گسل جدید در قلب تهران را بشناسید

به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، جلیل قلمقاش  در کرج اظهار داشت: نقشه گسل‌های تهران در سال 64 توسط متخصصان سازمان زمین شناسی مطالعه و در چارچوب یک گزارش منتشر شد.

وی افزود: نقشه جدیدی از گسل‌های تهران در سازمان پژوهش‌های کاربردی زمین شناسی تهیه شده است که این گسل‌ها فعال هستند.

معاون سازمان زمین‌شناسی کشور با بیان اینکه گسل‌های شناسایی شده می‌توانند فعالیت‌های لرزه‌ای در آینده داشته باشند، عنوان کرد: در حال حاضر یک گسل جدید در تهران شناسایی کرده‌ایم که از کنار برج میلاد رد می‌شود و تقریباً در بخش مرکزی تهران است.

وی ادامه داد: در تهران که شهری است که از نظر زلزله همیشه در خطر، این گسل می‌تواند فعالیت لرزه‌ای داشته باشد و جابه‌جایی آن بیش از گسل‌هایی است که از قدیم شناسایی شده و در تهران باید مراقب باشیم که همیشه خطر زلزله وجود دارد.

قلمقاش با تشریح ابعاد شناسایی این گسل اظهار داشت: این گسل از شرق تا غرب تهران را در بر می‌گیرد و از آن عبور می‌کند.



موضوعات مرتبط: خبر مسکن اقتصادی
[ سه شنبه 23 شهريور 1395 ] [ 18:36 ] [ مصطفی ]
[ ]

خانه‌های نوساز تهران متری چند؟+جدول قیمت

عصر ساختمان- عمر بنا یکی از ویژگی های مهم در انتخاب خانه برای خریداران است که عموما خانه های نوساز طرفداران مخصوص به خود را دارند.

 

به گزارش  پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از میزان، برخی از افراد در زمان انتخاب یک مسکن در میان ویژگی های مختلف نوساز بودن بنا در اولویت است.
گزارش ها حاکی از آن است قیمت خانه های نوساز از حدود 4 میلیون تومان آغاز و بنا به محله سکونت و باقی ویژگی های مسکن تا چند ده میلیون ادامه خواهد داشت.

نمونه ای از قیمت مسکن های نوساز به شرح زیر است:


 



موضوعات مرتبط: خبر مسکن اقتصادی
[ سه شنبه 23 شهريور 1395 ] [ 18:34 ] [ مصطفی ]
[ ]

شخصی که دیگر ثروتمندترین مرد جهان نیست! / داستان ژنده پوشی که ثروتمند شد

بیل گیتس از صدر جدول ثروتمندترین مردجهان خارج شد و جایش را به «آمانسیو اورتگا» بنیانگذار شرکت بین المللی البسه «زارا» با ۷۷.۸ تا ۷۹.۵میلیارد دلار ثروت داد.
بیل گیتس شخصی که دیگر ثروتمندترین مرد جهان نیست! / داستان ژنده پوشی که ثروتمند شد
به این مطلب امتیاز دهید
100% 0%

 به گزارش سرویس اقتصادی "جام نیـوز"، خبر صدرنشینی آمانسیو اورتگا در جدول ثروتمندترین‌های دنیا لحظه به لحظه چرخ می‌خورد تا افراد بیشتری از این اتفاق مطلع شوند. خبر قطع به یقین جالب توجه است اما شاید آنچه که بیشتر جلب توجه کند قصه زندگی مردی است که امروز در رقابت تنگاتنگ با بیل گیتس ، هر از گاهی عنوان ثروتمندترین را از آن خود می‌کند.


داستان ژنده پوشی که ثروتمند شد!

سال گذشته وقتی وب سایت بیزنس اینسایدر،‌ داستان زندگی آمانسیو اورتگای اسپانیای را منتشر کرد ، چنین عنوانی را برای تیتر مطلب خود برگزید.

مردی که این‌روزها بر صدر ثروتمندترین جلوس کرده در لئون اسپانیا متولد شد. اگرچه قصه زندگی بسیاری از افرادی که در حال حاضر در سراسر دنیا جزو چند ثروتمند بزرگ قرار دارند معمولا حکایت از یک گردش مالی میراثی در خانواده آنها دارد اما اوضاع برای آقای اورتگا طور دیگری بوده است.

او فرزند یک خانواده فقیر بود و کودکی‌اش را در فقر گذارند. زندگی خانوادگی محقرانه‌ای داشت که البته هیچ نمایی از وضعیت امروز اورتگا در آن دیده نمی‌شد.

درآمد ماهیانه پدر اورتگا ۳۰۰ پزوتا بود. یک حقوق بسیار ناچیز در دوران پس از جنگ داخلی اسپانیا در سال ۱۹۳۰ که کشور آرام آرام در حال جبران خسارت‌های اقتصادی ناشی از جنگ بود.

درباره درآمد ۳۰۰ پزوتایی پدر اورتگا نکته جالبی وجود دارد. درست در همان دوران برای خرید یک دوجین تخم مرغ ، باید ده برابر این دستمزد را هزینه می‌کردند. و خب همه چیز واضح است. خانواده اورتگا حتی برای خرید یک شانه تخم مرغ در ماه هم پول نداشتند.

وقتی غذایی برای خوردن نبود...

یکی از خاطراتی که در زندگینامه آمانسیو اورتگا وجود دارد، درباره روزیست که همراه مادرش برای خرید مواد غذایی به فروشگاه رفته بودند.اورتگا می‌شنود که فردی به مادرش می‌گوید نمی‌تواند در قبال مواد غذایی کارت شناسایی او را گرو نگه دارد و نمی‌تواند به این شکل به او مواد غذایی بدهد.

معنی این حرف واضح بود. خانواده اورتگا حالا حتی غذایی هم برای خوردن نداشتند.

وقتی کار آغاز می‌شود

آمانسیو اورتگا به خاطر شرایط نامناسب مالی خانواده ،‌حدودا ۱۳ ساله بود که مدرسه را رها کرد و در یک مغازه به عنوان پیک شروع به فعالیت کرد. درست در همان زمان‌های سخت و وحشتناک بود که اورتگا به این نتیجه رسید که قصه دراماتیک فقر دیگر هرگز نباید برای او و خانواده‌اش تکرار شود و ادامه پیدا کند.

همه اتفاقات تلخ روزهای درام فقر درست مانند سیلی بر صورت اورتگایی خورد که هنوز خیلی جوان بود. او در زندگی یک بازنده بود اما بازنده‌ای که از شکست مسیری را برای موفقیت خود ساخت. اورتگا نمی‌خواست بیش از این در فقر زندگی کند و همه این روزهای وحشتناک باعث شد تا عزم جزم او برای تغییر شرایط زندگی‌اش ، در نهایت ختم به راه‌اندازی برند زارا شود.

اورتگا وارد بازار کار شد

آمانسیو اورتگا در روزهای سخت زندگی‌اش مشاغل مختلفی را تجربه کرد. از باربری گرفته تا دستیاری خیاط و پیک و...

در نهایت سال ۱۹۶۰ بود که او در یک فروشگاه محلی لباس ،‌به عنوان مدیر انتخاب شد. ذهن هشیار اورتگا باعث شد تا وی به صرف هزینه هنگفت ارسال پارچه به کارخانه و از کارخانه به فروشگاه پی ببرد و به انتقال بی‌واسطه لباس به دست مشتری بیاندیشد. در ضمن هزینه سنگین لباس‌های گرانقیمت راه خرید را فقط برای عده‌ای متمول باز گذاشته بود. به همین ترتیب بود که اورتگا دست به کار شد. او پارچه‌های ارزان‌تر را می‌خرید و همراه همسرش در خانه با برش دستی و دوخت آنها ، لباس‌ها را به فروش می‌رساند.

اورتگالا سود به دست آمده از این کسب و کار کوچک را برای راه‌اندازی اولین کارخانه تولید لباس خود هزینه کرد. جالب است بدانید حالا همان کارخانه به فروشگاه‌های برند زنجیره‌ای زارا تبدیل شده است. و جالب‌تر اینکه بدانید اورتگا در حال حاضر تنها صاحب برند زارا نیست بلکه چندین و چند برند دیگر را هم راه‌اندازی کرده است.

یک ثروتمند ساده

نکات جالب توجهی درباره اورتگا وجود دارد. او این‌روزها در شهر لاکرونا ساکن است. یعنی همان شهری که روزی در آن به عنوان باربر زندگی می‌کرد. هیچ علاقه‌ای به دیده شدن در رسانه‌های مختلف ندارد. بسیار ساده پوش است و از کراوات زدن خوشش نمی‌آید برای همین هرگز کراوات نمی‌زند.

معمولا راحت‌ترین لباس‌ها را انتخاب می‌کند. یک شلوار جین و بلوز ساده و کت ساده‌تری روی آن. اعتقادی به تبلیغات ندارد و در حالیکه سایر کمپانی‌های بزرگ دنیا ۳.۵ درصد از درآمد خود را صرف تبلیغات می‌کنند ، شرکت‌های تحت مدیریت او تنها ۳ درصد از درآمد خود را به تبلیغ صرفا در مراکز شلوغ اختصاص داده‌اند.

اورتگا هرگز در هیچ مصاحبه‌ای شرکت نکرده است. او اصولا ترجیح می‌دهد کمتر در مراکز عمومی دیده شود و مورد توجه قرار بگیرد.



موضوعات مرتبط: خبر مسکن اقتصادی
[ سه شنبه 23 شهريور 1395 ] [ 18:34 ] [ مصطفی ]
[ ]

پایان خواب زمستانی بازار مسکن؟

در حالی دولت وارد چهارمین سال فعالیت خود شده است که مردم در انتظار تحقق وعده‌ها در بخش مسکن هستند تا بتوانند وارد خرید و فروش‌ها شوند.
مسکن1 پایان خواب زمستانی بازار مسکن؟
به این مطلب امتیاز دهید
0% 0%

 به گزارش سرویس اقتصادی "جام نیـوز"، تکلیف بازار مسکن در سال پایانی دولت یازدهم چه می‌شود؟ این پرسشی است که فعالان بازار مسکن در پی پاسخ کارشناسی به آن هستند. در همین حال، آخرین آمارهای خرید و فروش مسکن نیز به نوعی می‌تواند وضعیت فعلی بازار را نشان دهد.

 

در سال‌های اخیر به دلایلی از جمله رکود اقتصادی و همچنین بالا بودن نرخ سود بانکی، تقاضا در بازار مسکن کاهش یافت و به تبع آن سرمایه‌گذاری از سوی سازندگان مسکن نیز ریزش کرد اما مسئولان دولتی می‌گویند: با توجه به برخی سیاست‌های اتخاذ‌شده در حوزه اقتصاد کلان و بخش مسکن از جمله کاهش نرخ سود بانکی و افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن، در ماه‌های اخیر تقاضا در بخش مسکن تا حدودی تحریک شده است و می‌توان انتظار داشت با تداوم این شرایط و افزایش فروش واحدهای مسکونی تکمیل‌شده، به مرور ساخت و ساز نیز رونق یابد و شاهد رونق همه‌جانبه  در بخش مسکن باشیم.

 

البته نباید فراموش کنیم که در سال ۹۳ بازار معاملات مسکن در انتظار یک تصمیم گیری مهم در عرصه سیاست بین الملل بود و بسیاری از متقاضیان بازار مسکن چشم انتظار نتیجه مذاکرات بودند تا بتوانند به بازار معاملات ورود کنند، این در حالی بود که بسیاری بر این باور بودند که با توافق هسته ای وضعیت مسکن در ایران بهتر می شود.

 

در همین حال، آمارها نشان می دهد  در ۱۵ روز نخست شهریورماه در شهر تهران ۶ هزار و ۱۹۱ قرارداد خرید و فروش و ۷ هزار و ۹۳۰ قرارداد اجاره منعقد شده که در هر دو بخش نسبت به مدت مشابه در سال ۱۳۹۴ حجم معاملات افزایش پیدا کرده است.

همچنین مشاوران املاک نیز بر این نکته اذعان داشته اند که تقاضا برای خرید همچنان بالاست و حضور موثر فروشندگان در بازار نیز نقش مهمی در استمرار رونق در بازار داشته است.

در این رابطه علی چگنی، یکی از مقامات وزارت راه و شهرسازی گفت: در سالهای اخیر به دلایلی از جمله رکود اقتصادی ناشی از شرایط تحریمی و کاهش درآمدهای نفتی و همچنین بالا بودن نرخ سود بانکی، تقاضا در بازار مسکن کاهش یافت و به تبع آن سرمایه‌گذاری از سوی سازندگان مسکن نیز کاهش یافت اما با توجه به برخی سیاست‌های اتخاذ‌شده در حوزه اقتصاد کلان و بخش مسکن از جمله کاهش نرخ سود بانکی و افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن، در ماه‌های اخیر تقاضا در بخش مسکن تا حدودی تحریک شده است و می‌توان انتظار داشت با تداوم این شرایط و افزایش فروش واحدهای مسکونی تکمیل‌شده، به مرور ساخت و ساز نیز رونق یابد و شاهد رونق همه‌جانبه در بخش مسکن باشیم.

با این وجود، رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران نیز پیش‌بینی کرده سیر صعودی قراردادهای خرید و فروش در ماه‌های آینده ادامه داشته باشد. حسام عقبایی در این رابطه اظهار داشت: به طور معمول شکل‌گیری رونق در بازار مسکن و افزایش حجم معاملات از پایتخت شروع می‌شود و به مرور ظرف سه، چهار ماه به شهرهای بزرگ و بعد هم به شهرهای کوچک سرایت می‌کند.
 

به گفته وی، افزایش حجم معاملات در حالی پیش بینی می شود که به احتمال زیاد تا پایان سال شاهد افزایش یا رشد قیمت در این بازار نخواهیم بود و می توان روزهای خوشی را برای بازار مسکن متصور شد.

 

 رونق بازارمسکن در راه است


در همین حال، رئیس کل بانک مرکزی نیز از ارایه تسهیلات مسکن منطقه‌ای خبر داد و گفت: این تسهیلات زمینه ساخت و ساز مسکن و همچنین ساختمان را در استان های مختلف رونق دهد.

 

ولی الله سیف اظهارداشت: بر اساس مصوبات شورای پول و اعتبار از سال گذشته تا کنون تحرک مناسبی در بخش مسکن به عنوان پیشران اقتصاد کشور مشاهده می شود. این مصوبه نیز یکی از مصوباتی است که می تواند زمینه ساخت و ساز مسکن و همچنین ساختمان را در استان های مختلف رونق دهد .

 

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: این اقدام در بدو امر پیشنهادی بود که توسط وزارت راه و شهر سازی مطرح شد و بانک مرکزی از بانک مسکن خواست که آن را بررسی کند و نهایتا شورای پول و اعتبار هفته گذشته آن را تصویب کرد.


[ سه شنبه 23 شهريور 1395 ] [ 18:33 ] [ مصطفی ]
[ ]

با ۱۰۰ میلیون پول هم می توان خانه خرید؟ + جدول

 به گزارش سرویس اقتصادی "جام نیـوز"، آنچه در زیر می‌آید جدول قیمت معاملات انجام شده آپارتمان‌هایی در مناطق مختلف شهری تهران طی شهریور ماه 95 است که می توان با 100 میلیون تومان خرید.لازم به ذکر است که این ارقام مربوط به اعلام سامانه اطلاعات بازار املاک ایران می باشد:

 

 


[ سه شنبه 23 شهريور 1395 ] [ 18:32 ] [ مصطفی ]
[ ]

زمان واریز یارانه شهریور ۹۵ اعلام شد

یارانه نقدی شهریور 95 صبح روز شنبه 27 شهریور 95 قابل برداشت است.
 

 به گزارش سرویس اقتصادی "جام نیـوز"، در 5 ماهه ابتدایی سال 95 در تاریخ 26 هر ماه یارانه واریز گردیده و زمان پرداخت یارانه این ماه نیز 26 شهریور اعلام شده است.یارانه نقدی شهریور 95 صبح روز شنبه 27 شهریور 95 قابل برداشت است.


 "شصت و هفتمین" مرحله یارانه نقدی مربوط به شهریور ماه 1395 به ازاء هر نفر 455.000 ریال ساعت 24:00 روز جمعه مورخ 1395/06/26 به حساب سرپرستان محترم خانوار واریز و قابل برداشت خواهد بود.

در 5 ماهه ابتدایی سال 95 در تاریخ 26 هر ماه یارانه واریز گردیده و زمان پرداخت یارانه این ماه نیز 26 شهریور اعلام شده است.یارانه نقدی شهریور 95 صبح روز شنبه 27 شهریور 95 قابل برداشت است.



موضوعات مرتبط: خبر مسکن اقتصادی

برچسب‌ها: یارانه
[ سه شنبه 23 شهريور 1395 ] [ 18:32 ] [ مصطفی ]
[ ]