مسکن مهر ابهر مشکل فاضلاب دارد

مدیرعامل تعاونی مسکن مهر ابهر از مشکل فاضلاب پروژه مسکن مهر این شهرستان خبر داد.

 

علیرضا حیدری ظهر امروز در جلسه شورای مسکن این شهرستان با اشاره به پروژه 160 واحدی مسکن مهر خاطرنشان کرد: 120 واحد از این پروژه با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح و واگذار شد. وی افزود: 40 واحد دیگر از پروژه 160 واحدی مسکن مهر ابهر نیز با ویدئو کنفرانس توسط معاون اول رئیس‌جمهور افتتاح و واگذار شد.

مدیرعامل تعاونی مسکن مهر ابهر افزود: در احداث پروژه 160 واحدی مسکن مهر ابهر مشکلی نداشته و واحدها تحویل متقاضیان شد. وی با اشاره به پروژه 144 واحدی مسکن مهر ابهر خاطرنشان کرد: این پروژه 97 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

حیدری افزود: امیدواریم که طی 45 روز تا یک ماه آینده واحدهای پروژه 144 واحدی مسکن مهر ابهر را تحویل متقاضیان بدهیم. وی با بیان اینکه این پروژه دارای مشکل فاضلاب است، عنوان داشت: ما می‌خواهیم برای این پروژه چاه بزنیم ولی امکان حفر چاه وجود ندارد.

مدیرعامل تعاونی مسکن مهر ابهر افزود: اگر فاضلاب نباشد امکان زندگی کردن وجود ندارد و مسئولان باید پیگیر رفع این مشکل باشند. وی با بیان اینکه در حال حاضر شبکه فاضلاب در منطقه گلسار وجود ندارد، تصریح کرد: این موضوع دغدغه ساکنان این منطقه است.

حیدری با اشاره به پروژه 120 واحدی مسکن مهر ابهر خاطرنشان کرد: از ششم دی ماه سال‌جاری دیگر ثبت‌نام مسکن مهر صورت نمی‌گیرد. وی افزود: اگر پروژه 120 واحدی را مجمع خیرین مسکن‌ساز انجام بدهند، این پروژه متقاضی دارد و با احداث این پروژه این افراد می‌توانند صاحب مسکن شوند.

مدیرعامل تعاونی مسکن مهر ابهر با بیان اینکه اسکلت‌ پروژه 128 واحدی ابهر زده شده است، گفت: پروژه 260 واحدی در مرحله سفت‌کاری است.


[ شنبه 26 اسفند 1391 ] [ 20:19 ] [ مصطفی ]
[ ]

احداث پروژه 56 واحدی مسکن مهر دیلم

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر، به همراه فرماندار دیلم و شماری از مسئولان محلی از پروژه 56 واحدی مسکن مهر دیلم بازدید کردند.

 

در این بازدید اعضای هیئت مدیره انجمن خیرین مسکن ساز استان بوشهر نیز به همراه مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر و فرماندار دیلم از پروژه 56 واحدی خیرین مسکن ساز این شهرستان بازدید کردند.

در این بازدید ضمن بررسی روند پیشرفت فیزیکی، مشکلات و موانع موجود، راهکارهایی برای چگونگی برطرف کردن آنها ارائه شد. پروژه مذکور در هفت بلوک چهار واحدی و در دو طبقه و با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال ساخته شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر در ادامه در ارتباط با برگزاری دوره آموزشی برای ناظرین نظام فنی روستایی هم گفت: یک دوره آموزشی با همکاری اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر به مدت 186 ساعت برای ارتقاء سطح علمی ناظرین فنی روستایی استان برگزار شد.

ابراهیم فرزانه گفت: دوره مذکور در موضوعات جوشکاری، مباحث 5-8-12 و 19 مقررات ملی ساختمان و همچنین روش‌های اجرای سقف، پی کنی، قالب بندی و آرماتوربندی، بتن ریزی و سفت کاری با تعداد 40 شرکت کننده برای بالابردن و بروز رسانی اطلاعات ساخت و ساز و نظارت ناظرین نظام فنی روستایی استان به پایان رسید.


[ شنبه 26 اسفند 1391 ] [ 20:18 ] [ مصطفی ]
[ ]

نیکزاد وزیری مافوق صوت است!

استاندار تهران با بیان اینکه نیکزاد وزیری مافوق صوت است، گفت: نیکزاد در همه روزهای تعطیل و غیر تعطیل فعالیت می کند و شب و روز نمی شناسد.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به اینکه افتتاح تقاطع غیرهمسطح میدان سپاه در شهریار، 12 چراغ راهنمایی و رانندگی را حذف کرد، گفت: حدود 52 هزار واحد مسکن مهر قبل از سال جدید در استان تهران به افتتاح می رسند.

 

فریبرز واحدی در مراسم افتتاح تقاطع غیرهمسطح سپاه در شهریار و افزایش ظرفیت محور چیتگر شهریار، اظهار داشت: ورودی شهرستان شهریار با ترافیک زیادی مواجه بود که با افتتاح این تقاطع غیرهمسطح، 12 چراغ راهنمایی و رانندگی در این مسیر حذف شد.

وی با بیان اینکه این پروژ از سوی شهرداری آغاز شده بود، گفت: به دلیل وجود معارضان و عدم تامین منابع مالی، پروژه راکد مانده بود که از فروردین ماه امسال از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران آغاز شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به اینکه این پروژه در کمتر از 9 ماه به پایان رسید، افزود: این پروژه با کمترین منابع و در کمترین زمان ممکن از سوی پیمانکار به اجرا رسید در حالیکه هنوز بدهی به پیمانکار پرداخت نشده است.

واحدی با اشاره به اینکه هزینه اجرای پروژه 7 میلیارد تومان بوده است، گفت: 12 میلیارد تومان هم بابت رفع معارضان و مشکلات موجود هزینه شد که در نهایت با 19 میلیارد تومان پروژه به اجرا رسید. وی با اشاره به تعریض محور چیتگر - شهریار، اظهار داشت: از اواخر سال 90، تعریض این محور انجام گرفت و در حال حاضر این محور از قلعه حسن خان 6 خطه شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به افتتاح امروز 11 هزار و 700 مسکن مهر در استان تهران با اعتبار 450 میلیارد تومان، بیان کرد: حدود 52 هزار واحد دیگر هم قبل از سال جدید در استان تهران به افتتاح می رسند.

واحدی ارزش پروژه های حوزه حمل و نقل که به بهره برداری رسید را 30 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: تقاطع غیرهمسطح سپاه از پروژه های مهرماندگار بود که باید به سرعت به پایان می رسید.

در ادامه مرتضی تمدن استاندار تهران با اشاره به اینکه تاپایان سال هرروز 5 هزار واحد مسکن مهر در استان تهران افتتاح می شود، گفت: 4 میلیون و 200 هزار واحد در 8 سال گذشته در کشور ساخته شده است و یا در حال ساخت است. وی با بیان اینکه نیکزاد وزیری مافوق صوت است، گفت: نیکزاد در همه روزهای تعطیل و غیر تعطیل فعالیت می کند و شب و روز نمی شناسد.


[ شنبه 26 اسفند 1391 ] [ 20:18 ] [ مصطفی ]
[ ]

مسکن مهر کاشمر تحویل داده می شود

فرماندار کاشمر گفت: 950 واحد مسکن مهر با حضور رئیس جمهور در این شهرستان تحویل داده می شود.

 

مهدی فروزان اظهار کرد: تاکنون هزار و 241 واحد مسکن مهر تحویل متقاضیان شده که تا پایان اسفند ماه تعدادی دیگر از این واحدها تحویل داده می شود.

فرماندار کاشمر با اشاره به اینکه مسکن مهر یکی از پروژه های ماندگار دولت است، گفت: شرکت های خدمات رسان مشغول فعالیت هستند تا واحدها به زمان موعد افتتاح برسد.

فروزان افزود: در شهرستان باید چهار هزار و 802 واحد مسکونی در قالب مسکن مهر احداث می شد، که از این تعداد هزار و 96 واحد خود مالک، 900 واحد در قالب انبوه سازی، 1008 واحد در قالب تعاونی مهر آزاد و هزار و 798 واحد مربوط به کارمندان دولت بوده است که باید تا پایان دولت دهم تحویل متقاضیان شود.

وی با اعلام اینکه این 950 واحد مربوط به فازهای دو و چهار کارمندان دولت است، بیان کرد: در خرداد و شهریورماه سال آینده بیشتر واحدها تحویل متقاضیان می شود.

فرماندار کاشمر با اشاره به اینکه هم اکنون قریب دو هزار نفر دیگر در شهرستان متقاضی مسکن هستند، تصریح کرد: به دلیل اینکه زمین در محدوده خدمات شهری نداریم امکان تحویل زمین به متقاضیان نمی باشد که کمک مسئولین استانی در این امر را می طلبد.


[ شنبه 26 اسفند 1391 ] [ 20:17 ] [ مصطفی ]
[ ]

کیفیت پایین مسکن مهر همدان

معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان همدان گفت: کیفیت پایین مسکن مهر ناشی از کمبود نیروی اجرایی است.

 

حسین جلالیان با بیان اینکه کیفیت یکی از مهمترین شاخصه های مسکن مهر در استان همدان است، گفت: این طرح حرکت بزرگی بود چرا که حتی ظرفیت سازمانی در این اداره قبل از اجرای آن وجود نداشت. وی ادامه داد: با هماهنگی سازمان نظام مهندسی تمام مسکن های مهر در استان همدان با نظارت مهندسان مجرب این سازمان ساخته شده است.

وی با رد عدم نظارت کافی و کیفیت پایین مسکن مهر استان همدان اظهار داشت: برای اولین بار در کشور تمام ساختمان های طرح مسکن مهر بر اساس قوانین مبحث 19 ساختمان ساخته شده است.

برخی از مهندسین ناظر سازمان نظام مهندسی برکنار شده اند

جلالیان با اشاره به اینکه حتی برای رفع ضعف ها برخی از مهندسین ناظر سازمان نظام مهندسی برکنار شده اند، بیان کرد: کیفیت پایین در مسکن مهر تنها در برخی شهرستان ها دیده می شود که این نیز به پایین بودن کیفیت مصالح و کمبود نیروی انسانی است.

معاون مسکن اداره کل راه و شهر سازی استان همدان اضافه کرد: هرجایی مصالح نامناسب استفاده شده دستور تخریب آن را صادر کرده ایم. وی با اشاره به اینکه تاکنون 38 هزار و192 واحد مسکن مهر در استان همدان عقد قرار داده شده است، ادامه داد: از این میزان 36 هزار واحد به پی ریزی،32 هزار واحد به اسکلت بندی،21 هزار واحد به سفت کاری و 26 هزار واحد به پایان رسیده است.

وی اضافه کرد: بانک ها برای ساخت مساکن مهر تاکنون 836 میلیارد تومان تسهیلات داده اند که از این میزان 600 میلیارد تومان آن به متقاضیان پرداخت شده است. وی در پایان با اشاره به اینکه آمادگی افتتاح مساکن مهر در زمان سفر ریاست جمهوری به استان همدان را نداشتیم اما توانستیم با هماهنگی ها 19 هزار و870 واحد را آماده افتتاح کنیم، بیان کرد: 18هزار و840 واحد از این تعداد در شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت واگذار شده است.


[ شنبه 26 اسفند 1391 ] [ 20:16 ] [ مصطفی ]
[ ]

پرداخت وام مسکن مهر چهارمحال

معاون عمرانی استاندار چهار محال و بختیاری گفت: دو هزارو 611 میلیارد و 440 میلیون ریال تسهیلات برای اجرا و تکمیل طرح مسکن مهر شهر های بالای 25 هزار نفر در چهارمحال و بختیاری پرداخت شد.

 

محمود عیدی اظهار داشت: از آغاز اجرای طرح مسکن مهر در دولت نهم پنج هزارو 305 میلیارد و644میلیون ریال تسهیلات مسکن مهر در این استان پزداخت شده است. وی تصریح کرد: تسهیلات بانکی در قالب 36 هزارو 87فقره وام در شهرستان های هفت گانه پرداخت شده است.
عیدی ادامه داد: هزارو 693 میلیارد و 239 میلیون ریال از تسهیلات مسکن مهر استان به واحد های شهر های زیر 25 هزار نفر پرداخت شده است. وی اذعان داشت: این میزان تسهیلات به هفت هزارو 675 واحد مسکن مهر در شهر های زیر 25 هزار نفر پرداخت شده که برابر 74 درصد تسهیلات مسکن مهر این شهر هاست.
عیدی بیان داشت: دو هزارو 611 میلیارد و 440 میلیون ریال تسهیلات نیز برای اجرا و تکمیل طرح مسکن مهر شهر های بالای 25 هزار نفر استان پرداخت شد.
معاون عمرانی استانداری چهار محال و بختیاری گفت: تسهیلات مصوب مسکن مهر چهار محال و بختیاری در سال جاری 83 درصد بوده است.


[ شنبه 26 اسفند 1391 ] [ 20:16 ] [ مصطفی ]
[ ]

این مصالح ساختمانی شفا می دهد

154008 -۲۴ اسفند ۱۳۹۱
مرتفع ترین تپه های شنی جهان این روزها میزبان بیمارانی است که به امید درمان دردهای مفصلی خود به شنهای کویر سوزان لوت پناه می برند این درحالی است که شرایط توریست درمانی در این مناطق مهیا شده و مردم نیز در انتظار میهمانان نوروزی هستند.

 

در حالی بزرگترین تپه های شنی دنیا در ریگان قرار دارد که شرایط مطلوبی برای گسترش شن درمانی در این شهرستان مهیا شده و هر ساله با ادامه طوفان های شن به ارتفاع این تپه ها افزوده می شود.

شهرستان ریگان در شرق کرمان یکی از مناطق بکر گردشگری کشور محسوب می شود و یکی از زیبا ترین مکانهای گردشگری این شهرستان کویرهای بکر این شهرستان کویری کرمان است.

مهمترین جاذبه گردشگری ریگان تپه های شنی این شهرستان است که به عنوان بزرگترین تپه های شنی جهان شهرت دارند و مکان مناسبی برای توریست درمانی است.

رواج شن درمانی در ریگان / تپه های ریگان ۷۵ متر ارتفاع دارند

یکی از مناظر بدیع و چشم اندازهای طبیعی شهرستان ریگان تپه های شنی در مجاورت است که در روستای علی آباد پشت ریگ با ارتفاع ۷۵ متر وعرض پنج کیلومتر بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می کند.

نکته قابل توجه در خصوص این تپه ها خاصیت درمانی تپه های شنی ریگان است به طوریکه بسیاری از گردشگران از استانهای مجاور کرمان برای درمان بیماریهای خود به این تپه هاروی می آورند و گرمای این تپه های را نسبت به آب گرمهای مختلف ارجح می دانند.

گردشگران با حضور در این تپه ها و با کندن چاله و خوابیدن در میان شنها به تدریج گرمای شنهای کویر را جذب بدن خود می کنند.

علی ابراهیم پور، دهیار روستای علی آباد پشت ریگ ریگان در رابطه با این جاذبه های طبیعی می گوید با راه اندازی تعدادی آلاچیق و راه مناسب در این منطقه روزانه ۵۰ گردشگر و مسافر از این جاذبه های گردشگری طبیعی بازدید می کنند.

وی افزود: در فصل بهار پاییز و زمستان بیشترین استقبال از این جاذبه ها توسط گردشگران و مردم صورت می گیرد. وی در ادامه گفت: در فصل های متفاوتی از سال به مقدار پنج متر به ارتفاع این تپه ها افزوده می شود.

شنهایی که از زحمت به رحمت تبدیل شدند/ تپه ها منبع درآمد مردم بومی

دهیار این روستا می گوید: قبلا این تپه های شنی باعث مشکلاتی برای این روستا می شدند اما با اقدامات منابع طبیعی و آبخیزداری و با مالچ پاشی جلوی هجوم آنها به روستا گرفته شده و اکنون یک منبع درآمد زایی برای روستا محسوب می شوند. از مزایای این تپه های شنی ریگ درمانی آنها است که تعدادی از ساکنان با توجه به بیماریهای پوستی درد استخوان در این مکان ریگ درمانی می کنند.

همچنین از دیگر مزایای آن آموزش پرواز پاراگلایدر در این تپه های شنی است که با توجه به اینکه مکان خوبی برای آموزش هستند از احتمال آسیب دیدگی جلوگیری می کنند.

فرماندار ریگان اظهارداشت: از کسانی که قصد سرمایه گذاری در این منطقه را داشته باشند حمایت می کنیم. مجید اعتمادی افزود: این منطقه یکی از مناطق بکر و منحصربه فرد در استان و کشور و حتی در دنیا است که از نظر درمانی برای بعضی از بیماریها بسیار مفید است.

فرماندار ریگان با اشاره به استقبال خوب شهروندان ریگانی از این تپه های شنی و گردشگران امکانات اولیه مثل فراهم آوردن جا و مکانی برای استراحت، نصب تعدادی آلاچیق به صورت طبیعی، نصب سرویس بهداشتی و ایجاد راه مناسب جهت دسترسی به تپه ها از اقدامات اولیه برای این تپه های منحصر به فرد در شهرستان است. وی یادآور شد: این تپه های شنی در ۱۳کیلومتری شهرستان و در روستای علی آباد پشت ریگ قرار دارند.

رواج بازیهای ساحلی در عمق کویر

محمد جواد قربانی، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ریگان نیز افزود: مسابقات فوتبال ساحلی در حاشیه بلندترین تپه های شنی به زودی برگزار می شود که این امر باعث اشتیاق جوانان به امر ورزش و بازدید از این مناظر بدیع است. وی افزود: با گسترش زمین فوتبال ساحلی در آینده نزدیک والیبال ساحلی نیز در این مکان راه اندازی خواهد شد.

وی با اشاره به فصل بهار در این شهرستان افزود: این مکان قابلیت آن را دارد که مسابقات فوتبال لیگ شهرستانها و کشور در زمینه فوتبال و والیبال ساحلی برگزار کند.

گزارش از موسی ملائیان

 


[ جمعه 25 اسفند 1391 ] [ 18:55 ] [ مصطفی ]
[ ]

اولتیماتوم یک هفته‌ای فرماندار میانه به تعاونی‌های مسکن مهر پایان یافت

اولتیماتوم یک هفته‌ای فرماندار میانه به تعاونی‌های مسکن مهر پایان یافت و ...

 

 در پی اتمام مهلت یک هفته‌ای فرماندار میانه به برخی از تعاونی‌های مسکن مهر برای رفع مشکلات خود در راستای تحویل به موقع واحدها، یکی از تعاونی‌های مسکن مهر میانه به دادگاه ارجاع شد.

فرماندار میانه طی دستور ویژه در جلسه بحث و بررسی مشکلات مسکن‌های مهر میانه از دادستان خواست تا به صورت همه جانبه این مشکل را بررسی و در رفع آن بکوشند. تقی خلفاپور با بیان مشکل برخی از تعاونی‌ها، اشتباهات از سوی این تعاونی‌ها و عدم پرداخت سهم اعضا را علت اساسی مشکل به وجود آمده خواند و گفت: سهم آورده توسط اعضای باقیمانده باید مشخص و واریز شود.

وی از خلع ید یکی از تعاونی‌های مسکن مهر خبر داد و گفت: کارشناسان رسمی استان با نمایندگان راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی از محل پروژه بازدید و نتیجه را بعد از جمع بندی به ادارات کل منعکس کرده‌اند که پیگیریم پیمانکار واجد شرایط انتخاب و پروژه اجرا شود. وی اظهار کرد: پس از تسویه حساب و اعلام دادستان باید واحدها به اعضای واجدالشرایط تحویل شده و نقشه‌های تفکیک طبقات نیز در حداقل زمان ممکن حل شود.

فرماندار میانه افزود: جلسه عمومی یکی از تعاونی‌ها با حضور اعضا همزمان با 24 اسفند در حسینیه قمربنی هاشم با حضور نمایندگان تعاونی‌ها برگزار و مشکلات و راه‌حل‌های اجرایی و عملی اتخاذ خواهد شد.


[ جمعه 25 اسفند 1391 ] [ 18:54 ] [ مصطفی ]
[ ]

معرفی گران‌ترین بازارهای املاک جهان

موناکو همچنان گران‌ترین بازار املاک مسکونی در جهان است که قیمت خانه‌های لوکس در آن بین 5350 تا 5950 دلار در هر فوت مربع است.

 

 در حالیکه قیمت‌ املاک در این کشور کوچک همچنان بالا است اما افزایش مالیات برای ثروتمندان در فرانسه موجب شده بازار این کشور با افزایش تقاضای خریداران روبرو شود.
بر اساس این گزارش، موناکو که مالیات بر درآمد شخصی دریافت نمی‌کند، در نزد خریداران روسی محبوبیت بیشتری نسبت به فرانسه دارد. پس از موناکو، هنگ‌کنگ، لندن، ژنو، پاریس، سنگاپور، مسکو، نیویورک، سیدنی و شانگهای به عنوان 10 بازار املاک مسکونی گران جهان رتبه‌بندی شدند.
استانبول و دوبی از دیگر شهرهایی بودند که در رتبه‌های 17 و 19 این فهرست قرار گرفتند.
بر اساس گزارش فرانک نایت، شمار میلیونرهایی که بیش از 30 میلیون دلار دارایی قابل سرمایه گذاری دارند، به میزان 95 هزار نفر در ظرف یک دهه آینده افزایش می‌یابد و در نتیجه هر سال افراد بیشتری توان خرید املاک لوکس و گران قیمت را دارند.
اما در حالیکه تقاضا رو به افزایش است، مکان‌های پرطرفدار ثابت می‌مانند که به معنی سرازیر شدن سرمایه‌ها به بازارهای معدود و بالاتر رفتن قیمت‌ها است.


[ جمعه 25 اسفند 1391 ] [ 18:51 ] [ مصطفی ]
[ ]

نوسازی 5 هزار مسکن بافت فرسوده تهران

نوسازی 5 هزار مسکن بافت فرسوده تهران
 
 
153935 -۲۲ اسفند ۱۳۹۱
آمارها نشان می دهد از ابتدای روند اعطای تسهیلات نوسازی تا نیمه اسفندماه در استان تهران 87 هزار و 89 واحد مسکونی به بانک های عامل معرفی شده اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از ابتدای روند اعطاء تسهیلات نوسازی تا نیمه اسفندماه در استان تهران 87 هزار و 89 واحد مسکونی به بانک های عامل معرفی شده اند. گفت: تا پایان بهمن ماه امسال هم 5 هزار و 887 پروانه از سوی شهرداری در محدوده بافت های فرسوده شهر تهران صادر شده است.

 

مجید کیان پور در خصوص آمار ارایه تسهیلات در استان تهران، اظهار داشت: آمارها نشان می دهد از ابتدای روند اعطای تسهیلات نوسازی تا نیمه اسفندماه در استان تهران 87 هزار و 89 واحد مسکونی به بانک های عامل معرفی شده اند.

وی با بیان اینکه در این مدت 50 هزار و 33 واحد مسکونی در بافت فرسوده موفق به دریافت تسهیلات نوسازی از بانک های عامل شده اند، گفت: پروانه های صادر شده از سوی شهرداری تهران در محدوده بافت های فرسوده هر سال با رشد همراه است که بر همین اساس در سال 88 ، 2 هزار و 410 پروانه، سال 89، 4 هزار و 742 پروانه ساختمانی صادر شد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران با بیان اینکه در سال 90 تعداد 8 هزار و 638 پروانه ساختمانی صادر شد، افزود: تا پایان بهمن ماه امسال هم 5 هزار و 887 پروانه از سوی شهرداری در محدوده بافتهای فرسوده شهر تهران صادر شده است.

کیان پور تصریح کرد: از شروع نوسازی بافت های فرسوده در استان تهران تاکنون در حدود 50 هزار تسهیلات نوسازی اختصاص یافته که این تسهیلات از محل خط اعتباری مسکن مهر و منابع داخلی بانکها تامین شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: نرخ سود تسهیلات در بافتهای فرسوده در دوران مشارکت بین 18تا 21درصد و در زمان فروش اقساطی 15درصد است، ضمن آنکه نرخ سود تسهیلات در قالب مسکن مهر پرداخت خود مالکی نیز به ترتیب 9 درصد، 7 درصد و 4 درصد برای شهر تهران، مراکز استانها و سایر شهرها تعیین شده است.


[ جمعه 25 اسفند 1391 ] [ 18:50 ] [ مصطفی ]
[ ]

تشریح مزایای مسکن ویژه تهران

مدیر کل راه وشهرسازی استان تهران با بیان اینکه نام نویسی متقاضیان مسکن ویژه شهر تهران ادامه دارد ، گفت : کسانی که شرایط دارند می توانند از مزیت های این طرح برخوردار شوند.

 

فریبرز واحدی گفت : مزیت اصلی مسکن ویژه تهران این است که ساخت و ساز ها در مجتمع های آپارتمانی با واحدهای کمتر و در طبقات محدود ساخته می شود. وی افزود : این واحدها تا شهریور سال آینده به پایان می رسد و تحویل متقاضیان خواهد شد.
واحدی مزیت سوم مسکن ویژه تهران را تقسیط 70 درصد قیمت زمین در موعد تحویل مسکن اعلام کردو گفت : مبنای قیمت گذاری زمین هم سال 1391 است که در مقایسه با سال آینده حتما مطلوب خواهد بود . وی افزود : واحد های مسکن ویژه در 5 طبقه ساخته می شود و مشاعات آن هم زیاد خواهد بود .
مدیر کل راه وشهرسازی استان تهران تاکید کرد : کسانی که وضع مالی مناسبی دارند می توانند از خدمات مسکن ویژه استفاده کنند و افرادی که وضع مالی متناسب با این طرح را ندارند می توانند از طرح های مسکن مهر شهرهای جدید و همچنین مسکن ویژه شهر پردیس استفاده کنند . وی با بیان اینکه بیش از سه ماه از آغاز نام نویسی مسکن ویژه شهر تهران گذشته است گفت : متقاضیان جدید باید دو قسط 20 میلیون تومانی را واریز کنند.


[ جمعه 25 اسفند 1391 ] [ 18:50 ] [ مصطفی ]
[ ]

افتتاح مسکن مهر استان مرکزی توسط رییس جمهور

11 هزار و 200 واحد مسکن مهر استان مرکزی در آیینی نمادین در مجتمع مسکن مهر امام صادق (ع) اراک با حضور رییس جمهوری اسلامی ایران به بهره برداری رسید.

واحدهای بهره برداری شده مسکن مهر استان مرکزی شامل هشت هزار و 200 واحد در شهرهای با جمعیت بیش از 25 هزار نفر و سه هزار واحد در شهرهای با جمعیت کمتر از 25 هزار نفر است. برای ساخت و آماده سازی این واحدها چهار هزار و 480 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

از این تعداد، چهار هزار و 32 واحد مسکن مهر در اراک، یک هزار و 478 واحد در شهر مهاجران، 919 واحد در خمین، 642 واحد در محلات، 363 واحد در دلیجان، 767واحد در ساوه و مابقی در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت احداث شده است.

یکهزار و 440 واحد مسکن مهر امام صادق (ع) اراک با سرمایه گذاری 576 میلیارد ریال در زمینی به مساحت 113 هزار و 61 مترمربع با زیربنای 176 هزار و 613 مترمربع در قالب 32 بلوک است که کار ساخت این واحدها از سال 89 آغاز شده بود.

هر واحد بلوک های 32 و 48 واحدی مسکن مهر امام صادق (ع) اراک با متراژ 70 تا 90 متری ساخته شده است. ساخت دو باب مدرسه، دو مجتمع تجاری خدماتی و یک مسجد با زیربنای هزار و 500 مترمربع در مجتمع مسکن مهر امام صادق (ع) اراک هدف گذاری شده است.


[ جمعه 25 اسفند 1391 ] [ 18:49 ] [ مصطفی ]
[ ]

با 100 میلیون کجای تهران خانه بخریم؟

سرمایه گذاری در مسکن نیز برای مردم به قدری سودآور شده است که تقریبا همه متقاضیان خرید مطمون هستند که هروقت خانه بخرند دیر نیست به عبارتی این روزهای بازار مسکن مصداق‌ همان ضرب المثل معروف است که می‌گوید ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است.

 

 هرچند بالا‌ترین متوسط قیمت معامله شده در بهار ۱۳۸۴ یک میلیون و ۷۴ هزار تومان در منطقه سه تهران بود اما بر اساس گزارش وزارت مسکن در تابستان ۱۳۸۵ متوسط قیمت یک مترمربع مسکن آپارتمانی در شهر تهران در بهار ۱۳۸۴ یعنی در آستانه روی کار آمدن دولت احمدی‌نژاد معادل ۵۸۷ هزار تومان برآورد شد.

گزارش مرکز آمار در اوایل سال جاری نیز نشان می‌دهد که متوسط قیمت خرید و فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران در تابستان سال ۹۰ معادل ۲ میلیون و ۸۳ هزار تومان بوده است.

در تازه‌ترین گزارش مرکز آمار، متوسط قیمت خرید و فروش هر متر مربع زمین یا زمین ساختمان‌های مسکونی کلنگی در تهران در تابستان سال جاری به «۲۶ میلیون و ۲۹۰ هزار ریال» افزایش یافته است.

قیمت اعلام شده حاکی از افزایش «۱۷. ۱ درصدی» مبلغ مزبور نسبت به فصل بهار سال جاری و افزایش «۳۳. ۶ درصدی» آن نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

بر اساس این گزارش، همچنین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی در شهر تهران در تابستان سال جاری «۲۷ میلیون و ۵۷۶ هزار ریال» بوده است که نسبت به بهار سال جاری «۹ درصد» و نسبت به فصل مشابه سال گذشته «۳۲. ۳ درصد» افزایش را نشان می‌دهد.

این گزارش‌ها در حالی ارائه می‌شود که تهیه یک سرپناه برای بسیاری از جوانان که خود بتوانند مالک آن باشند بسیار دشوار شده است. برای همین منظور کافیست قیمت مسکن را از سال ۸۹ تا همین امسال بررسی کنیم.

قیمت‌ها در سال جاری به گونه‌ای افزایش یافته است که هم اکنون با ۱۰۰ میلیون تومان پول تهیه یک آپارتمان مناسب کمی دشوار به نظر می‌رسد.

در حال حاضر آپارتمانی ۳۸ متری که در طبق زیر همکف یک ساختمان در خیابان شکوفه تهران قرار دارد، با قیمت هر متر ۲ میلیون و ۱۰۵ متر عرضه می‌شود که قیمت کل آن حدود ۸۰ میلیون تومان می‌شود. این آپارتمان ۱۷ساله، یک اتاق خواب دارد.

آپارتمان ۷۵ متری دیگری نیز واقع در خیابان هنگام، با اینکه در زیر زمین ساختمانی نوسازواقع است تنها متری ۱میلیون و ۳۳۰میلیون تومان قیمت دارد که قیمت کل آن را برابر ۱۰۰میلیون تومان می‌کند.

واحد ۳۳متری زیرزمینی دیگری که در خیابان دماوند واقع شده است را می‌توان با ۱۰۰میلیون تومان خریداری کرد. هر متر مربع این واحد نقلی، ۲میلیون ۴۸۴هزار تومان ارزش گذاری شده است که البته در توضیحات آن، آمده است که متقاضی تنها با ۶۱میلیون تومان پول نقد می‌تواند این واحد را خریداری کند؛ چرا که ۱۰میلیون تومان وام دارد و ۱۰میلیون تومان نیز در رهن مستاجر است.

در میان فهرست ۱۰۰میلیون تومانی‌ها، نام واحد ۶۰متری واقع در اشرافی اصفهانی به چشم می‌خورد. این واحد ۶۰متری در طبقه سوم یک ساختمان در شهرک نفت است که هر متر مربع آن یک میلیون و ۶۰۰هزار تومان ارزش دارد و قیمت کل این واحد نیز برابر ۹۶میلیون تومان است.

با ۱۰۰میلیون تومان بودجه برای خرید خانه در مناطق جنوب شرقی تهران و جنوبی تهران می‌توان مواردی را پیدا کرد. در خیابان پیروزی، بلوار نیکنام، یک واحد آپارتمان ۱۹ ساله بازسازی شده ۵۵متری، با قیمت هر متر ۱میلیون و ۸۰۰هزار تومان و قیمت کل ۱۰۰ میلیون تومان قابل خریداری است.

همچنین در خیابان صفای شرقی میدان امام حسین یک دستگاه آپارتمان ۳۴ متری با بودجه ۹۵میلیون تومان قابل خریداری است.

سال گذشته چه سرپناهی می‌شد خرید؟

درحالیکه امسال با ۱۰۰ میلیون تومان تنها واحدهای بسیار نقلی که اگر نقلی هم نباشند در زیر زمین هستند، قابل خریداریست که در مدت مشابه سال گذشته با همین بودجه می‌شد واحدی با قیمت مناسب، متراژ مناسب و محله مناسب پیدا کرد. برای مثال یک دستگاه آپارتمان ۵۵متری واقع در خیابان شریعتی تهران سال گذشته با قیمت ۹۴ میلیون تومان برای فروش گذاشته شده بود که تنها ۱۴سال از سن ساختش می‌گذشت.

همچنین در دی ماه ۹۰ می‌شد با این بودجه یک اپارتمان ۲خوابه ۸۳ متری را در خیابان دماوند تهران خریداری کرد.

در حالیکه امسال در خیابان پیروزی تهران با ۱۰۰میلیون تومان یک واحد ۵۵ متری به سختی پیدا می‌شود که اگر کسی سال گذشته با ۱۰۰ میلیون تومان بودجه خواهان خریداری آپارتمان در این منطقه بود می‌توانست آپارتمانی ۶۶متری را نه با ۱۰۰ میلیون لکه با ۷۰ میلیون تومان پول نقد خریداری کند. همچنین در اسفند ۹۰ می‌شد با ۸۸ میلیون تومان پول نقد آپارتمانی نوساز با ۵۵ متر مربع مساحت، در میدان بروجردی واقع در خیابان پیروزی تهران تهیه کرد.

هرچند که امسال نمی‌توان با ۱۰۰میلیون تومان حتی نیم نگاهی به مناطق مسکونی بالای شهر تهران انداخت که سال گذشته اوضاع به گونه‌ای دیگر بود. درحالیکه امسال، یک واحد ۳۳ متری را می‌توان در زیر زمین یکی از ساختمان‌های خیابان دماوند تهران خریداری کرد که سال گذشته با ۸۴ میلیون تومان امکان تهیه یک واحد ۳۰متری در خیابان فرمانیه تهران وجود داشت. همچنین در فهرست ۱۰۰ میلیونی‌های پارسال، یک دستگاه آپارتمان ۴۱متری در خیابان قلهک تهران آن هم نه ۱۰۰ میلیون بلکه ۸۸ میلیون تومان قابل خریداری بود.

در حالی در سال گذشته با ۸۰ میلیون تومان امکان تهیه یک واحد آپارتمان مناسب برای سکونت وجود داشت که امسال با ۱۰۰ میلیون تومان پول نقد امکان تهیه چنین آپارتمانی کمی دشوار شده است. خدا عالم است که یک سال بعد در سال ۹۲ چه بر سر پول ملی و تورم مسکن می‌آید!


[ جمعه 25 اسفند 1391 ] [ 18:49 ] [ مصطفی ]
[ ]

املاک تهران منطقه یک تهران الی منطقه بیست و دو تهران خریدار و فروشنده ملک خود باشید

[ جمعه 25 اسفند 1391 ] [ 18:45 ] [ مصطفی ]
[ ]

لیست و آدرس و تلفن املاک های شهرستان در بانک اطلاعات مسکن بزرگ آی تک

[ جمعه 25 اسفند 1391 ] [ 18:44 ] [ مصطفی ]
[ ]

لیست آژانس های املاک در بانک اطلاعات مسکن آی تک

[ جمعه 25 اسفند 1391 ] [ 18:43 ] [ مصطفی ]
[ ]

جستجوی املاک و مسکن تهران خرید فروش رهن اجاره مسکن آی تک 22

[ جمعه 25 اسفند 1391 ] [ 18:42 ] [ مصطفی ]
[ ]

نیاز به رهن و اجاره مسکن تهران در بانک اطلاعات مسکن 22

[ جمعه 25 اسفند 1391 ] [ 18:40 ] [ مصطفی ]
[ ]

نیاز به خرید مسکن تهران در بانک اطلاعات مسکن آی تک 22

[ جمعه 25 اسفند 1391 ] [ 18:39 ] [ مصطفی ]
[ ]

فروشنده و خریدار ملک خودتان باشید در املاک مناطق 22 گانه تهران

[ جمعه 25 اسفند 1391 ] [ 18:37 ] [ مصطفی ]
[ ]