130 هزار نفر متقاضی پیش خرید وام مسکن

طی 18 ماه گذشته ثبت نام کردند

130 هزار نفر متقاضی پیش خرید وام مسکن

 

رکنا:آمار تازه از حجم ثبت‌نام‌کنندگان در صندوق پس‌انداز مسکن یکم نشان می‌دهد: طی 18 ماه گذشته از فعالیت این صندوق، 129 هزار و 263 نفر برای دریافت تسهیلات خرید مسکن، در این صندوق افتتاح حساب انجام داده‌اند.

رکنااقتصادی: این آمار، اطلاعات سپرده‌گذاری‌ها از خرداد سال گذشته تا نیمه دی ماه امسال را تشریح می‌کند. صندوق پس‌انداز مسکن یکم، مشروط به یک سال سپرده‌گذاری، در تهران 80 میلیون و در شهرهای بزرگ و کوچک به ترتیب 60 و 40 میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن پرداخت می‌کند.
همچنین سقف وام برای زوج‌ها، دوبرابر این مبلغ است. سپرده‌گذاران صندوق یکم، با پس‌انداز در این حساب، امتیاز تسهیلات را برای دریافت در یک سال بعد، پیش‌خرید می‌کنند. در ماه‌های اخیر، 650 تا 715 نفر در هر ماه، موفق به دریافت تسهیلات خود از صندوق یکم شده‌اند. این افراد، آن دسته از سپرده‌گذارانی هستند که موعد سپرده‌گذاری آنها به اتمام رسیده است.



موضوعات مرتبط: خبر مسکن

برچسب‌ها: اخبار مسکنمسکن آی تکاخبار اقتصادیخبر مسکنمسکن مهروام مسکناندیشهجدیدترین اخبار مسکن
[ پنج شنبه 14 بهمن 1395 ] [ 9:41 ] [ مصطفی ]
[ ]

جزئیات ارزانی و گرانی کالاها به روایت بانک مرکزی

در یک گزارش رسمی اعلام شد

جزئیات ارزانی و گرانی کالاها به روایت بانک مرکزی

بانک مرکزی گزارش گرانی و ارزانی کالاها در هفته منتهی به هشتم بهمن ماه را اعلام کرد که بر این اساس، قیمت گوشت مرغ و میوه های تازه، بیشترین افزایش نرخ را داشته اند.

به گزارش خبرنگار مهر، در هفته منتهی به ۸ بهمن ماه، قیمت میوه‌های تازه ۳.۳ درصد، سبزی‌های تازه ۱.۱ درصد و گوشت مرغ ۱.۳ درصد افزایش یافت و بهای تخم مرغ ۱.۹ درصد و گوشت قرمز ۰.۴ درصد کاهش داشته است. قیمت قند و شکر و روغن نباتی بدون تغییر بوده است

 لبنیات و تخم‌مرغ

در هفته مورد گزارش، در گروه لبنیات قیمت شیر پاستوریزه نسبت به هفته قبل معادل ۰.۲ درصد افزایش یافت و بهای سایر اقلام این گروه بدون تغییر بود. قیمت تخم مرغ معادل ۱.۹ درصد کاهش داشت و شانه‌ای ۹۵۰۰۰ الی ۱۱۰۰۰۰ ریال فروش می‌رفت.

برنج و حبوب

در این هفته در گروه برنج بهای برنج وارداتی غیر تایلندی و برنج داخله درجه ۲ ثابت بود و قیمت برنج داخله درجه یک معادل ۰.۲ درصد کاهش یافت. در گروه حبوب بهای عدس و لوبیا قرمز بدون تغییر بود. قیمت لوبیا چشم‌بلبلی و لوبیا سفید هریک معادل ۰.۲ درصد کاهش ولی بهای سایر اقلام این گروه بین ۰.۱ درصد تا ۰.۲ درصد افزایش داشت.

میوه‌ها و سبزی‌های تازه

در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری انگور و لوبیا سبز عرضه کمی داشت. سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آن‌ها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه‌فروشی‌ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره‌بار عرضه می‌شد.

میوه‌فروشی‌های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می‌نمودند که در گروه میوه‌های تازه قیمت تمامی اقلام این گروه قیمت تمامی اقلام این گروه بین ۰.۲ درصد تا ۶.۴ درصد افزایش یافت.

در گروه سبزی‌های تازه بهای گوجه‌فرنگی ثابت بود. قیمت سیب‌زمینی معادل ۲.۵ درصد و پیاز ۰.۶ درصد کاهش ولی بهای سایر اقلام این گروه بین ۰.۸ درصد تا ۱۸.۶ درصد افزایش داشت.

 گوشت قرمز و گوشت مرغ

در هفته مورد گزارش قیمت گوشت گوسفند معادل ۰.۲ درصد و گوشت تازه گاو و گوساله ۰.۶ درصد کاهش ولی بهای گوشت مرغ ۱.۳ درصد افزایش یافت.

 قند، شکر، چای و روغن نباتی

در این هفته قیمت چای خارجی معادل ۰.۱ درصد افزایش داشت و بهای قند، شکر و انواع روغن‌نباتی بدون تغییر بود.



موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: اخبار مسکنخبر مسکناخبار اقتصادياخبار املاکاخبار جديد مسکن تهران اخبار مسکن تهرانقيمت ارزقيمت طلاقيمت سکهاملاک انديشهآپارتمانخبر جديد اقتصادي
[ چهار شنبه 13 بهمن 1395 ] [ 18:38 ] [ مصطفی ]
[ ]

تلاش دولت جدید آمریکا برای کاهش ارزش دلار

تلاش دولت جدید آمریکا برای کاهش ارزش دلار

دلار آمریکا در پی سخنان رئیس‌جمهور جدید این کشور، بدترین ژانویه را در سی سال گذشته پشت سر گذاشت. این سخنان ترامپ، گمانه زنی ها درباره این مسئله را تقویت کرد که دولت جدید آمریکا برای کاهش ارزش دلار تلاش می کند. در حالی که دولت های قبلی آمریکا بر حفظ قدرت دلار تاکید داشتند.

به گزارش افکارنیوز،  به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، سخنان و فرمان های اجرایی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، باعث شد دلار آمریکا در ماه ژانویه گذشته، بدترین شرایط را در مقایسه با شرایط دلار در ماه های ژانویه از سال 1987 تاکنون تجربه کند.

 
دلار آمریکا در ماه ژانویه گذشته بیشترین میزان کاهش ارزش را از ماه مارس سال 2016 داشت. دونالد ترامپ بعضی از کشورها را به کاهش عمدی ارزش پول های ملی خود در برابر دلار آمریکا متهم کرده بود تا شرکت های داروسازی تولید خود را به خارج این کشور منتقل کنند. ترامپ این سخنان را در دیدار با مدیران اجرایی شماری از شرکت های داروسازی بیان کرد و از آنها خواست میزان تولید خود را در داخل آمریکا افزایش دهند. 

 

این سخنان ترامپ، گمانه زنی ها درباره این مسئله را تقویت کرد که دولت جدید آمریکا برای کاهش ارزش دلار تلاش می کند. در حالی که دولت های قبلی آمریکا بر حفظ قدرت دلار تاکید داشتند. 

 

ترامپ پیش از این هم آلمان و ژاپن را به پایین نگه داشتن عمدی ارزش پول های ملی شان متهم کرده بود. این اتهام ترامپ می تواند مقدمه جنگ جدید ارزی باشد. سیاست مالیاتی ترامپ هم جنجال برانگیز است. 

 

مرکز سیاست مالیاتی آمریکا «تی پی سی» پیش بینی کرد بخشودگی های مالیاتی پیشنهادی ترامپ باعث افزایش شش هزار و دویست میلیارد دلاری بدهی های این کشور در یک دهه آینده می شود. 

 

بر اساس پیشنهاد ترامپ افرادی که تا هفتاد و پنج هزار دلار در سال درآمد دارند باید دوازده درصد مالیات بدهند. مالیات بر درآمد افراد تا دویست و بیست و پنج هزار دلار در سال، بیست و پنج درصد تعیین خواهد شد. ترامپ حداکثر مالیات بر درآمد را سی و سه درصد تعیین کرده است. 

 

این در حالی است که حداکثر مالیات بر درآمد در آمریکا هم اکنون سی و نه و شش صدم درصد است. 

 

مرکز سیاست مالیاتی آمریکا تاکید کرد چهل و هفت درصد از بخشودگی های مالیاتی پیشنهادی ترامپ به سود فقط یک درصد از ثروتمندان در این کشور خواهد بود. حداکثر میزان مالیات بر درآمد در انگلیس، آلمان و فرانسه بیش از چهل و پنج درصد است. 

 

ترامپ پیشنهاد کرده است مالیات بر درآمد شرکت ها هم از سی و پنج درصد فعلی به پانزده تا بیست درصد کاهش یابد.


موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: اخبار مسکنخبر مسکناخبار اقتصادياخبار املاکاخبار جديد مسکن تهران اخبار مسکن تهرانقيمت ارزقيمت طلاقيمت سکهاملاک انديشهآپارتمانخبر جديد اقتصادي
[ چهار شنبه 13 بهمن 1395 ] [ 18:38 ] [ مصطفی ]
[ ]

بسته شدن پرونده مزد ۹۶ در نیمه دوم اسفند

معاون ربیعی اعلام کرد:
بسته شدن پرونده مزد ۹۶ در نیمه دوم اسفند
معاون وزیر کار با اشاره به برقراری جلسات ستاد مزد ۹۶ از هفته آینده گفت: حداقل هزینه سبد معیشت کارگران با مشارکت انستیتو تغذیه تعیین می گردد و در حداقل مزد سال آینده کارگران لحاظ خواهد شد.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز، سیدحسن هفده‌تن درباره آخرین وضعیت تعیین تکلیف حداقل مزد ۹۶ گفت: تاکنون جلسات ستاد مزد بر اساس برنامه زمانبندی برگزار شده است اما به دلیل اینکه برخی از اعضای کارگری این ستاد امکان حضور در جلسات را نداشتند در هفته جاری جلسه ستاد برگزار نشد اما این نشست مشترک با حضور شرکای اجتماعی از هفته آینده مجدد برقرار خواهد شد.

 

وی با تاکید بر اینکه ستاد مزد، یک جلسه کارشناسی و تخصصی تعیین حداقل مزد با حضور نمایندگان تشکل‌های رسمی کارگری و کارفرمایی است گفت: در جلسات این کارگروه با استفاده از مبانی اقتصاد و با دعوت از اساتید صاحب نظر، بر روی موضوع دستمزد و موارد مرتبط آن بحث و بررسی می‌شود.

 

معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این سوال که نتایج برگزاری جلسات مزد تا کنون چه بوده است گفت: با مشارکت انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی، تعیین حداقل هزینه سبد معیشت یک خانواده کارگری در حال بررسی است تا این نرخ با هدف افزایش بهره وری نیروی کار تعیین و در حداقل مزد لحاظ شود.

 

هفده‌تن افزود: حداقل دستمزد سالانه بر اساس ماده ۴۱ قانون کار باید بر اساس دو مولفه نرخ تورم و سبد معیشت خانوار تعیین شود که این دو مولفه در جریان جلسات ستاد مورد تاکید است.

 

معاون وزیر کار درباره زمان تعیین تکلیف مزد ۹۶ گفت: بعد از جمع بندی جلسات ستاد مزد در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حداقل دستمزد باید در شورای عالی کار مطرح و در صورت تصویب، نهایی شود که در هفته‌های سوم و چهارم اسفندماه پرونده تعیین حداقل مزد سال آینده با ابلاغ مزد ۹۶ بسته خواهد شد.

مهر



موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: اخبار مسکنخبر مسکناخبار اقتصادياخبار املاکاخبار جديد مسکن تهران اخبار مسکن تهرانقيمت ارزقيمت طلاقيمت سکهاملاک انديشهآپارتمانخبر جديد اقتصادي
[ چهار شنبه 13 بهمن 1395 ] [ 18:36 ] [ مصطفی ]
[ ]

شاخص ۵۶۰ واحد افت کرد/تاثیر منفی بازگشایی نماد بانک تجارت بر شاخص

در پایان معاملات امروز بورس؛

شاخص ۵۶۰ واحد افت کرد/تاثیر منفی بازگشایی نماد بانک تجارت بر شاخص

در پایان معاملات امروز بورس و همزمان با بازگشایی نماد بانک تجارت، شاخص کل با افت ۵۶۰ واحدی مواجه بود و به ۷۷ هزار و ۴۱۴.۹ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان معاملات امروز بورس تهران، شاخص با افت ۵۶۰ واحدی به دلیل اثرپذیری از بازگشایی نماد بانک تجارت، به ۷۷ هزار و ۴۱۴ واحد رسید. بر این اساس حجم معاملات ۱۴۸۸ میلیون بوده که ارزش یک هزار و ۹۷۳ میلیارد و ۶۸۹ میلیون ریال را تشکیل می داد.

تعداد معاملات ۷۳ هزار و ۲۸۴ بوده است. همچنین در پایان معاملات هفته منتهی به ۱۳ بهمن ماه ۹۵، شاخص کل با ۶۳۴ واحد کاهش نسبت به هفته قبل، به رقم ۷۷۴۱۵ واحد رسید.

شاخص بازار اول با ۴۸۲ واحد کاهش به رقم ۵۴۷۷۲ واحد بالغ گردید و شاخص بازار دوم با ۱۱۶۸ واحد کاهش عدد ۱۶۵۷۴۵ واحد را تجربه کرد و به ترتیب با ۰.۹ درصد و  ۰.۷۰ درصد کاهش نسبت به هفته قبل مواجه شدند.

در ۵ روز کاری این هفته ارزش کل معاملات اوراق بهادار به ۹۴۷۷ میلیارد ریال بالغ شد که نسبت به هفته قبل  ۹ درصد افزایش یافته است.

در ضمن تعداد ۵۷۵۷ میلیون انواع اوراق بهادار در بیش از ۳۳۵ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب ۳۱ درصد و ۳۳ درصد افزایش را نسبت به هفته گذشته تجربه کرد.

 براین اساس تعداد ۱ میلیون برگه اوراق بدهی به ارزش ۹۹۳ میلیارد ریال معامله شد که ۵۹ درصد کاهش نسبت به هفته گذشته را نشان می دهد.

این درحالی است که تعداد ۳۷ میلیون واحد از صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۳۸۷ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب با ۸۷ درصد و ۹۴ درصد افزایش نسبت به هفته گذشته همراه شد.



موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: اخبار مسکنخبر مسکناخبار اقتصادياخبار املاکاخبار جديد مسکن تهران اخبار مسکن تهرانقيمت ارزقيمت طلاقيمت سکهاملاک انديشهآپارتمانخبر جديد اقتصادي
[ چهار شنبه 13 بهمن 1395 ] [ 18:29 ] [ مصطفی ]
[ ]

فروش بلیت‌های تقلبی هواپیما

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی خبر داد

فروش بلیت‌های تقلبی هواپیما

 
737

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی از فروش بلیت‌های جعلی هواپیما خبر داد و گفت: اشخاص حقیقی و حقوقی موظفند برای فروش بلیت هواپیما مجوزهای لازم را از سازمان هواپیمایی کشوری دریافت کنند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مرتضی دهقان اظهار کرد‌: با توجه به مفاد ماده 3 آیین نامه نظارت بر تاسیس و فعالیت دفترهای خدمات مسافرتی، سیاحتی، جهانگردی و زیارتی، اشخاص حقیقی و حقوقی که در این حوزه‌ها فعالیت می‌کنند، موظفند حسب مورد مجوزهای لازم را مطابق مواد آیین نامه از مرجع مربوطه اخذ کنند.

وی تصریح کرد: در غیر این صورت نیروی انتظامی با معرفی مرجع مربوطه از فعالیت ممانعت به عمل آورده و متخلفان را به محاکم دادگستری دلالت می‌کند.

وی با اشاره به این‌که با بررسی و رصد میدانی انجام شده در بازار، مشخص شده که افراد یا دفاتری  با راه اندازی سایت هایی بدون داشتن مجوزهای لازم از این سازمان اقدام به توزیع، صدور و فروش بلیت به‌صورت مستقیم یا با واسطه در مسیرهای پروازی داخلی و خارجی و بعضا بدون رعایت مقررات نرخی و شرایط تغییر و ابطال بلیت می کنند، تصریح کرد:  در این میان و به واسطه عدم فعالیت قانونی ، بلیت های مجعول و تقلبی نیز صادر می شود که این امر علاوه بر اخلال در نظام اقتصادی صنعت حمل و نقل هوایی، باعث بوجود آمدن مشکلات عدیده ای برای مسافران وسایر ذی‌نفعان و طرح شکایت در مراجع نظارتی و قضایی شده است .

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: با توجه به اینکه فروش و عرضه بلیت اینترنتی توسط افرادی با هویت نامشخص در بازار موجبات اخلال در نظم اقتصادی در سیستم های توزیع و رزرواسیون واحتمال بروز کلاهبرداری در سطح جامعه را فراهم می آورد، سازمان هواپیمایی به همه افراد حقیقی و حقوقی تذکر جدی می دهد که از هرگونه فعالیت غیر مجاز جدا خودداری کنند و در صورت تمایل به ارائه خدمات فروش بلیت، مجوزهای لازم را از این سازمان اخذ و با درج اطلاعات دقیق از جمله مجوز فعالیت،آدرس و شماره های تماس قانونی بروری پرتال سازمان که به نام دارنده مجوز ثبت شده، فعالیت کنند.

دهقان تاکید کرد: در غیر اینصورت موضوع جهت برخورد قانونی لازم به مراجع محترم قضایی و نیروی انتظامی منعکس می شود.



موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: اخبار مسکنخبر مسکناخبار اقتصادياخبار املاکاخبار جديد مسکن تهران اخبار مسکن تهرانقيمت ارزقيمت طلاقيمت سکهاملاک انديشهآپارتمانخبر جديد اقتصادي
[ چهار شنبه 13 بهمن 1395 ] [ 18:23 ] [ مصطفی ]
[ ]

سهم تحقیق و توسعه در تولید ناخالص داخلی ایران تنها ۸ دهم درصد است

معاون وزیر نفت :

سهم تحقیق و توسعه در تولید ناخالص داخلی ایران تنها ۸ دهم درصد است

 
پژوهش

معاون پژوهش و توسعه وزیر نفت گفت: سهم تحقیق و توسعه در تولید ناخالص داخلی ایران تنها حدود ۸ دهم درصد است که جا دارد ما نیز در ایران بیش از پیش به امر پژوهش، تحقیق و توسعه توجه کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، «حبیب‌الله بیطرف» معاون پژوهش و توسعه وزیر نفت عصر امروز در "هفتمین همایش پژوهش و فناوری وزارت نفت" اظهار داشت: مرز فعالیت‌های صنعتی و اقتصادی عملاً پژوهش و نوآوری است که اگر سرمایه گذاری مناسبی در این زمینه صورت گیرد در نتیجه بهره‌وری زیاد و سازندگی رخ می‌دهد.

وی افزود: رویکرد همه ما باید به سمت سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های پژوهشی باشد و وزارت نفت خوشبختانه در این زمینه پیش‌قدم و صاحب ابتکارات ارزشمندی است.

بیطرف با بیان اینکه "در سال‌های آینده امیدواریم بودجه‌هایی که برای فعالیت‌های پژوهشی تخصیص داده می‌شود افزایش پیدا کند"، گفت: براساس آمار موسسات معتبر بین‌المللی، کره جنوبی بیشترین میزان از GDP را برای تحقیق و توسعه هزینه می‌کند.

وی ادامه داد: سهم تحقیق و توسعه در تولید ناخالص داخلی ایران تنها حدود 8 دهم درصد است که جا دارد ما نیز در ایران بیش از پیش به امر پژوهش، تحقیق و توسعه توجه کنیم.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: در مجموع طی سالهای 90 تا 94 حدود 2.2 هزار میلیارد تومان بودجه به بخش پژوهش و فناوری 4 شرکت اصلی وزارت نفت در برنامه پنجم توسعه اختصاص یافته که از این میان 1.1 هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

وی افزود: خوشبختانه پیوند مناسبی بین دانشگاه و صنعت نفت صورت گرفته و 12 طرح مطالعاتی بین شرکت‌های تابعه وزارت نفت با 12 دانشگاه داخلی امضاء شده که این دانشگاه‌ها باید به همراه مشارکت با دانشگاه‌های خارجی فعالیت‌های تحقیق و توسعه را انجام دهند.



موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: اخبار مسکنخبر مسکناخبار اقتصادياخبار املاکاخبار جديد مسکن تهران اخبار مسکن تهرانقيمت ارزقيمت طلاقيمت سکهاملاک انديشهآپارتمانخبر جديد اقتصادي
[ چهار شنبه 13 بهمن 1395 ] [ 18:5 ] [ مصطفی ]
[ ]

متخلفان بانکی زیاد شده‌اند/ رونمایی از صدها متخلف بانکی در سالهای آینده

کارشناس اقتصادی مطرح کرد

متخلفان بانکی زیاد شده‌اند/ رونمایی از صدها متخلف بانکی در سالهای آینده

 
عبدالملکی

یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه در سالهای آینده از صدها متخلف بانکی رونمایی خواهد شد، گفت: متاسفانه حجم متخلفان بانکی در دولت یازدهم افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»،‌ حجت‌‌الله عبدالملکی در همایش اقتصاد مقاومتی با اشاره به عملکرد دولت یازدهم در اقتصاد مقاومتی گفت: اقداماتی نظیر برنامه‌های جاری و برنامه‌های خاص دولت می‌تواند جزو عملکرد مثبت در حوزه اقتصاد مقاومتی تلقی شود. دولت در سال 93، 167 سیاست و 625 برنامه در حوزه اقتصاد مقاومتی را ارائه کرد. در سال 94 نیز 13 برنامه ملی با ورود 230 پروژه ملی از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مطرح شد.

وی با اشاره به 3 مشکل انحراف برنامه‌ها، کلی بودن پروژه‌ها و عدم اجرای بسیاری از برنامه‌های مناسب گفت: عناوینی چون رونق بخش مسکن، اصلاح نظام پولی بانکی تنها عناوین کلی هستند و نمی‌توان از آنها انتظار تغییر خاصی را داشت.

عبدالملکی ادامه داد: به عنوان مثال تاکید بیشتر روی فروش نفت خام که در برنامه‌های دولت آمده است مورد قبول رهبری نیست. همچنین بزرگنمایی تحریمها، حساب بیش از اندازه روی سرمایه‌گذاری خارجی، نگارش برنامه با پیش‌فرض رفع تحریم، تاکید روی آزادسازی قیمتها، غفلت از شفاف‌سازی مبارزه با فساد و بی‌توجهی به مسئله تهدیدها از مشکلات برنامه‌های دولت است.

این کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه تحریف مفهوم اقتصاد مقاومتی ضد اقتصاد مقاومتی است، گفت: افرادی مانند وزیر اقتصاد تعامل گسترده با جهان را راه دستیابی به اقتصاد مقاومتی می‌داند و این موضوع بزرگترین لطمه به اقتصاد مقاومتی است.

استاد دانشگاه امام صادق (ع)، با انتقاد از واردات گسترده توسط دولت گفت: در واگذاری فعالیت پیمانکاری به خارجیها با وجود توان داخلی، تشویق مصرف کالای خارجی از طریق کارت اعتباری کالا و معطل گذاشتن ظرفیتهای تولیدی به امید مذاکرات از جمله اقداماتی است که منجر به تضعیف تولید می‌شود.

رئیس شورای اقتصادی صدا و سیما با بیان اینکه مقامات دولتی حاضر نیستند برای ارائه گزارش اقتصاد مقاومتی در مناظرات حاضر شوند، گفت: بزرگنمایی تحریمها، الگوی جدید قراردادهای خارجی، افزایش وابستگی کشور به فروش نفت خام منجر به افزایش شکنندگی اقتصاد می‌شود.

وی با یادآوری القاء فرهنگ ما نمی‌توانیم که از سوی برخی مقامات دولت ارائه شد، تصریح کرد: تفاخر برخی مسئولان به مصرف کالاهای خارجی، ارائه مجوز واردات برخی کالاهای لوکس از طریق خارج شدن آنها از کالاهای گروه 10 و تسامح در برخورد با مفسدان اقتصادی باعث تخریب فرهنگ اقتصاد مقاومتی می‌شود.

این استاد دانشگاه امام صادق (ع) در پایان با بیان اینکه حجم تخلفات بانکی در دولت یازدهم افزایش پیدا کرده، گفت: در سالهای آینده نیز از صدها متخلف بانکی رونمایی خواهد شد.



موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: اخبار مسکنخبر مسکناخبار اقتصادياخبار املاکاخبار جديد مسکن تهران اخبار مسکن تهرانقيمت ارزقيمت طلاقيمت سکهاملاک انديشهآپارتمانخبر جديد اقتصادي
[ چهار شنبه 13 بهمن 1395 ] [ 18:2 ] [ مصطفی ]
[ ]

آغاز تب و تاب بانک‌ مرکزی برای تامین اسکناس شب عید

اقتصاد > بانک و بیمه وبورس؛ آغاز تب و تاب بانک‌ مرکزی برای تامین اسکناس شب عید
بهمن که از نیمه می‌گذرد، تب و تاب بانک مرکزی برای تامین اسکناس مورد نیاز مردم در ایام پایانی سال به اوج می‌رسد. پول1 آغاز تب و تاب بانک‌ مرکزی برای تامین اسکناس شب عید به این مطلب امتیاز دهید 0% 0% به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز، بهمن هم به نیمه نزدیک می‌شود و طبق روال هر ساله، برنامه‌ریزی‌های بانک‌ها و به خصوص بانک مرکزی برای تامین اسکناس نو مورد نیاز مردم در ایام پایانی سال رنگ و بوی جدی‌تری به خود می‌گیرد. بر این اساس از هم اکنون بانک مرکزی در تدارک تامین اسکناس نو مورد نیاز مردم برای شب عید امسال است. یک مقام مسئول بانکی می‌گوید: تدارک لازم برای تامین اسکناس نو مورد نیاز مردم در شب عید امسال از سوی بانک مرکزی صورت گرفته و به نظر هم نمی‌رسد که هیچ گونه کمبود یا مضیقه‌ای در این رابطه وجود داشته باشد. بنابراین بانک مرکزی امسال هم طبق روال سال‌های قبل، کار توزیع و تامین اسکناس‌های نو را در موعد مقرر، انجام خواهد داد. وی می‌افزاید: مطابق با روال هر ساله، توزیع اسکناس‌های نو از دهه دوم اسفندماه امسال آغاز خواهد شد و مردم بدون هیچگونه محدودیتی می‌تواند اسکناس مورد نیاز خود را از شبکه بانکی کشور تامین کنند. پس امسال هم همچون روال سال‌های گذشته، توزیع اسکناس نو صورت خواهد پذیرفت. در این میان هر چقدر که به ایام پایانی سال نزدیک می‌شویم بانکها برای ارایه خدمات بیشتر و روزهای شلوغ شعب خود، تدارکات لازم را در نظر می‌گیرند و بر همین اساس هم، برنامه‌ریزی‌ها در حال انجام است؛ اما یکی از نیازهای مردم در این ایام، اسکناس نو است که اگرچه بانک مرکزی در تمام ایام سال، اقدام به از رده خارج کردن اسکناس‌های کهنه و فرسوده می‌کند، اما به هرحال این کار در ایام پایانی سال، سرعت بیشتری به خود می‌گیرد. بر این اساس معمولا اسکناس‌های نو به صورت ۱۰۰ برگ، ۲۰۰ برگ و ۳۰۰ برگ در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد و ترکیب اسکناس‌ها ۵۰۰ تومانی، ۱۰۰۰ تومانی، ۲۰۰۰ تومانی، ۵۰۰۰ تومانی و ۱۰۰۰۰ تومانی است، ضمن اینکه برخی آمار از توزیع ۶ هزار میلیارد ریال اسکناس نو در تهران و ۸ تا ۹ هزار میلیارد ریال در شهرستان‌ها طی سنوات گذشته حکایت دارد. طبق سنت هر ساله، قرار است که بانک مرکزی در دستورالعملی، نحوه توزیع و شعب منتخب توزیع‌کننده اسکناس‌های نو را در اوایل اسفندماه اعلام نماید. مهر



موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: اخبار مسکنخبر مسکناخبار اقتصادياخبار املاکاخبار جديد مسکن تهران اخبار مسکن تهرانقيمت ارزقيمت طلاقيمت سکهاملاک انديشهآپارتمانخبر جديد اقتصادي
[ چهار شنبه 13 بهمن 1395 ] [ 18:0 ] [ مصطفی ]
[ ]

بزرگترین توافق نفتی ایران-ژاپن/ امضای ۸.۶میلیارد دلار قرارداد نفتی

معاون زنگنه خبر داد؛
بزرگترین توافق نفتی ایران-ژاپن/ امضای ۸.۶میلیارد دلار قرارداد نفتی
معاون وزیر نفت با تشریح جزئیات بزرگترین توافق نفتی ایران و ژاپن در صنعت پالایش نفت، از امضای ۸.۶ میلیارد دلار قرارداد توسعه پالایشگاه ها با شرکت‌هایی از ژاپن، کره و چین خبر داد.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز، عباس کاظمی  امروز در نشست خبری با بیان اینکه هم اکنون ظرفیت صادرات فرآورده‌های نفتی ایران به حدود ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته است گفت: پیش بینی می شود سال آینده با افزایش ظرفیت مازاد تولید، ظرفیت صادرات فرآورده نفتی ایران به ۶۰۰ هزار بشکه در روز برسد.

 

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اعلام اینکه در شرایط فعلی صادرات گازوئیل و گاز مایع ایران از طریق مرزها به کشورهای عراق، افغانستان و پاکستان انجام می‌شود تصریح کرد: علاوه بر این از مسیر دریایی هم در شرایط فعلی چین و هند بزرگترین مشتریان گاز مایع و نفت کوره ایران هستند.

 

معاون وزیر نفت از اصلاح الگوی پالایشی در پالایشگاه های قدیمی نفت کشور به عنوان یکی از اولویت‌های توسعه صنعت پالایش ایران در دوران پسابرجام یاد کرد و افزود: در حال حاضر به دلیل کاهش قیمت نفت، قیمت نفت کوره در بازار به شدت کاهش پیدا کرده و این در حالی است که هم اکنون اکثر پالایشگاه‌های کشور دارای ظرفیت بالای تولید نفت کوره هستند.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه افزایش نفت کوره در پالایشگاه‌ها اقتصاد آنها را به شدت کاهش داده است تصریح کرد: بر این اساس اجرای طرح‌های بهینه سازی، بهبود کیفیت و کاهش تولید نفت کوره در پالایشگاه های قدیم کشور در دستور کار قرار گرفته است.

 

جزئیات توافق های جدید پالایشگاهی ایران

وی با اشاره به گشایش خط اعتباری ۱.۳ میلیارد دلاری طرح توسعه و بهینه سازی پالایشگاه نفت آبادان بیان کرد: پیش بینی می شود بهمن ماه امسال با حضور مقامات نفت و انرژی چین، مدیران ارشد ساینوپک و مسئولان دولتی عملیات اجرایی این پروژه به طور رسمی آغاز شود.

 

کاظمی کل حجم سرمایه گذاری این پروژه پالایشگاهی را حدود سه میلیارد دلار عنوان کرد و یادآور شد: پیش بینی می‌شود تا بهار سال آینده فاز دوم پالایشگاه آبادان به میزان ۱.۷ میلیارد دلار بازگشایی شود که در صورت تکمیل و بهره‌برداری از این طرح، حجم تولید نفت کوره پالایشگاه هم از ۴۰ درصد فعلی به حدود ۲۰ تا ۲۲ درصد کاهش یابد.

 

معاون وزیر نفت همچنین از امضای قرارداد حدود دو میلیارد دلاری طرح توسعه پالایشگاه نفت اصفهان با شرکت دایلم، کره جنوبی خبر داد و افزود: علاوه بر این مذاکراتی با سه شرکت ژاپنی شامل ماروبنی، چیودا و میتسوئی در حال انجام بوده که پیش بینی می شود که به زودی قرارداد این پروژه عظیم پالایشگاهی به ارزش ۳.۶ میلیارد دلار نهایی شود.

 

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با یادآوری اینکه  درمجموع با امضای حدود ۱۴ میلیارد دلار قرارداد برای کل پالایشگاه های نفت کشور در مجموع حجم تولید نفت کوره در سبد پالایش نفت ایران از ۲۴ درصد فعلی به ۱۰ درصد کاهش یابد.

 

راه اندازی واحد بنزین سازی پالایشگاه خلیج فارس

این مقام مسئول همچنین با اشاره به راه اندازی اولین کوره مجتمع بنزین سازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس تاکید کرد: براساس برنامه زمان بندی فاز اول بنزین سازی این پالایشگاه با ظرفیت تولید روزانه ۱۲ میلیون لیتر بنزین تا بهار ۹۶ در مدار بهره برداری قرار می گیرد که در این صورت ایران به جمع کشورهای صادر کننده بنزین می پیوندد.

 

وی با یادآوری اینکه تاکنون واحد تقطیر پالایشگاه ستاره خلیج فارس راه اندازی شده است گفت: از این رو هم اکنون تولید نفتای شیرین در این پالایشگاه آغاز شده و چند محموله هم به خارج از کشور صادر شده است.

 

کاظمی با اشاره به افزایش ظرفیت مازاد تولید فرآورده‌های نفتی کشور از حضور گسترده ایران در بازار جهانی فرآوردهای های نفتی ایران خبر داد و افزود: برای تحکیم جایگاه ایران در بازار تاکنون علاوه بر توسعه پایانه ها و بنادر در خلیج فارس عملیات معکوس سازی دو خط لوله تهران و آبادان و اصفهان به بندرعباس انجام شده است.

 

این عضو هیئت مدیره شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در ادامه با بیان اینکه در کنار پالایشگاه ستاره خلیج فارس سال آینده مجتمع بنزین سازی پالایشگاه نفت بندرعباس با ظرفیت تولید ۱۱ میلیون لیتر بنزین یوروچهار و ۳ تا ۳.۵ میلیون لیتر بنزین یوروچهار پالایشگاه آبادان به ظرفیت تولید کشور اضافه شود.

 

واردات ۱۱.۸ میلیون لیتر بنزین

این مقام مسئول از واردات روزانه حدود ۱۱.۸ میلیون لیتر بنزین در طول ده ماهه نخست سال جاری خبر داد و یادآور شد: پیش بینی می شود از سال آینده واردات بنزین متوقف شود ضمن اینکه از ابتدای امسال رشد مصرف بنزین در کشور حدود ۵ درصد بوده است.

 

کاظمی تولید واقعی بنزین پایه در کشور را ۶۱ میلیون لیتر و با احتساب MTBE حدود ۶۳ میلیون لیتر عنوان کرد و ادامه داد: سال آینده با بهره برداری از پالایشگاه ستاره خلیج فارس حدود ۶۵ درصد بنزین تولیدی کشور یوروچهار خواهد بود که در این صورت امکان عرضه سراسری این بنزین پاک در کل کلان شهرهای کشور فراهم می شود.

 

معاون وزیر نفت حجم پالایش نفت کشور از ابتدای امسال روزانه یک میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز اعلام کرد و خاطر نشان ساخت: از ابتدای امسال تا کنون به طور متوسط روزانه ۹۰ میلیون لیتر گازوئیل، ۶۴ میلیون لیتر نفت کوره و حدود ۶ هزار تن گاز مایع در پالایشگاه های کشور تولید و عرضه شده است.

 

گازوئیل گران نمی شود

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه هیات دولت باید در مورد افزایش قیمت گازوییل تصمیم بگیرد، اظهار کرد: هنوز برنامه‌ای برای افزایش قیمت گازوییل در سال ۹۶ نداریم.

 

وی پاسخ به این پرسش افزایش قیمت گازوییل در بودجه ذکر شده است، گفت: بودجه یک سند کمی است و اگر قرار است قیمت گازوییل افزایش پیدا کند، باید صراحتا اعلام کنم هنوز برنامه‌ای برای افزایش قیمت گازوییل در سال ۹۶ نداریم.

 

کمبود بنزین سوپر نداریم

معاون وزیر نفت  در ادامه با بیان اینکه نیاز کشور به بنزین سوپر ۵ درصد بوده است، گفت: در یک مدتی تهیه بنزین سوپر در پالایشگاه اراک به مشکل خورد و توزیع بنزین سوپر در تهران با اختلال روبرو شد. اما در حال حاضر در تولید بنزین سوپر مشکلی وجود ندارد.

 

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش نفتی با بیان اینکه هم اکنون ذخیره بنزین بالای یک میلیارد لیتر است، در خصوص حذف کارت سوخت خاطرنشان کرد: بنزین از خرداد سال ۹۴ با سهمیه توزیع نشده و فقط مکانیزم الکترونیکی کارت سوخت در جایگاه است.

مهر



موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: اخبار مسکنخبر مسکناخبار اقتصادياخبار املاکاخبار جديد مسکن تهران اخبار مسکن تهرانقيمت ارزقيمت طلاقيمت سکهاملاک انديشهآپارتمانخبر جديد اقتصادي
[ چهار شنبه 13 بهمن 1395 ] [ 17:59 ] [ مصطفی ]
[ ]

حقیقت تورم بالاخره فاش شد +جدول

حقیقت تورم بالاخره فاش شد +جدول
در حالی گزارش های رسمی بانک مرکزی و مرکز آمار از تورم تک رقمی حکایت دارد که وزارت صنعت گزارش جدیدی از تغییر قیمت ۵۷ کالای اساسی مردم را منتشر کرد تا تورم دورقمی بیش از ۳۰ کالا حقیقت تورم را نشان دهد.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز، وزارت صنعت، معدن و تجارت گزارش جدیدی از میزان تغییر قیمت کالاهای اساسی در یک ساله منتهی به آذر 95 منتشر کرد که نشان می دهد، اکثر کالاها طی یک سال گذشته دچار تورم دو رقمی شدند. از بین 57 کالایی که وزارت صنعت گزارش داده، 30 کالای اساسی طی یک سال اخیر تورم 2 رقمی داشتند. در این بین تنها 9 کالا هستند که با کاهش قیمت مواجه شدند.

 

بر اساس این گزارش، طی  یکسال اخیر بیشترین افزایش قیمت را جوجه یکروزه با رشد 62.3 درصدی داشته و پس از آن خرما با رشد 36.3 درصد، برنج طارم با رشد 34.2 درصد، نخود 34.3 درصد، گوشت مرغ تازه 26.4 درصد، لپه 25 درصد و موز 23 درصد قرار دارند.

 

در بخش کالاهای صنعتی هم میلگرد ساده با رشد 20 درصدی و سیمان خاکستری تیپ 2 فله با افزایش 13.9 درصدی قیمت در بازار مواجه بود.

 

جزئیات تغییرات قیمت انواع کالاهای اساسی در یک سال منتهی به آذر 95 به شرح زیر است:

 

تسنیم



موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: اخبار مسکنخبر مسکناخبار اقتصادياخبار املاکاخبار جديد مسکن تهران اخبار مسکن تهرانقيمت ارزقيمت طلاقيمت سکهاملاک انديشهآپارتمانخبر جديد اقتصادي
[ چهار شنبه 13 بهمن 1395 ] [ 17:56 ] [ مصطفی ]
[ ]

ارزش 16 ارز ریخت/ دلار در سراشیبی+ جدول قیمت

خبرگزاری میزان- ارزش 16 ارز در حالی روند نزولی به خود گرفته که ارزش دلار بر خلاف روز گذشته روند منفی داشته است.
 

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، ارزش 39 ارز بین بانکی در حالی از سوی بانک مرکزی اعلام شد که ارزش 19 ارز روند صعودی، ارزش 16 ارز همچون دلار، درهم روند نزولی و ارزش 4 ارز همچون رینگ مالزی بدون تغییر قیمت به کار خود ادامه می دهد.

ارزش دلار آمریکا در حالی روند منفی داشته  که ارزش سه ارز دیگر پرمصرف بازار همچون پوند، درهم و یورو روند صعودی به خود گرفته است.

ارزش 16 ارز ریخت/ دلار در سراشیبی+ جدول قیمت

انتهای پیام/



موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: اخبار مسکنخبر مسکناخبار اقتصادياخبار املاکاخبار جديد مسکن تهران اخبار مسکن تهرانقيمت ارزقيمت طلاقيمت سکهاملاک انديشهآپارتمانخبر جديد اقتصادي
[ چهار شنبه 13 بهمن 1395 ] [ 17:55 ] [ مصطفی ]
[ ]

۲۴ استان کشور درگیر باران و برف / مصرف گاز خانگی به مرز نیم میلیارد مترمکعب رسید

۲۴ استان کشور درگیر باران و برف / مصرف گاز خانگی به مرز نیم میلیارد مترمکعب رسید

 
بارش برف در اردبیل

مصرف گاز در بخش خانگی در روزهای اخیر به بیش از ۴۹۰ میلیون مترمکعب در روز رسیده و پیش بینی می شود با کاهش محسوس دمای هوا از فردا، مصرف گاز در بخش خانگی از مرز ۵۰۰ میلیون مترمکعب در روز بگذرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم، با ورود موج جدید بارش ها به کشور، 24 استان درگیر بارش و برف شده‌اند و سرمای فراگیر هوا، افزایش مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی را به دنبال داشته است.

پیگیری های خبرنگار تسنیم حاکی از این است که مصرف گاز در بخش خانگی در روزهای اخیر به بیش از 490 میلیون مترمکعب در روز رسیده و پیش بینی می شود با کاهش محسوس دمای هوا که از فردا پیش بینی شده است، مصرف گاز در بخش خانگی از مرز 500 میلیون مترمکعب در روز بگذرد.

هم اکنون بیش از نیمی از مصرف سوخت نیروگاهی کشور با سوخت مایع تأمین می شود تا گاز طبیعی هرچه بیشتر به بخش خانگی تخصیص یابد.

در حال حاضر ارسال گاز شیرین به شبکه مصرف از مجتمع گازی پارس جنوبی حدود 420 میلیون مترمکعب در روز و تولید و ارسال گاز شیرین از دیگر مناطق کشور حدود 280 میلیون مترمکعب در روز است که در مجموع حدود 700 میلیون مترمکعب در روز گاز شیرین به شبکه سراسری گاز کشور تزریق می شود.



موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: اخبار مسکنخبر مسکناخبار اقتصادياخبار املاکاخبار جديد مسکن تهران اخبار مسکن تهرانقيمت ارزقيمت طلاقيمت سکهاملاک انديشهآپارتمانخبر جديد اقتصادي
[ چهار شنبه 13 بهمن 1395 ] [ 17:55 ] [ مصطفی ]
[ ]

درآمد باور نکردنی کانال‌های تلگرامی

درآمد باور نکردنی کانال‌های تلگرامی
در دو سال گذشته تلگرام به‌صورتی باورنکردنی به یک منبع درآمدزایی جدی برای بسیاری از ایرانیان تبدیل شده است.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  در دو سال گذشته تلگرام به‌صورتی باورنکردنی به یک منبع درآمدزایی جدی برای بسیاری از ایرانیان تبدیل شده است، اما فکر می‌کنید کانال‌های تلگرامی پرمخاطب در ایران ماهانه چقدر از این پلتفرم درآمد کسب می‌کنند؟ حتما شما هم درباره درآمدهای میلیونی این کانال‌ها شنیده‌اید.

 

سایت تکراسا براساس تحقیقی میدانی، مطلبی درباره تعداد مخاطبان این کانال‌ها و درآمدشان منتشر کرده است. هرچند اعداد و ارقام منتشر شده در این گزارش تقریبی است، ولی می‌توان به دورنمایی از وضعیت درآمدزایی کانال‌های خبری و غیرخبری پربازدید کشور دست یافت.

 

اطلاعات منتشرشده نشان می‌دهد با افزایش تعداد مخاطبان هر کانال، درآمد آنها نیز افزایش پیدا می‌کند؛ طوری که کانال‌های تلگرامی با بیش از یک میلیون عضو حدود 80 میلیون تومان، کانال‌های با 500 هزار تا یک میلیون عضو حدود 50 میلیون، کانال‌های با صد تا 500 هزار عضو حدود 25 میلیون تومان و کانال‌های با 50 تا100 هزار عضو نزدیک به پنج میلیون تومان در ماه درآمد دارد. سایت تکراسا اطلاعات خود را از یکی از استارت‌آپ‌های حوزه تبلیغات آنلاین به دست آورده است.



در واقع تلگرام در ایران یک نرم‌افزار پیام‌رسان ساده نیست و به پلتفرمی تبدیل شده که کارکردی مشابه شبکه‌های اجتماعی دارد. طبق اطلاعات منتشر شده در ماه‌های اخیر از سوی نهادهای مرتبط، تلگرام حدود 40 درصد پهنای باند اینترنت را در ایران مصرف می‌کند و ایرانیان بیش از صد هزار کانال در تلگرام ایجاد کرده‌اند و روزانه 1.2 میلیون پست در این کانال‌ها ایجاد می‌شود. درباره شیوه درآمدی این کانال‌ها باید گفت آنهایی که محتوای خوب تولید و مردم از آنها استقبال می‌کنند به پلتفرمی برای جذب آگهی تبدیل می‌شوند.



کانال‌های تجاری به‌طور معمول در روز بین 15 تا 20 پست غیرآگهی و پنج تا هشت پست تبلیغاتی منتشر می‌کنند. این کانال‌ها براساس تعداد اعضا، شهرت و خط‌‌مشی خود تبلیغات را قبول می‌کنند. طبق گزارش سایت تکراسا، این کانال‌ها به‌طور متوسط برای ارسال یک آگهی تنها برای دو ساعت 200 تا 400 هزار تومان دریافت می‌کنند و بعد آن تبلیغ حذف می‌شود. البته قیمت‌ها به مدت زمان بودن آگهی روی کانال هم بستگی دارد.



جالب این‌که بعد از وقوع حادثه دلخراش فرو ریختن ساختمان پلاسکو در تهران به صورت تصاعدی به کاربران کانال‌های خبری افزوده شد.

صبحانه



موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: اخبار مسکنخبر مسکناخبار اقتصادياخبار املاکاخبار جديد مسکن تهران اخبار مسکن تهرانقيمت ارزقيمت طلاقيمت سکهاملاک انديشهآپارتمانخبر جديد اقتصادي
[ چهار شنبه 13 بهمن 1395 ] [ 17:53 ] [ مصطفی ]
[ ]

لیست ماشین های هم قیمت سمند در اروپا

لیست ماشین های هم قیمت سمند در اروپا
در شرایطی که تهدید تحریم های بین المللی میتوانست با مدیریت درست به فرصتی برای خودروسازان داخلی برای خودکفایی و رشد تبدیل شود ولی به نظر می رسد حمایت های بی حد و حصر دولت از این صنعت، مانع از استقلال آن و خودکفا شدن این صنعت جذاب شده است و همین امر باعث شده است که شاهد آن باشیم، افراد با پرداخت مبلغی برابر با بهای سمند قادرند خودروهایی به مراتب بهتر در اروپا خریداری نمایند و این تفاوت کیفیت از عدم وجود رقیب در داخل کشور برای خودروسازان و بی توجهی به بخش خصوصی نشئت می گیرد.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز، با وجود گذشت حدود ۴۰ سال از انقلاب اسلامی علی رغم برخی شعارها مبنی بر ساخت خودروی ملی، همچنان برای تولید یک خودرو وابستگی شدید به خارج از کشور احساس می شود و این ادعا در آنجا مشخص تر است که تمام کاسه کوزه های افزایش ناگهانی قیمت خودرو به تحریم و گران شدن ارز و به تبع آن افزایش هزینه واردات قطعات از خارج از کشور، افتاد. حال اینکه اگر در طول این سال ها تمهیداتی اندیشیده می شد تا این صنعت از واردات بی نیاز شده یا واردات به حداقل ممکن می رسید شاهد این نوسانات شدید قیمتی و ارائه خودروهای بی کیفیت به واسطه نبود رقیب و تضعیف بخش خصوصی نبودیم.

 

نکته جالب اینجاست که قیمت خودروهای ایرانی با توجه به سطح درآمد مردم و کیفیت آن ارزان نیست. بررسی‌های مختلف نشان می‌دهد کلاس خودروهای ایرانی اصولا C و D به پایین است، اما مصرف‌کننده ایرانی مبلغی که برای خرید آن می‌پردازد، به اندازه خودرو کلاس «A» است.

 

بنابراین مصرف کنندگان ایرانی حق دارند به قیمت بالای خودروهای بی کیفیت تولید داخل معترض باشند چرا که در خارج از کشور با همین مبلغ قادرند خودروهایی به مراتب لوکس تر و با کیفیت تر تهیه کنند. در قسمت زیر به بررسی نمونه های خارجی که می توان در رنج قیمتی ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان خریداری کرد پرداخته شده است و قضاوت را به شما واگذار می کنیم:

 

 

برخلاف نمونه‌های خارجی، خودروهای ایرانی که در این طیف قیمتی قرار دارند تنوع زیادی ندارند. یکی از این نمونه ها سمند LX است که تولید آن همچنان با قیمتی حدود ٣٠ میلیون تومان ادامه دارد.

 

این خودرو با حجم موتور ١۶۴۵ سی‌سی می‌تواند مسافت صفر تا ١٠٠ کیلومتر را در ١٢ ثانیه طی کند. با این وجود میزان ایمنی آن در مقایسه با خودروهای این فهرست کمتر است. سمند ال ایکس فقط مجهز به دو ایربگ است که با این ویژگی می تواند ۲ امتیاز از ۵ امتیاز ممکن را در این بخش به دست آورد.

 

یا به عنوان مثال خودرو پژو پارس با وجود آنکه در تصادفات آمارصدمات جانی بالایی برای مسافران جلو در بر دارد اما قیمتی بالاتر از سمند برایش تعیین شده است. این خودرو با حجم موتور ١۵٨٧ سی‌سی می‌تواند صفر تا ١٠٠ کیلومتر را در ١۴,٢ ثانیه طی کند. با این وجود و در کمال تعجب این خودرو ٣۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

 

درهمین راستا روزنامه انگلیسی «تلگراف» فهرستی از خودروهای ارزان‌قیمت تهیه کرده که طیف قیمتی آنها تا حدودی شبیه خودروهای ایرانی است، اما نکته قابل توجه ویژگی‌های هریک از این خودروهاست که آنها را به خودرویی متمایز و مطلوب با توجه به قیمت‌شان تبدیل می‌کند:

 


رنو ساندرو با چهار ایربگ
نخستین خودروی این فهرست داشیا ساندرو است که ۵۹۹۵ پوند قیمت دارد (حدود ۳۰ میلیون) داخل فضای داخلی این خودرو برای سرنشینان و راننده بسیار راحت است. داشیا ساندرو محصول مشترک کارخانه فرانسوی رنو و شریک رومانیایی آن یعنی «Dacia» است که از ‌سال ٢٠٠٧ وارد بازار خودروسازان شده است. این خودرو در برخی بازارها مانند روسیه، مصر، آفریقای جنوبی یا آمریکای جنوبی با نام «رنو ساندرو» معروف شده است. این خودرو براساس پسش نیازهای رانندگی در اروپا ساخته شده و از لحاظ ایمنی نیز نمره قبولی می گیرد. به‌عنوان مثال این خودرو به چهار ایربگ مجهز است. همچنین آخرین نسخه ترمزABS به همراه سیستم ترمز الکترونیکی یعنی EBD و سیستم ترمز اضطراری یعنی EBA نیز در آن به کار رفته است. سازمان یورو انکپ اروپا نیز اعلام کرده این خودرو ایمن است. میزان ایمنی این خودرو در آزمایش‌های مختلف ٨٠‌ درصد برای سرنشینان بزرگسال، ٧٩‌درصد برای سرنشینان کودک و ۵٧‌ درصد برای عابران رده ‌بندی شده است.

 

 


با ٣۵‌ میلیون تومان خودروی ژاپنی بخرید
یکی دیگر از خودروهای این فهرست سوزوکی سلریو است که قیمت آن ۶٩٩٩ پوند تخمین زده است. این رقم به‌طور تقریبی معادل ٣۵‌میلیون تومان است. خودروی «سوزوکی سلریو» جایگزینی برای «سوزوکی آلتو» محسوب می شود. هرچند ممکن است بسیار ساده به نظر برسد اما سواری با آن با توجه به قیمتش مناسب به نظر می رسد. این خودروی ژاپنی برای اولین بار در ‌سال ٢٠١۴ ساخته شده است. این خودرو در هند در ۶ مدل مختلف عرضه می شود. مدل بنزینی آن در سه‌ماهه اول ۲۰۱۶ میلادی معرفی شد. نسخه ‌‌هاچبک آن نیز درحال حاضر هم به‌طور انتخابی با سوخت بنزین یا سی‌ان‌جی برای مشتریان عرضه می‌شود. این خودرو در نیمه دوم ‌سال ٢٠١۴ پا به بازارهای اروپایی گذاشت. این خودرو در سال ۲۰۱۵ توانست نمره خوب ۴ از ۵ را از یورو انکپ کسب کند. البته کارشناسان مختلف معتقد بودند Euro NCAP درمقایسه با خودروهایی که ایربگ‌های کمتری دارند یا در آزمایشات تصادف رتبه بدتری کسب کرده‌اند، به سلریو رتبه نامناسبی داده‌اند.

 


پروتون ساوی با ۴٠‌ میلیون تومان
پروتون ساوی نیز در ردیف خودروهای ارزان قیمت ولی با خوب این لیست قرار می گیرد. قیمت این خودرو ۷۹۹۵ پوند است (حدود ۴۰ میلیون تومان) البته هرچند استانداردهای آن از هر لحاظ از بقیه خودروهای فهرست تا حدی پایینتر است اما با توجه به موتور ١,٢ لیتری و قدرت گشتاور٧۵ آن بسیار ارزان به حساب می‌آید.پروتون ساوی یک خودروی مینی سوپر‌هاچ بک است که در مالزی ساخته می‌شود. لازم به ذکر است که پروتون ساوی تنها مدلی از پروتون است که توانسته گواهینامه TUV را از آلمان دریافت کند.

 

 

ضریب امنیت ٨٠‌ درصدی اسکودا برای کودکان
اسکودا سیتیگو (Skoda Citigo) نیز در این فهرست با قیمتی حدود ۸۰۰۰ پوند (۴۱ میلیون تومان) در زمره خودروهای مناسب این لیست به شمار می رود. اسکودا سیتیگو یکی از بهترین خودروهای کوچکی است که اکنون در بازار وجود دارد. موتور سه سیلندر آن عملکرد بسیار خوبی دارد، علاوه برآن ظاهرش نیز جذاب است. این خودرو در اواخر ٢٠١١ میلادی در بازار جمهوری چک و در آوریل ٢٠١٢ در بقیه اروپا رونمایی شد.این خودرو آپشن‌های مختلفی دارد که با نام‌های «راحت، فعال، موفق و ایده‌آل» عرضه می‌شوند و تجهیزات انتخابی این خودرو برحسب کشور متفاوت خواهد بود. به‌عنوان مثال، در اتریش آپشن «ایده‌آل» شامل تهویه هوای خودرو نیز می‌شود اما این گزینه برای خودروهای آلمانی فراهم نشده است.

 

تجهیزات استاندارد آن شامل دو ایربگ برای صندلی‌های جلو و دو ایربگ درطرفین برای راننده و سرنشین کنار او است. دنده اتومات (که در خودروهای آلمانی وجود ندارد) همراه ESP و ترمز ABS نیز در این خودرو فراهم شده است. سیستم کمک ترمز اضطراری نیز در خودرو تعبیه شده و همراه آن یک ردیاب لیزری نیز وجود دارد.سیستم‌های کمک راننده برحسب نوع تجهیزات (سیستم ردیابی)، EDS قفل الکترونیکی به همراه سیستم فعال‌سازی خودکار چراغ خطر هنگام ترمز اضطراری، سیستم کمک پارک خودرو و همین‌طور سیستمی برای تغییر دنده از اتومات به دستی نیز فراهم شده است.

 

اسکودا سیتیگو همچنین توانسته ۵ ستاره کامل سازمان Euro NCAP را دریافت کند. در این خودرو ضریب امنیتی سرنشینان بزرگسالان ٨٩ درصد، سرنشین کودک ٨٠‌ درصد و ضریب ایمنی عابران نیز ۴۶‌درصد تخمین زده است. همچنین این خودرو در بخش تجهیزات امنیتی استاندارد توانسته ٨۶‌درصد کسب کند.

 


کیا صبحگاه در انگلیس ۴١‌میلیون تومان
کیا پیکانتو نیز با قیمت ٨٣۴۵ پوند (حدود ۴١‌میلیون تومان) نیز در این فهرست قرار گرفته است. این خودروی زیبا و کوچک مانند بقیه مدل‌های کیا، خدمات پس از فروش هفت‌ساله دارد. هرچند شاید مشخصات آن با هیوندای I10 برابری نکند اما قیمت مناسب آن بسیاری از مردم انگلیس و قاره اروپا را به خرید وسوسه می‌کند.

 

خودروساز کره‌ای کیا این مدل را از ‌سال ٢٠٠۴ میلادی تاکنون تولید می‌کند. پیکانتو در کره‌جنوبی، هنگ‌کنگ، تایوان و شیلی به «کیا صبحگاه» نیز مشهور است. نخستین نسل کیاپیکانتو در نمایشگاه خودرو فرانکفورت در‌سال ٢٠٠٣ میلادی رونمایی شد. این خودرو با موتورهای یک لیتری ( قدرت ۶١ اسب بخار) یا ١,١ لیتری با ۶۵ اسب بخار عرضه شده است. در اروپا خودروی بنزینی با موتور سه سیلندری و ظرفیت ١.١ لیتر نیز برای مصرف‌کنندگان مهیا شده است.

 

کیا برای جذاب‌ترشدن پیکانتو در بازار اروپایی آن را مجهز به ویژگی‌هایی مانند سی‌دی پلیر و آئودیوپلیرMP3، سیستم تهویه هوا، بالابر الکتریکی پنجره‌های عقب و پشت، سیستم قفل از راه دور و آینه‌های الکتریکی کرد. نسل دوم این خودروها در نمایشگاه خودرو جنوا ٢٠١١ رونمایی شد.

 

پیکانتو نسل دوم توسط یک تیم طراحی در فرانکفورت آلمان طراحی شد. مدل جدید دیگر چرخ محور نیست و همچنان در دو ظرفیت یک لیتری با موتور سه سیلندر و مدل ١,٢۵ لیتری با ۴ سیلندر ارایه می‌شود. در اروپا موتور ١.٢۵ لیتری مجهز به سیستم اکودینامیک (سیستم آغاز به حرکت و توقف خودرو) است. علاوه برآن نسخه بنزینی/ ال‌پی‌جی آن نیز برای اروپا مهیا شد.

 

نسل دوم این خودروها در انگلیس با نقدهای مطلوبی روبه‌رو شد و ٧ از ١٠ امتیاز را به خوداختصاص داد. همچنین سازمان Euro NCAP ضریب امنیت سرنشین بزرگسال در پیکانتو ٨۶درصد، در سرنشین کودک ٨٣‌درصد و برای عابران ۴٧‌درصد محاسبه کرده است.

گویا ای تی



موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: اخبار مسکنخبر مسکناخبار اقتصادياخبار املاکاخبار جديد مسکن تهران اخبار مسکن تهرانقيمت ارزقيمت طلاقيمت سکهاملاک انديشهآپارتمانخبر جديد اقتصادي
[ چهار شنبه 13 بهمن 1395 ] [ 17:52 ] [ مصطفی ]
[ ]

یارانه ۳ میلیون و ۲۵۳ هزار نفر قطع شد

یارانه ۳ میلیون و ۲۵۳ هزار نفر قطع شد

 
 
محاسبات نشان می‌دهد که 97 درصد منابع وصولی به عنوان یارانه نقدی و غیرنقدی اختصاص یافته و صرفا 3 درصد منابع وصولی جهت بخش تولید و سلامت اختصاص پیدا کرده است.
  

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، بر اساس گزارش تفریغ بودجه سال 1394 کل کشور که از سوی دیوان محاسبات منتشر شد، میزان منابع اختصاص یافته جهت مصارف قانون هدفمند کردن یارانه‌ها نشان می‌دهد که منابع تحقق یافته بالغ بر 43 هزار و 555 میلیارد تومان یعنی معادل 80 درصد مبلغ پیش بینی شده است.

محاسبات نشان می‌دهد که  97 درصد منابع وصولی به عنوان یارانه نقدی و غیرنقدی اختصاص یافته و صرفا 3 درصد منابع وصولی جهت بخش تولید و سلامت اختصاص پیدا کرده است.

شایان ذکر است در  سال 1394 بابت تامین بخشی از یارانه سود تسهیلات تامین مسکن حمایتی‌ زوج‌های جوان، اقشار آسیب‌پذیر، روستاییان و عشایر، ساماندهی مسکن در بافت فرسوده، سکونت‌گاه‌های حاشیه شهرها و مسکن مهر  و کمک به برنامه‌های اشتغال جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها، پرداختی صورت نگرفته است.

مطابق بند (ح) تبصره 20 ماده واحده، دولت موظف بوده یارانه خانوارهای پردرآمد را قطع کند در اجرای حکم مذکور، دولت دستورالعمل نحوه تعیین و شناسایی خانوارهای مشمول را تهیه و معیارهایی را تعیین نموده است. بر اساس دستورالعمل مذکور طی ماه‌های سال 1394 یارانه تعداد 3 میلیون و 253 هزار و 456 نفر قطع شد. صرفه جویی حاصل از این اقدام دولت حدود 955 میلیارد و یکصد میلیون تومان بوده است.



موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: اخبار مسکنخبر مسکناخبار اقتصادياخبار املاکاخبار جديد مسکن تهران اخبار مسکن تهرانقيمت ارزقيمت طلاقيمت سکهاملاک انديشهآپارتمانخبر جديد اقتصادي
[ چهار شنبه 13 بهمن 1395 ] [ 17:51 ] [ مصطفی ]
[ ]

برای فرار از دست پیامک‌های تبلیغاتی چه باید کرد؟

خبرگزاری میزان- سخنگوی سازمان تنظیم مقررات رادیویی با بیان اینکه باید در پیامک‌های تبلیغاتی و ارزش افزوده روش لغو و هزینه اعلام شود، گفت: سامانه 195 در راستای رسیدگی به شکایات مشترکین راه اندازی شده است.
 

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، اسدی سخنگوی سازمان تنطیم مقررات رادیویی در برنامه روی خط شبکه خبر در رابطه با لغو دریافت پیامک‌های تبلیغاتی و ارزش افزوده، اظهار کرد: در ارسال پیامک‌های تبلیغاتی باید شرایط لغو عضویت و مبلغ دریافتی از مشترکین اعلام شود که در غیراینصورت مصداق خلاف بوده است.
 
وی خاطرنشان کرد: برای ثبت و رسیدگی به شکایات مشترکین سامانه تلفنی و اینترنتی 195 راه اندازی شده که در صورت اعلام لغو از سوی مشتری و دریافت دوباره پیامک ارزش افزوده و تبلیغاتی می‌توان مراتب را در این سامانه اعلام کرد.
 
اسدی تاکید کرد: در صورتی که مبلغی بدون اطلاع مشترکین یه حساب آن‌ها منظور شده، افراد می‌توانند موضوع را در سامانه به ثبت برسانند تا به این موضوع رسیدگی شود.


موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: اخبار مسکنخبر مسکناخبار اقتصادياخبار املاکاخبار جديد مسکن تهران اخبار مسکن تهرانقيمت ارزقيمت طلاقيمت سکهاملاک انديشهآپارتمانخبر جديد اقتصادي
[ چهار شنبه 13 بهمن 1395 ] [ 17:50 ] [ مصطفی ]
[ ]

۴۶ هزار قوطی مشروبات الکی کشف شد

۴۶ هزار قوطی مشروبات الکی کشف شد

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان هرمزگان گفت: 46 هزار قوطی مشروبات الکلی در هرمزگان توسط دریابانی کشف شد.

به گزارش افکارنیوز، عزیزالله کناری از کشف محموله بزرگ 46 هزار قوطی مشروبات الکلی توسط نیروهای دریابانی خبر داد و گفت: این محموله بزرگ مشروبات الکلی از فجیره بارگیری شده بود و به طرف ساحل در حال حمل بود که در حال انتقال به قایق‌‌های موتوری برای توزیع در کشور توسط نیروهای دریابانی ردیابی و  توقیف شد.

دبیر کمیسون مبارزه با قاچاق کالای استان هرمزگان با اشاره به رصد اطلاعاتی و امنیتی باند‌های قاچاق در دریا افزود: با تاکید استاندار هرمزگان  مبنی بر تشدید مبارزه با باندهای قاچاق با همکاری و هماهنگی نیروهای امنیتی و دریابانی این محموله که از بندر فجیره و با جعل بارنامه مقصد پاکستان بارگیری شده بود.

وی افزود: در هنگام تخلیه به قایق‌‌های موتوری تندرو در تور اطلاعاتی و امنیتی نیروهای عمل کننده افتاده و برخی از عوامل بازداشت شده و لنج به همراه محموله 46 هزار قوطی مشروبات الکی تحویل مقامات قضایی شد.

 کناری با اشاره به ضرورت امحای کالاهای قاچاق گفت: مشروبات الکلی  از کالاهای ممنوعه قانونی و شرعی است که در امحا و انهدام آن شک و تردیدی نیست، اما نسبت به دیگر کالاهای قاچاق نیز نظر به ضربه اقتصادی که به تولید ملی وارد می‌کند، تاکید بر امحای آن است که از ابتدای امسال در استان هرمزگان محموله‌های بزرگی را امحا کردیم و آخرین نمونه آن 40 میلیون نخ سیگار بوده که با حضور مقامات مسئول به آتش کشیده شده است.



موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: اخبار مسکنخبر مسکناخبار اقتصادياخبار املاکاخبار جديد مسکن تهران آپارتمان اقساطیآپارتمان حومه تهراناخبار مسکن تهرانقيمت ارزقيمت طلاقيمت سکهاملاک انديشهآپارتمانخبر جديد اقتصادي
[ چهار شنبه 13 بهمن 1395 ] [ 17:50 ] [ مصطفی ]
[ ]

دولت به دنبال ارزش آفرینی بیشتر از گاز طبیعی است

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

دولت به دنبال ارزش آفرینی بیشتر از گاز طبیعی است

 
شاهدایی

معاون وزیر نفت با بیان اینکه "دولت به دنبال ارزش آفرینی بیشتر از گاز طبیعی است"، گفت: با توجه به فراوانی گاز طبیعی در کشور و لزوم ایجاد ارزش افزوده بالاتر از این نعمت خدادادی، تبدیل گاز طبیعی به محصولات پتروشیمی اهمیت دوچندانی پیدا کرده است .

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، «مرضیه شاهدایی» مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی عصر امروز در مراسم "هفتمین جشنواره پژوهش و فناوری صنعت نفت" اظهار داشت:  امروزه با پیشرفت و رشد روزافزون جوامع در عرصه های مختلف علمی، اقتصادی، تولیدی و فناوری، اهمیت علم و دانش افزایش یافته است و با سرلوحه قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری، مدل جدیدی را که یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی است به نام اقتصاد دانش بنیان مطرح ساخته است.

وی افزود: این اقتصاد مبتنی بر علم و دانش با وقوع تحولات علمی و تحقیقاتی، دگرگونی عمیقی در عرصه رشد و توسعه پایدار جامعه و تولید اقتصادی ایفا می کند.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه "شرکت های پژوهشی و فناوری باید بتوانند بر پایه زیرساخت ها، منابع و سرمایه های مادی و معنوی به دستاوردهای ارزشمندی نایل شوند"، گفت: از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره پژوهش و فناوری صنعت نفت، تبیین اهمیت پژوهش و فناوری در توسعه و پیشبرد اهداف و ماموریت های صنعت نفت، نهادینه سازی و ارتقای جایگاه و نقش پژوهش، فناوری و نوآوری در برنامه ریزی های کلان صنعت نفت، ارج نهادن به تلاش ها و فعالیت های همکاران شاغل در حوزه های پژوهش و فناوری و حمایت از پژوهشگران، فناوران، مخترعان، نوآوران برای تقویت انگیزه های آنان است.

وی ادامه داد: درنتیجه این وظیفه همه ماست، تا با ارج نهادن به تلاش های علمی در کشور، که گام نخست تکیه بر توان داخل است، سهمی در توسعه اقتصادی و باور ملی در سطح همه اقشار جامعه داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: با توجه به فراوانی گاز طبیعی در کشور و لزوم ایجاد ارزش افزوده بالاتر از این نعمت خدادادی، تبدیل گاز طبیعی به محصولات پتروشیمی اهمیت دوچندانی پیدا کرده است که به لطف خداوند طی برنامه های از پیش تدوین شده توانسته ایم دستاوردهای بومی ارزشمندی را به صنعت ارائه دهیم.

وی افزود: اهداف کلان پژوهش و فناوری صنعت در چهار حوزه تدوین دانش های فنی مورد نیاز صنعت پتروشیمی، بهینه سازی و رفع مشکلات فرآیندهای واحدهای تولیدی، بهبود دانش های موجود و گسترش مرزهای دانش و توسعه دانش های فنی شرکت تعریف شده است.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه "دولت به دنبال ارزش آفرینی بیشتر از گاز طبیعی است"، اذعان داشت: در کنار تمامی دستاوردهای پژوهشی نظیر دانش های فنی PVM، PP، متانول، کاتالیست های مختلف و بسیاری از پروژه های دیگر که به دست فناوران و پژوهشگران شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی به ثمر نشسته است، شرکت صنایع ملی پتروشیمی با هدف بهره مندی از توانمندی ها و دانش موجود در دانشگاه ها و مراکز پژوهشی کشور در راستای خلق دانش های فنی مورد نیاز صنعت، نسبت به بهینه سازی فرآیندهای تولید و به روز کردن فناوری های واحدهای تولیدی اقدام کرده است.

وی ادامه داد: پژوهش ها و دستاوردهای ثمربخش دیگر نظیر جایزه ملی مدیریت دانش و همایش های مسوولیت اجتماعی، نشان از عزم مدیران پتروشیمی در تحقق اهداف عالی وزارت نفت و نظام اسلامی است.

وی گفت: امیدوارم همه همکارانم در صنعت نفت کشور و خصوصا واحدهای مختلف پژوهش و فناوری که به طور حتم همگی از برترین ها در حوزه مرتبط هستند، همواره پیروز و سربلند باشند و با تلاش مضاعف در راستای هرچه پویاترشدن صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، در امر توسعه اقتصادی کشور عزیزمان بیش از پیش گام های موثر بردارند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با گرامیداشت حضور مدعوین در هفتمین جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نفت، اظهار کرد: از همه دست اندکاران و مجریان این جشنواره، کمیته راهبری، کمیته اجرایی و همه تشکر می کنم.



موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: اخبار مسکنخبر مسکناخبار اقتصادياخبار املاکاخبار جديد مسکن تهران آپارتمان اقساطیآپارتمان حومه تهراناخبار مسکن تهرانقيمت ارزقيمت طلاقيمت سکهاملاک انديشهآپارتمانخبر جديد اقتصادي
[ چهار شنبه 13 بهمن 1395 ] [ 17:49 ] [ مصطفی ]
[ ]

افزایش قیمت اغلب اقلام خوراکی ها

خبرگزاری میزان- طی یکسال اخیر قیمت کالاهای گروه لبنیات ۷.۹ درصد، برنج ۳۳,۳ درصد، حبوب ۲۱.۷ درصد، میوه‌های تازه ۱۸.۶ درصد، گوشت قرمز ۷.۴ درصد، گوشت مرغ ۱۳.۳ درصد، قند و شکر ۲۴.۱ درصد، چای ۱۳.۹ درصد و روغن نباتی ۸.۴ درصد افزایش یافته است
 

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان،بانک مرکزی گزارش هفتگی متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران در هفته منتهی به 8/ 11/ 1395 را منتشر و اعلام کرد: قیمت گروه لبنیات در یکسال منتهی به هفته مورد گزارش (یکسال اخیر) 7.9 درصد، برنج 33,3 درصد، حبوب 21.7 درصد، میوه‌های تازه 18.6 درصد، گوشت قرمز 7.4 درصد، گوشت مرغ 13.3 درصد، قند و شکر 24.1 درصد، چای 13.9 درصد و روغن نباتی 8.4 درصد افزایش و نرخ گروه تخم مرغ 14.4 و سبزی‌های تازه 7.3 درصد کاهش یافته است.
 
بانک مرکزی همچنین  از افزایش نرخ گروه لبنیات، حبوب، میوه‌های تازه، سبزی‌های تازه، گوشت مرغ و چای در هفته منتهی به 8 بهمن و کاهش نرخ گروه تخم‌مرغ، برنج، گوشت قرمز و ثبات نرخ گروه قند و شکر و روغن نباتی خبرداد.
 
لبنیات و تخم‌مرغ
 
در هفته مورد گزارش، در گروه لبنیات قیمت شیر پاستوریزه نسبت به هفته قبل معادل 0.2 درصد افزای یافت. بهای سایر اقلام این گروه بدون تغییر بود. قیمت تخم‌مرغ معادل 1.9 درصد کاهش داشت و شانه‌ای 95000 الی 110000 ریال فروش می‌رفت.
 
برنج و حبوب
 
در این هفته در گروه برنج قیمت برنج وارداتی غیر تایلندی و برنج داخله درجه دو ثابت بود و قیمت برنج داخله درجه یک معادل 0.2 درصد کاهش یافت. در گروه حبوب بهای عدس و لوبیا قرمز بدون تغییر بود. قیمت لوبیا چشم بلبلی و لوبیا سفید هر یک معادل 0.2 درصد کاهش ولی بهای سایر اقلام این گروه بین 0.1 درصد تا 0.2 درصد افزایش یافت.
 
میوه‌ها و سبزی‌های تازه
 
در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری انگور و لوبیا سبز عرضه کمی داشت. سایر اقلام کیوی و سبزی تازه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه فروشی‌ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار عرضه شد.
 
میوه فروشی‌های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می کردند که در گروه میوه های تازه قیمت تمامی اقلام این گروه بین 0.2 درصد تا 6.4 درصد افزایش یافت.
 
در گروه سبزی‌های تازه بهای گوجه فرنگی ثابت بود. قیمت سیب زمینی معادل 2.5 درصد و پیاز 0.6 درصد کاهش ولی بهای سایر اقلام این گروه بین 0.8 درصد تا 18.6 درصد افزایش داشت.
 
گوشت قرمز و گوشت مرغ
 
در هفته مورد گزارش قیمت گوشت گوسفند معادل 0.2 درصد و گوشت تازه گاو و گوساله 0.6 درصد کاهش ولی بهای گوشت مرغ 1.3 درصد افزایش یافت.
 
قند، شکر، چای و روغن نباتی
 
در هفته مورد بررسی قیمت چای خارجی معادل 0.1 درصد افزایش داشت و بهای قند، شکر و انواع روغن نباتی بدون تغییر بود.



موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: اخبار مسکنخبر مسکناخبار اقتصادياخبار املاکاخبار جديد مسکن تهران اخبار مسکن تهرانقيمت ارزقيمت طلاقيمت سکهاملاک انديشهآپارتمانخبر جديد اقتصادي
[ چهار شنبه 13 بهمن 1395 ] [ 17:48 ] [ مصطفی ]
[ ]