احداث مسکن مهر توسط بنیاد مسکن اصفهان

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان گفت: 13 هزار و 443 واحد مسکن مهر در 84 شهر زیر 25 هزار نفر جمعیت استان تا پایان سال 91 از سوی این بنیاد احداث شد.

 

 ˈسیداصغر مستولی زاده افزود: عملیات آماده سازی طرح مسکن مهر فولاد شهر و مجلسی نیز بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بوده است. وی همچنین گفت: سال گذشته برنامه ریزی برای ساخت حدود 850 واحد مسکن شهری انجام شد.

مستولی زاده تسهیلات بازسازی ارائه شده از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان تا پایان سال 91 را 159 میلیارد ریال برشمرد و گفت: تسهیلات قرض الحسنه مسکن روستایی تاکنون 117 میلیارد ریال و تسهیلات بلاعوض 55 میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان پروژه هایی مانند احداث سیل بند، زهکش، کانال رفع سیلاب، پل، 27 پایگاه اورژانس جاده ای و ایستگاه آتش نشانی در قالب 65 پروژه بالغ بر 63/55 میلیارد ریال تاکنون انجام داده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان اظهار کرد: در راستای سیاست های دولت این بنیاد قراردادی با شرکت های بیمه برای بیمه ساختمانهای روستایی در مقابل حوادث با حداقل قیمت انعقاد کرده است. وی اضافه کرد: تاکنون تعداد 9هزار و 394 واحد مسکونی روستایی بیمه شده است.


[ پنج شنبه 22 فروردين 1392 ] [ 16:34 ] [ مصطفی ]
[ ]

مهم‎ترین نیاز ساکنان گلشهر کاظمیه زنجان

استاندار زنجان گفت: ساخت و توسعه مراکز آموزشی مهم‎ترین نیاز ساکنان گلشهر کاظمیه است که در این زمینه از دیگر خدمات عقب هستیم.

 

محمد رئوفی‌نژاد در جلسه ساخت مراکز آموزشی در گلشهر، تصریح کرد: مسوولان ذی‌ربط در چند سال اخیر اقدامات خوبی در خصوص ارائه‌ی انواع خدمات و زیرساخت‌های لازم برای توسعه‌ی شهرک انجام دادند.

وی با مطلوب ارزیابی کردن خدمات ارائه شده در شهرک گلشهر کاظمیه، گفت: گلشهر کاظمیه یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین شهرک‌های استان زنجان است و دستگاه‎های خدمت‌رسان، اقدامات مطلوبی را برای توسعه‌ این شهرک انجام دادند تا جایی که در برخی موارد به علت طراحی جدید و فراخ بودن، بسیاری از خدمات ارائه شده، بهتر از مرکز شهر است.

استاندار زنجان با اشاره به قرارگیری طرح‌های «مسکن مهر» در این منطقه، یادآور شد: 50 درصد واحدهای مسکن مهر استان در شهرک‌های پونک و گلشهر واقع است و خدمات ارائه شده در این شهرک نیز با هدف ساکن شدن مردم در این منطقه و برطرف شدن مشکلات آن ارائه می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به نیاز فضای آموزشی در منطقه‌ی گلشهر، ادامه داد: با توجه به نیازهای روز، امروز ضرورت ساخت مدارس بیش از چند سال گذشته در این شهرک احساس می‌شود و باید تا پیش از سال تحصیلی 93-92 اقدامات لازم جهت ساخت و توسعه‌ی مدارس در این شهرک انجام شود که در این راستا باید از ظرفیت آموزش و پرورش و خیرین مدرسه‌ساز استفاده شود.

معاون عمرانی استاندار گفت: امروزه رویکرد توسعه‌ی شهر در منطقه‌ی شرق به‌طور عمده در منطقه‌ی گلشهر محدود است و این بزرگترین شهرک استان بشمار می‌آید. وی با اشاره به طرح تفکیک قطعات این شهرک، یادآور شد: با توجه به ساخت و سازهای انجام شده و در حال انجام و با توجه به طرحی که برای تفکیک قطعات 8000 قطعه‌ی مسکونی در این گلشهر وجود دارد و نیز با توجه به ساخت و ساز «مسکن مهر» در این منطقه تراکمی که در این منطقه است افزایش یافته است.

معاون عمرانی استاندار با اشاره به عدم تغییر کاربری اراضی آموزشی، ادامه داد: با توجه به اقدامات انجام شده، طی سال‎های اخیر حتی یک مورد تغییر کاربری اراضی آموزشی به دیگر اراضی در این منطقه انجام نشده است و همه‌ی این زمین‌ها برای تأمین نیاز مردم حفظ شده است.

وی با اشاره به مساحت قطعه‌ی آموزشی در نظر گرفته شده برای این شهرک، افزود: برای شهرک گلشهر کاظمیه 27 قطعه آموزشی در نظر گرفته شده که مجموع این 27 قطعه مساحتی بالغ بر 114 هزار و 21 متر و بیش از 11 هکتار است که این زمین‌ها صرفاً زمین مورد نیاز برای آموزش و پرورش است.

براساس این گزارش، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به روند افزایش جمعیت، گفت: روند افزایش جمعیت با تاکیدی که مقام معظم رهبری داشتند و افق 200 میلیون نفر را مطرح کردند، موج افزایش جمعیت از سال 89 مشاهده می‌شود که در این راستا نیز آموزش و پرورش اقدام به طراحی افق 10 ساله کرده است.

وی با اشاره به افزایش دانش‌‎آموزان ابتدایی در افق 10 ساله آموزش و پرورش، یادآور شد: امسال 89 هزار دانش‌آموز ابتدایی در حال تحصیل هستند که شمار این دانش‌آموزان در افق 10 ساله به 122 هزار نفر می‌رسد که افزایش جمعیت یکی از مواردیست که در برنامه‌ریزی‌ها باید مدنظر باشد.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: مجتمع حیات طیبه از طرح‌های تحولی آموزش و پرورش است که در مرز پونک و گلشهر قرار دارد که با قرارگیری این مجتمع در این منطقه برخی مشکلات آموزشی برطرف می‌شود. نظری ادامه داد: باید تلاش شود اقداماتی در راستای تحصیل ساکنان گلشهر در درون شهرک انجام شود که ایجاد مدارس از اقدامات مؤثر در این زمینه است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق زنجان، گفت: در فاز 3 گلشهر برای ارائه‌ی خدمات زیرساختی در زمینه‌ی برق، بخش خدمت‎رسانی ایجاد شده که در طول یک‌سال گذشته مکان قرارگیری آن به صورت استیجاری بوده است. «عادل کاظمی» با اشاره به احداث ساختمان امور برق شمال، یادآور شد: با اقدامات انجام شده احداث امور برق شمال استان پایان یافته است و ساختمان امور برق این منطقه روز 10 اردیبهشت هم‌زمان با روز صنعت برق افتتاح می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ساختمان امور برق شمال در 4 طبقه با زیربنایی بالغ بر 1200 مترمربع احداث شده است که هدف از احداث آن خدمت‌رسانی به منطقه پونک و گلشهر (بزرگترین شهرک استان زنجان) است و با احداث امور برقشما مشکلات مربوط به امور برق این منطقه برطرف می‌شود.


[ پنج شنبه 22 فروردين 1392 ] [ 16:33 ] [ مصطفی ]
[ ]

زمان تحویل مسکن مهر کرمانشاه

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن استان کرمانشاه، گفت: تاکنون 2200 واحد «مسکن مهر» در شهرهایی با کمتر از 25 هزار نفر جمعیت استان به متقاضیان واگذار شده و تا پایان اردیبهشت 1500 واحد دیگر آماده واگذاری می‌شود.

 

داریوش محمدشریفی، امروز(21 فروردین) در نشستی خبری، سهمیه‌ی «مسکن مهر» استان در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت را 8900 واحد برشمرد و افزود: از این تعداد 5000 سهیمه در سال 89، 1000 واحد در سال 90 و 2500 واحد در سال 91 تعیین شد که تاکنون 6806 واحد آن برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

به گفته‌ی شریفی، در خصوص بقیه‌ی واحدها متقاضیان کمی وجود داشته و بانک‌ها نیز موقتاً تا پایان فروردین متقاضی جدیدی را پذیرش نمی‌کنند. وی سهمیه‌ی استان در زمینه «مسکن مهر» را با توجه به جمعیت، پراکندگی، وضعیت شهرها و وضعیت مالی و درآمدی متقاضیان، سهمیه بسیار زیادی در سطح کشور دانست و گفت: هم‌اکنون متقاضی مسکن مهری برای واگذاری بقیه سهمیه‌ها وجود ندارد.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن استان ادامه داد: 2724 واحد از این تعداد در قالب پروژه‌های انبوه‌سازی 99 ساله است که هم‌اکنون در شهرهای گیلانغرب، پاوه، بیستون، ماهیدشت، قصرشیرین، کرند غرب و روانسر در حال ساخت است. وی همچنین از ساخت 256 واحد مسکن مهر در قالب واحدهای گروه ساخت در شهرهای گیلانغرب و قصرشیرین خبر داد.

شریفی گفت: 1068 واحد نیز در قالب تعاونی‌های انبوه‌سازی و 2658 واحد نیز در قالب گروه‌های خود مالک و توسط خود متقاضیان در حال ساخت است. معاون مسکن شهری بنیاد مسکن استان کرمانشاه، میانگین پیشرفت کلی «مسکن مهر» را در سطح استان 70 درصد دانست و گفت: 3700 واحد پیشرفت 100 درصدی داشته که 2200 واحد تحویل شده و 1500 واحد نیز در شرف تحویل است و پیشرفت بقیه واحدها نیز 50 درصد است.

وی از واگذاری همه‌ی واحدهای مسکن مهر تا پایان امسال در صورت تامین اعتبار خبر داد و گفت: اگر مسائل مالی و تورم اجازه دهد قادر به تحویل همه‌ی واحدها تا پایان سال خواهیم بود، اما امکان تحویل آنها تا پایان دولت دهم وجود ندارد.


[ پنج شنبه 22 فروردين 1392 ] [ 16:32 ] [ مصطفی ]
[ ]

وضعیت پیشرفت مسکن مهر در البرز


مدیرکل راه و شهر سازی استان البرز از انجام 75 درصدی پروژه های مسکن مهر در البرز خبر داد.

 

سعید صابونی در خصوص روند اجرای پروژه مسکن مهر در استان البرز گفت: میانگین پروژه های انجام شده مسکن مهر استان البرز بالای 75 درصد است و با توجه به مشکلاتی که در افزایش قیمت وجود داشت، این روند پیشرفت فیزیکی قابل توجه بوده است.

وی افزود: در مسکن مهر هیچ بی مهری اتفاق نیافتاده و با توجه به اینکه مصالح ساختمانی افزایش قیمت بسیار زیادی در سال گذشته داشته است و به همین علت یک دستورالعملی تدوین شد در وزارت راه و شهرسازی برای کلیه استان های کشورابلاغ شد و مقرر شد که مابه التفاوت و اختلاف قیمت مصالح به پیمانکارها داده شود.

وی تصریح کرد: در کل حوزه استان البرز مسکن مهر نزدیک به 100 هزار واحد مشارکتی در حال ساخت است که 10 هزار واحد آن برای شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت و35 هزار واحد برای شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت و 55 هزار تا در شهر جدید هشتگرد در حال ساخت است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز ادامه داد: نزدیک به 3 هزار واحد آن افتتاح شده است و 7 هزار واحد مسکونی آماده افتتاح است که شهر جدید هشتگرد هزار و 80 واحد افتتاح شده و حدود 10 هزار تا آماده افتتاح است.

وی اظهار داشت: تمامی مشکلات خدماتی و تاسیساتی از جمله آب و برق وگاز در واحدهای که مردم در آن مستقر شده بودند حل شده است و قضاوت را هم به عهده اصحاب رسانه می گذاریم تا با بازدید از این واحدها عملکرد و پیشرفت فیزیکی را قضاوت کنند.

صابونی گفت: آن دسته از واحدهای که هزینه انشعاب گاز پرداخته نشده بود سریعتر پرداخت می شود و بحث هزینه ها نظام مهندسی هم برای هر واحد پرداخته شود که برای سال جاری مشکلی نداشته باشیم. وی افزود: امکان تامین مصالح برای این حجم پروژه ها وجود نداشت که یک سری مصالح وارداتی انجام شده که استانداردهای لازم را اخذ کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز اظهار داشت: از افتخارات دولت دهم است که با این افزایش قیمت و این حجم کار در کل کشور نزدیک به 2 میلیون و 300 هزار واحد ساخته شده است که یک میلیون و 300 هزار واحد آن افتتاح شده است. وی ادامه داد: به عقیده من این پروژه یک کار بی نظیر و بی بدیل است اگر چیزی غیر از این بود که با این همه استقبال روبرو نمی شد.

صابونی گفت: خرید و فروش واحدها به صورت غیر قانونی است که ارزش این واحد ها بسیار بیشتر از آن مبلغی است که به مردم واگذار شده است. وی اضافه کرد: از تمامی دستگاه های خدمات رسان به ویژه آب و فاضلاب، برق و گاز در جهت تسریع ساخت و تحویل این پروژه با ما همکاری داشته تشکر و قدردانی می کنیم.


[ پنج شنبه 22 فروردين 1392 ] [ 16:31 ] [ مصطفی ]
[ ]

مسکن مهر فرهنگیان تکمیل می شود

رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسکن فرهنگیان استان تهران با بیان اینکه اجرای طرح مسکن مهر بسیار مؤثر بوده است ، گفت: مسکن مهر فرهنگیان امسال تکمیل می شود.

 

علی تدین گفت: نام نویسی فرهنگیان در طرح مسکن مهر مطابق با شرایط این طرح انجام گرفته و طرح های مختلفی در مناطق مختلف کشور به ویژه در استان تهران در دست اجراست و بخشی از ان در شهر پرند به خوبی پیش رفته است.
وی خواستار حمایت بیشتر دولت از طرح مسکن مهر فرهنگیان شد و گفت: ضریب تسهیلات در ساخت مسکن مهر باید بیشتر شود تا فرهنگیان بتوانند آن را تهیه کنند.
تدین افزود: با توجه به افزایش هزینه های ساخت و ساز و قیمت مصالح ساختمانی انتظار داریم دولت در بخش مسکن مهر فرهنگیان برای تأمین کم هزینه مصالح تسهیلات بیشتری دهد.


[ پنج شنبه 22 فروردين 1392 ] [ 16:31 ] [ مصطفی ]
[ ]