آخرین وضعیت نرخ مرغ و ماهی در بازار

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی

 

یوسف خانی از کاهش 150 تومانی مرغ در بازار خبر داد. به گفته وی نرخ هر کیلو ران مرغ با کمر ۶ هزار و ۵۰۰ و ران مرغ بدون کمر برابر با قیمت مرغ ۷ هزار و ۵۰۰ تومان است.

به گزارش افکارنیوز، مهدی یوسف خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی  از کاهش ۱۵۰ تومانی مرغ آماده به طبخ خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۴ هزار و ۸۵۰ تومان، مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه ۶ هزار و ۷۰۰، تحویل درب واحد‌های صنفی ۶ هزار و ۸۵۰ و خرده فروشی‌های سطح شهر ۷ هزار و ۵۰۰ تومان است.

 

به گفته وی نرخ هر کیلو ران مرغ با کمر ۶ هزار و ۵۰۰ و ران مرغ بدون کمر برابر با قیمت مرغ ۷ هزار و ۵۰۰ تومان است.

 

یوسف خانی کاهش تقاضا نسبت به عرضه را دلیل اصلی کاهش قیمت مرغ دانست.

 

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در خصوص وضعیت قیمت طی روزهای آتی بیان کرد: با افزایش تقاضا از ۲۵ اسفند ماه پیش بینی میشود که قیمت مرغ از اواخر هفته با تلورانس ۲۰۰ تومانی قیمت روبرو شود و به مرز ۷ هزار و ۵۰۰ تومان برسد.

 

وی با اشاره به وضعیت بازار ماهی تصریح کرد: طی دو هفته اخیر قیمت ماهی در بازار از ثبات نسبی برخوردار است و پیش بینی می‌شود که مشکل خاصی در بازار رخ ندهد.


موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: اخبار مسکنخبر مسکناخبار اقتصادياخبار املاکاخبار جديد مسکن تهران اخبار مسکن تهرانقيمت ارزقيمت طلاقيمت سکهاملاک انديشهآپارتمانخبر جديد اقتصادي
[ شنبه 21 اسفند 1395 ] [ 18:57 ] [ مصطفی ]
[ ]

درخواست رییس اتاق ایران از حجت الاسلام اژه‌ای

 

غلامرضا شافعی

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای، معاون اول قوه قضاییه به اتاق ایران آمد و در نشست با فعالان بخش‌خصوصی، ضمن تأکید بر تأثیر اقتصاد بر مسائل مختلف کشور، از تشکیل کمیته‌ای مشترک میان اتاق ایران و قوه قضائیه خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اتاق ایران، رئیس اتاق ایران در نشست با معاون اول قوه قضائیه گفت: اگر بخواهیم دلایلی ریشه‌ای برای همه معضلات موجود در کشور اعم از اقتصادی، اجتماعی، زیست‌محیطی و امنیتی برشماریم، این‌گونه باید بگوییم که توسعه اقتصادی عامل تأثیرگذار بر همه حوزه‌هاست و در شرایط امروز به‌جرات می‌توان گفت توسعه اقتصادی، ریشه اصلی حفظ و افزایش اقتدار کشور است.

غلامحسین شافعی افزود: با توجه به اهمیت این موضوع ما نیازمند یک باور و رویکرد جدید هستیم؛ حتی بقای کشور را می‌توانیم به شرایط موجود اقتصاد کشور متصل کنیم. از همه مهم‌تر نیازمند رسیدن به درک مفهومی مشترک از اقتصاد مقاومتی هستیم چراکه مقبولیت اقتصاد مقاومتی از معدود مواردی است که هم قوای حاکمیتی و هم بخش‌خصوصی بر آن اذعان دارند و در این زمینه باید به یک درک مفهومی مشترک برسیم.

رئیس اتاق ایران تصریح کرد: یک اقتصاد پویا نیازمند یک سیستم حقوقی منسجم است تا در سایه آن بتوان امنیت اجتماعی و اقتصادی سرمایه‌گذاران را تأمین کرد.

رئیس پارلمان بخش خصوصی کشور خطاب به معاون اول قوه قضائیه گفت: شما بیش از هر فرد دیگری واقفید که مشکلات اقتصادی و اشتغال عامل بسیاری از مسائل و معضلات اخلاقی و اجتماعی است.  بخش عظیمی از انبوه پرونده‌هایی که امروز در قوه قضائیه بررسی می‌شود، ناشی از مسائل اقتصادی است.

شافعی در بخش دیگری از سخنانش در مورد آمار چک‌های برگشتی گفت: آماری را مربوط به سال 2014 دیدم که اعلام کرده بود جرائم بیش از 60 درصد افرادی که برای موارد غیر عمد با مشکل مواجه شده و بازداشت‌شده‌اند، مربوط به چک‌های برگشتی بوده است. همواره این مشکل را همه بررسی کرده و برای حل آن‌ تلاش می‌کنیم اما نتیجه‌گیری در این‌ ارتباط کم بوده است.

رئیس اتاق ایران تصریح کرد: مسئله‌ای که وجود دارد این است که در شرایط غیرعادی اقتصادی هستیم، اما همه توجه و توسل ما به قواعد عادی است و این قواعد نمی‌توانند در این شرایط ویژه، تغییرات مهمی ایجاد کنند. همچنین در مورد حقوق مالکیت قوانین متعدد و متعرض بسیاری وجود دارد که مشکلات زیادی را برای فعالان اقتصادی به وجود آورده است.

شافعی در مورد ممنوع‌الخروجی بدهکاران بانکی گفت: در حال حاضر بانک مرکزی به‌عنوان بالاترین مقام مسئول بخشنامه‌ای صادر کرده‌ که اگر وثایق به حد کافی گذاشته شود، افراد می‌توانند از کشور خارج شوند. اما بانک‌ها به این بخشنامه عمل نمی‌کنند و می‌بینم از طریق سازمان ثبت افراد را ممنوع‌الخروج می‌کنند.

رئیس اتاق ایران افزود: در کشور صاحبان بنگاه یا مدیرانی داریم که متخلف هستند و تقاضای ما  هم این است که با هر نوع فعالیت غیرقانونی، برخورد قانونی شود اما معتقدیم باید به‌گونه‌ای باشد که هیچ مشکلی برای فعالیت بنگاه ایجاد نشود.

رئیس اتاق ایران همچنین در مورد کمیته‌های حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری در سراسر کشور هم گفت: یکی از اقدامات مطلوب قوه قضائیه، تشکیل کمیته‌های حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری است. اما این کمیته‌ها باید فعال‌تر شده و باهدف وحدت رویه در همه استان‌ها با یک دستورالعمل واحد عمل کنند.

شافعی همچنین از همه قوای امنیتی، نظامی و قضایی برای برقراری امنیت در کشور در یک منطقه پرآشوب تشکر کرد.



موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: اخبار مسکنخبر مسکناخبار اقتصادياخبار املاکاخبار جديد مسکن تهران اخبار مسکن تهرانقيمت ارزقيمت طلاقيمت سکهاملاک انديشهآپارتمانخبر جديد اقتصادي
[ شنبه 21 اسفند 1395 ] [ 18:56 ] [ مصطفی ]
[ ]

گفتگوی مدیرعامل ایران‌ایر با رویترز

 
هواپیما تحویلی از ایرباس از نوع A۳۳۰_۲۴۳ پهن پیکر دور برد

مدیرعامل ایران‌ایر گفت این شرکت قصد دارد تا از جت‌های دوربرد جدید برای فعال کردن دوباره مسیرهایی که قبلا به علت زمین‌گیر شدن بوئینگ‌های فرسوده 747 بسته شده بود، استفاده کند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، دومین جت ایرباس مدل A330-200 وارد ایران شد.


این هواپیما در شهر تولوس فرانسه تحویل داده شد و به نخستین هواپیمای A330 که در اوایل سال به ایران تحویل شد، پیوست.

به نوشته رویترز، انتظار می‌رود این هواپیما در ابتدا در مسیرهای اروپایی و پروازهای پکن و کوآلالامپور مورد استفاده قرار گیرد.

فرهاد پرورش، مدیرعامل ایران‌ایر به رویترز گفت ایران‌ایر قصد دارد تا از جت‌های دوربرد جدید برای فعال کردن دوباره مسیرهایی که قبلا به علت زمین‌گیر شدن بوئینگ‌های فرسوده 747 بسته شده بود، استفاده کند.

تحویل هواپیماهای جدید A330 در لحظات آخر مذاکرات به علت موتورهای رولز-رویس و قطعات یدکی این هواپیماها متوقف شد اما در نهایت به ایران تحویل شد.

این هواپیمای 238 صندلی در ابتدا برای خطوط هوایی آوینسا در آمریکای لاتین ساخته شد اما پس از اینکه این ایرلاین خواستار کاهش در سفارشات خود شد، به ایرباس پس داده شد.

منابع صنعتی می‌گویند انتظار می رود ایران بر سر یک قیمت رقابتی مذاکره کرده باشد تا جت‌های مازاد ایرباس را از دستش خارج کند.

در مورد زمان بندی باقی سفارش‌ها بلاتکلیفی وجود دارد چراکه بانک‌ها از قراردادها با ایران دور می‌کنند و از بازگشت دوباره تحریم‌ها علیه ایران یا جریمه‌های آمریکا در صورت تخطی از تحریم‌های پابرجای این کشور می‌ترسند.

پرورش افزود: «ما با ایرباس به دقت در حال همکاری هستیم و هر دو طرف بسیار تمایل داریم تا بر سر برنامه زمان‌بندی و قرارداد فی مابین بمانیم.»

همچنین ایران‌ایر در حال مذاکره برای نهایی کردن قراردادی برای خرید 20 هواپیما از سازنده هواپیمای اروپایی ای‌تی آر است.


موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: اخبار مسکنخبر مسکناخبار اقتصادياخبار املاکاخبار جديد مسکن تهران اخبار مسکن تهرانقيمت ارزقيمت طلاقيمت سکهاملاک انديشهآپارتمانخبر جديد اقتصادي
[ شنبه 21 اسفند 1395 ] [ 18:55 ] [ مصطفی ]
[ ]

آخرین وضعیت طلا و سکه در بازار/ دلار سه هزار و 760 تومان+جدول

آخرین وضعیت طلا و سکه در بازار/ دلار سه هزار و 760 تومان+جدول
سکه طرح قدیم با قیمت یک میلیون 189 هزار و 400 تومان در بازار معامله شد.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز، سکه طرح قدیم یک میلیون 189 هزار و 400 تومان و طرح جدید یک میلیون 183 هزار تومان به فروش رسید.



همچنین نیم سکه با قیمت 689 هزار و 500  تومان ، ربع سکه 379 هزار تومان و سکه یک گرمی 246 هزار تومان داد و ستد شد.


 

ارزش هر گرم طلای ۱۸ عیار ساخته نشده در بازار طلای تهران، 113 هزار و 678 تومان و هر انس طلای یک هزار و 205 دلار  و 50 سنت  بود.

 

 

کالا

قیمت امروز (تومان)

قیمت 19 اسفند (تومان)

سکه طرح قدیم

یک میلیون و 193 هزار و 400 تومان

یک میلیون 189 هزار و 200 تومان

سکه طرح جدید

یک میلیون و 183 هزار تومان

یک میلیون 183 هزار تومان

نیم سکه

689 هزار و 500 تومان

689 هزار و 500  تومان

ربع سکه

379 هزار تومان

379 هزار تومان

سکه یک گرمی

246 هزار تومان

246 هزار تومان

دلار

سه هزار و 760 تومان

سه هزار و 732 تومان

یورو

چهار هزار و 77 تومان

چهار هزار و 20 تومان

پوند

چهار هزار و 712 تومان

چهار هزار و 696 تومان

درهم امارت

1042 تومان

1030 تومان

هر انس طلای جهانی

یک هزار و 205 دلار و 50 سنت

یک هزار و 206 دلار  و 60 سنت

هر گرم طلای 18 عیار

113 هزار و 678 تومان

113 هزار و 101 تومان



موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: اخبار مسکنخبر مسکناخبار اقتصادياخبار املاکاخبار جديد مسکن تهران اخبار مسکن تهرانقيمت ارزقيمت طلاقيمت سکهاملاک انديشهآپارتمانخبر جديد اقتصادي
[ شنبه 21 اسفند 1395 ] [ 18:43 ] [ مصطفی ]
[ ]

سود و جرایم تسهیلات کمتر از یک میلیارد ریال بخشوده می شود

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل

اردبیل - ایرنا - مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: با ارسال ابلاغیه بخشودگی سود و جرایم تسهیلات کمتر از یک میلیارد ریال از سوی بانک مرکزی ، آیین ‌نامه اجرایی آن نیز به بانک های این استان و شعب آنها ابلاغ‌ شده است.

 

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل ، ارژنگ عزیزی روز شنبه در جلسه کارگروه استانی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید افزود: سهمیه اختصاصی به بانک های کشاورزی ، ملی ، سپه ، تجارت و صادرات مشخص شده و این بانک ها تا پایان سال جاری آماده اجرای ابلاغیه و آیین ‌نامه اجرایی مربوطه با رعایت اولویت های تعیین شده هستند.
وی اظهار کرد: پیگیری برای تخصیص سهمیه برای بانک های ملت ، رفاه کارگران و توسعه تعاون نیز ادامه دارد.
عزیزی گفت: بدهکاران بانکی در صورتی ‌که نسبت به تسویه نقدی تسهیلات خود در موعد مقرر اقدام کنند سود و جرائم تسهیلات آنها بخشیده و تنها باید اصل بدهی خود را پرداخت کنند.
او افزود: در این ابلاغیه اولویت بخشودگی سود و جرایم به مانده مطالبات بابت تسهیلات اعطایی یارانه‌ ای مورد حمایت دولت برای حوادث غیرمترقبه و مسکن روستایی و آسیب دیدگان ناشی از حوادث غیرمترقبه اختصاص دارد و در صورت باقی‌ ماندن سهمیه ابلاغی این منابع صرف بخشودگی جرایم و سود تسهیلات با مبالغ تسهیلات خرد می‌ شود.
شهریورماه امسال مجلس به پیشنهاد دولت مصوبه ‌ای را ارائه که بر اساس آن سود تسهیلات غیر جاری تا سقف یک میلیارد ریال از محل منابع حاصل از تسعیر نرخ ارز پرداخت شود، از این ‌رو بدهکاران تا سقف یک میلیارد ریال فقط ملزم به پرداخت اصل بدهی بوده و پرداخت سود آن بر عهده دولت است در عین ‌حال جریمه دیرکرد نیز باید از سوی بانک‌ ها بخشیده شود.



موضوعات مرتبط: اقتصادی

برچسب‌ها: اخبار مسکنخبر مسکناخبار اقتصادياخبار املاکاخبار جديد مسکن تهران اخبار مسکن تهرانقيمت ارزقيمت طلاقيمت سکهاملاک انديشهآپارتمانخبر جديد اقتصادي
[ شنبه 21 اسفند 1395 ] [ 18:41 ] [ مصطفی ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 4 5 6 7 8 ... 159 صفحه بعد