فعالیت دادند، اما با توجه به افزایش 3 تا 103 درصدی قیمت مصالح و 15 درصدی دستمزدها در شش ماه اول امسال دیگر ادامه فعالیت با رقم قبلی مورد نظر دولت امکان پذیر نخواهد بود.
وی گفت: هم اکنون دستمزدها 30 تا 35 درصد و مصالح 65 تا 70 درصد هزینه های ساخت را به خود اختصاص می دهد.
رییس کانون سراسری انبوه سازان در خصوص رقم مورد نظر کانون برای افزایش نرخ مسکن مهر به «دنیای اقتصاد» گفت: تا زمانی که قیمت مصالح روزانه تغییر می کند و تثبیت نشده است نمی توان رقم دقیقی را برای افزایش نرخ ساخت مسکن مهر تعیین کرد و ما در پی این هستیم که با ارائه جدولی رقم منطقی افزایش ها را در هر مرحله از ساخت، در اختیار دولت قرار دهیم.
وی ادامه داد: دولت باید در این زمینه تدابیری را بیندیشد که نه به مردم فشار وارد شود و نه انبوه ساز نتواند فعالیت خود را ادامه دهد.
تغییر رویه فروش مصالح
سعید تابش از انبوه سازان فعال در پروژه های مسکن مهر با بیان اینکه درخواست انبوه سازان برای افزایش مبلغ ساخت مسکن مهر درخواستی کاملا منطقی است به «دنیای اقتصاد» گفت: تغییرات قیمت مصالح به خصوص در سه ماه اخیر به قدری شدید بوده است که نمی توان این تغییرات را به انبوه ساز تحمیل کرد و از وی توقع داشت که با رقم قبلی ساخت و سازهای خود را ادامه دهد.
وی با بیان اینکه از ابتدای امسال دو تغییر رویه عمده در فعالیت های ساخت و ساز به وجود آمده است، افزود: هم اکنون افزایش شدید قیمت مصالح در کنار تغییر رفتار کارخانه داران و تولیدکنندگان مواد اولیه ساختمانی دو تغییر رویه کلی را به ساخت وسازها تحمیل کرده است.
تابش ادامه داد: تا پیش از آغاز سال جدید و نوسانات شدید قیمتی مصالح، انبوه سازان پس از دریافت مصالح از کارخانه ها و در بسیاری موارد به صورت اقساط مصالح مورد نیاز خود را تامین می کردند اما از ابتدای سال، کارخانه ها تنها با شرط پرداخت نقدی قبل از تحویل مصالح، اقدام به دریافت سفارش از انبوه سازان می کنند.
وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت منطقی متناسب با شرایط این روزهای بازار ساخت مسکن مهر قطعا باید رقمی بیش از 50 درصد هزینه های ساخت در هر مرحله باشد، خاطرنشان کرد: اگرچه تصور این است که پروژه های با درصد بیشتر پیشرفت فیزیکی باید مشمول افزایش قیمت کمتری شود، اما در نهایت چون انبوه ساز باید با فروش پروژه های مسکونی شرایط را برای ادامه فعالیت های خود و آغاز پروژه های جدید فراهم کند افزایش قیمت در نهایت در قیمت نهایی نیز خود را نشان می دهد، هر چند دولت این افزایش ها را در نظر نداشته باشد.
رقم جدید انبوه سازان برای ساخت مسکن مهر
اما رضا میرزاهدی، انبوه ساز و یکی از اعضای انجمن انبوه سازان تهران با اشاره به ارائه رقم جدید انبوه سازان برای ساخت مسکن مهر به «دنیای اقتصاد» خبر داد: در جلساتی که با نمایندگان دولت در این باره برگزار شد رقم منطقی و نرمال مترمربعی حداقل 500 هزار تومان را برای ساخت مسکن مهر به دولت پیشنهاد کردیم.
وی با بیان اینکه دولت هنوز چراغ سبزی برای افزایش قیمت ها نشان نداده است، خاطرنشان کرد: هم اکنون دولت برای ساخت واحدهای جدید مسکن مهر در پردیس دعوتنامه هایی را با قیمت 450 هزار تومان برای ساخت هر مترمربع به انبوه سازان ارسال کرده که هنوز بسیاری از این دعوتنامه ها از جانب انبوه سازان با پاسخ مثبت رو به رو نشده است.
میرزاهدی ادامه داد: در حال حاضر شرایط نابه سامان اقتصادی و وضعیت نامشخص بازار ارز به گونه ای است که قیمت مصالح هم به صورت واقعی 300 درصد رشد داشته است و در صورتی که دولت با درنظر گرفتن شرایط موجود قیمت ها را برای انبوه سازان تعدیل نکند هیچ انبوه سازی حاضر به ادامه فعالیت نخواهد بود. وی تصریح کرد: بدیهی است در شرایط حاضر رقم افزایشی منطقی برای پروژه هایی که در ابتدای ساخت قرار دارند 80 درصد، در مرحله نازک کاری حداقل 50 درصد و در مورد پروژه هایی که در شرف تحویل هستند 10 تا 12 درصد مورد نظر انبوه سازان است.

عدد «دنیای اقتصاد» برای قیمت «مسکن مهر»
ظاهرا دولت و انبوه سازان تا رسیدن به رقم مشخص بر سر قیمت جدید فروش مسکن مهر به متقاضیان، فاصله زیادی با هم دارند و بعید به نظر می رسد عددی که دولت تعیین می کند را انبوه سازان به اجرا دربیاورند!
با این حساب، محاسبات درباره سهم هزینه تامین مصالح ساختمانی و دستمزد نیروی انسانی در پروژه های مسکن مهر، نشان می دهد مصالح ساختمانی حدود 70 درصد و دستمزد حدود 30 درصد از قیمت تمام شده مسکن مهر را شامل می شود.
در این صورت چنانچه مبنای محاسبه قیمت جدید، گزارش رسمی مرکز آمار درباره رشد 55درصدی قیمت مصالح ساختمانی و رشد 15درصدی دستمزد کارگر ساختمانی قرار بگیرد، قیمت ساخت مسکن مهر از عدد کنونی مترمربعی 300 هزار تومان باید 129 هزار تومان افزایش یابد و به 429 هزار تومان تبدیل شود.
این عدد، میانه نرخ مدنظر دولت و رقم مورد نظر انبوه سازان است که اگر به تصویب وزیر برسد، می توان امیدوار بود پروژه ها به موقع تحویل شود.
از طرف دیگر برای حل چالش اصلی این ماجرا -نحوه جلب رضایت پیش خریداران به پرداخت مبالغ اضافی- نیز پیشنهاد می شود رقم وام بانکی مسکن مهر از 25 میلیون تومان کنونی به 30 میلیون تومان افزایش یابد.
در صورت افزایش سقف وام، از آنجا که افزایش قیمت مسکن مهر به متری 429 هزار تومان، آورده نقدی متقاضیان را حدود 8 تا 10 میلیون تومان زیاد می کند، افراد حداکثر 4 تا 5 میلیون تومان مجبور هستند اضافه تر از قبل پرداخت کنند.


[ جمعه 12 آبان 1391 ] [ 11:15 ] [ مصطفی ]
[ ]

آخرین اخبار درباره مسکن مهر

 معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امسال یک میلیون و 500 هزار واحد مسکن مهر در کشور افتتاح می شود، گفت: 440 هزار واحد مسکن مهر تابستان امسال در کشور به بهره برداری می رسد.

 

ابوالفضل صومعلو در خصوص افتتاح های مسکن مهر در کشور اظهار داشت: در حال حاضر 8 هزار واحد در شهر جدید پرند، مرداد امسال افتتاح می شود که آب و برق آن آماده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در تابستان امسال 4 هزار واحد هم در پردیس افتتاح می شود، گفت: در مجموع 267 هزار واحد مسکن مهر بهار امسال در کل کشور به بهره برداری رسید و به متقاضیان تحویل داده شد.
وی با اشاره به برنامه آینده افتتاح های مسکن مهر، بیان کرد: 440 هزار واحد مسکن مهر هم تابستان امسال در کشور به بهره برداری می رسد که بخش زیادی از متقاضیان مسکن مهر را در بر می گیرد.
صومعلو تصریح کرد: در نهایت عدد کلی ما برای افتتاح مسکن مهر در کل کشور یک میلیون و 500 هزار واحد مسکونی است که این واحد ها تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
 وزیر راه و شهرسازی پیش از این  اعلام کرده بود: در شهر جدید پرند 8 هزار واحد مسکن مهر در نوبت افتتاح بود که وقت کافی برای بهره برداری رسمی آن نشد و الان این تعداد به 10 تا 12 هزار واحد رسیده است که به دنبال فرصت مناسب برای بهره برداری از این واحدها هستیم.
وی با بیان اینکه شب عید 300 خانوار در این واحدها اسکان یافتند، افزوده بود: تعداد واحدهای آماده در شهر جدید پرند از 8 هزار واحد به 10 هزار واحد رسیده و پردیس هم فاز اول آن افتتاح شده است.
نیکزاد در خصوص واحدهای آماده در شهرهای جدید دیگر، بیان کرد: حدود 4 تا 5 هزار واحد هم در شهر جدید هشتگرد به مرحله نهایی رسیده است که با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.


[ پنج شنبه 11 آبان 1391 ] [ 20:14 ] [ مصطفی ]
[ ]

احداث پروژه صدر - نیایش با «دلار»

 

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران دیروز موضوع بسته شدن بودجه احداث پروژه صدر - نیایش براساس دلار را تایید کرد و گفت: هزینه های تونل نیایش و پل صدر براساس دلار بسته شده است و هزینه پروژه صدر - نیایش یک میلیارد دلار است.

مازیار حسینی در جمع خبرنگاران اعلام کرد: اگر پروژه صدر- نیایش در زمان شهرداری فعلی به اتمام نرسد ممکن است به سرنوشت تونل رسالت دچار شود که 14 سال ساخت آن طول کشید.
به گزارش «دنیای اقتصاد» موضوع محاسبه هزینه های اجرای پروژه صدر -نیایش براساس دلار، پیش تر در شورای شهر تهران نیز مطرح شده بود و آن زمان گفته شد که این ماجرا صحت ندارد.
درباره این نحوه محاسبه هزینه پروژه با توجه به اینکه پیمانکار پروژه ایرانی است، یک نکته حائز اهمیت است: در شرایطی که طبق اصول باید از واحد پول ملی استفاده کرد، چه دلیلی دارد هزینه احداث این پروژه با نرخ دلار یعنی ارزی که در ماه های اخیر شرایط فوق العاده التهابی داشته، استفاده شود؟

[ پنج شنبه 11 آبان 1391 ] [ 13:50 ] [ مصطفی ]
[ ]

وام نوسازی با بهره 27 درصدی!

 

مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران با اعلام خبر افزایش سه برابری بهره بانکی وام نوسازی، از سخت تر شدن روند تشکیل پرونده بانکی متقاضیان نوسازی انتقاد کرد و گفت: با وجود آنکه این وام ارزان قیمت باید پشتوانه نوسازی بافت فرسوده باشد اما تاکنون در سال جاری هیچ یک از مالکان بافت فرسوده موفق به دریافت آن نشده اند.

علیرضا جعفری مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در این باره اظهار کرد: امسال 140 هزار امتیاز وام از سوی دولت برای نوسازی بافت های فرسوده در تهران اختصاص یافته است که تاکنون آماری از پرداخت هیچ یک از این وام ها به دست ما نرسیده است.
به گزارش «ایسنا» جعفری معتقد است: این رویه موجب کاهش 40 درصدی ساخت وسازها در بافت فرسوده شده است.
او ادامه داد: مشکل دیگری که این وام در سال جاری پیدا کرده این است که این وام ارزان قیمت که باید پشتوانه نوسازی بافت های فرسوده باشد، با افزایش سه برابری نرخ بهره بانکی مواجه شده است.
او تصریح کرد: بهره وام نوسازی بافت های فرسوده باید 9 تا 14 درصد باشد و این در حالی است که امسال این میزان به 23 درصد رسیده و با احتساب هزینه های مالی بازگشت وام با نرخ 27 درصد انجام می شود، به این ترتیب وام ارزان قیمتی که باید پشتوانه نوسازی بافت های فرسوده باشد، گران شده و حتی همین وام هم توسط دولت عملیاتی نشده است.
جعفری با بیان اینکه واجدان شرایط دریافت وام نوسازی بافت فرسوده از سوی شهرداری به بانک ها معرفی می شوند، گفت: به رغم پیگیری برای ارائه گزارش مستند در مورد آمار وام های اعطا شده، تاکنون هیچ گزارش مستندی از سوی دولت در اختیار ما قرار نگرفته است.
او افزود: بر اساس نتایج مراجعات مردمی به دفاتر خدمات نوسازی شهر تهران، امسال هیچ یک از مالکان بافت های فرسوده موفق به دریافت وام 20 میلیون تومانی نوسازی نشده اند.
او تاکید کرد: این رویه به اعتماد مردم آسیب می زند و حتی موجب شده که 40 درصد از مالکانی که موفق به دریافت پروانه شده اند، اقدام به ساخت وساز نکنند.


برچسب‌ها: وام نوسازی با بهره 27 درصدی!
[ پنج شنبه 11 آبان 1391 ] [ 13:50 ] [ مصطفی ]
[ ]